Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:02:40 GMT

برنامه انجمن تازه تاسیس نوردکاران چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۸۶۳۱

برنامه انجمن تازه تاسیس نوردکاران چیست؟

گرچه عملکرد نوردکاران قابلیت نظارت دارد اما انجمن نورد کاران سازوکار درستی ندارد و منافع خودشان را دنبال می‌کنند و هیچ گونه نظارتی بر فعالیت آن‌ها صورت نمی‌گیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه انجمن تازه تاسیس نوردکاران سازوکار درستی ندارد گفت: در خصوص نوردکاران بحث بر سر محصول نهایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوردکاران شمش را از بورس می خرند اما طبق استاندارد و به میزان اعلام شده، عرضه نمی کنند. برای مثال اگر 100هزار تن شمش را با قیمت نظارت شده وزارت صمت دریافت کنند، انتظار این است تا براساس ضریب تبدیل شمش به محصول، 95 هزار تن محصول نهایی در بورس عرضه شود اما آیا این میزان را عرضه می‌کنند؟

صالحی اعلام کرد: واقعیت این است که برخی نوردکاران بخشی از محصول نهایی را خودشان در بازار توزیع می کنند و بخش دیگر را برای مثال میلگرد را همسان با قیمت شمش صادر می‌کنند.

به گفته این فعال بازار فولاد، اتفاقی که می‌افتد این است که برخی نوردکاران محصول خود را در خارج از کشور به شرکتی که وابسته به خودشان است می فروشند؛ در حقیقت این شرکت ها میلگرد را خودشان به خودشان می فروشند و چون درآمدشان دلاری است سود سرشاری بدست می‌آورند.

معاون خرید ذوب آهن اصفهان گفت: اما در مورد فولادسازان اینطور نیست. فولادسازان مازاد نیاز را صادر می کنند و ارز حاصل از صادرات را به بانک مرکزی می دهند. به عبارتی رانتی که در اختیار نوردسازان که بخش خصوصی است در اختیار فولاد سازان نیست و موضوع مهم شفافیت عملکرد فولادسازان است.

وی در پایان اظهار داشت: گرچه عملکرد نوردکاران قابلیت نظارت دارد اما انجمن نورد کاران سازوکار درستی ندارد و هیچ گونه نظارتی بر فعالیت آن ها صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!

به گزارش ورزش سه، چادرملو اردکان با شکست تیم‌های آریو اسلام‌شهر، فولاد خوزستان و مس کرمان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسید و در قرعه کشی امروز مشخص شد که باید در این مرحله میزبان آلومینیوم اراک باشد و برای شگفتی‌سازی در جام حذفی تلاش کند.

چادرملو تاکنون دو تیم لیگ یک و فولاد خوزستان لیگ برتری را حذف کرده و با انگیزه و روحیه بالا در مرحله یک چهارم نهایی به میدان خواهد رفت؛ آنها در جدول لیگ آزادگان هم با یک بازی بیشتر نسبت به فجرسپاسی در رتبه دوم حضور دارند و شانس صعود به لیگ برتر را دارند و تمام این اتفاقات به آنها انگیزه لازم را می‌دهد تا یک دیدار سخت و دشوار برای آلومینیوم اراک رقم بزنند.

اصلی‌ترین نگرانی مجتبی حسینی در بازی مرحله یک چهارم نهایی تمام نشدن بازی در وقت قانونی و اضافه خواهد بود، بازیکنان چادرملو در دو بازی جام حذفی رقبای خود را در ضربات پنالتی حذف کردند و این اتفاق می‌تواند اعتماد به نفس بالایی به آنها بدهد تا در بازی با آلومینیوم هم با مدیریت کردن مسابقه و حفظ کردن نتیجه بازی را به ضربات پنالتی بکشند و شانس صعود به نیمه نهایی را دنبال کنند.

البته آلومینیوم اراک هم با شکست پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رسید و خود آنها هم در این زمینه اعتماد به نفس کافی را دارند و این روزها با گلر آماده ای که دارند در ضربات پنالتی شانس بالایی خواهند داشت.

چادرملو با 3 گل در جام حذفی ایران به مرحله یک چهارم نهایی رسید و در مقابل دو گل هم دریافت کرده است و با ارائه بازی‌هایی منطقی و اقتصادی نشان داده که تیمی خطرناک و زیرک است و همین موضوع آنها را در جام حذفی غیرقابل پیش بینی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • بایرن داغ رئال مادرید را تازه کرد! (عکس)
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود