Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشپزی خوب و طبخ غذایی سالم به تجهیزات سریع و باکیفیت نیاز دارد. انواع پلوپزهای پرفروش بازار نظیر پلوپزهای پارس خزر، میوه خشک، آرام پز و زودپز به ابزارهای پرکاربرد هر آشپزخانه‌ای تبدیل شده‌اند.

به گزارش برنا، هر طرف را که نگاه کنید زندگی در شتاب و تراکم است و با سرعت هرچه تمام مسیر خود را طی می‌کند. از یک طرف دغدغه‌های کاری که فرصت سر خاراندن نمی‌گذارند و از طرف دیگر اموری مربوط به منزل و پخت و پز که معمولا در مدیریت آن‌ها دچار کمبود وقت می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشپزخانه قلب هر خانه است که به محض ورود به منزل قدم در آن می‌گذاریم. اما با وجود کمبود وقت لوازم دستی و روش‌های سنتی قدیمی جوابگو نیازهای ما نیستند. ساده‌ترین آن تهیه برنج به عنوان پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین غله در میان خانوار ایرانی است که پخت آن با انواع پلوپز ساده‌تر شده است.

تجهیزات آشپزخانه مدرن فقط به پلوپز محدود نمی‌شوند. برای هر هدفی حتی خشک کردن میوه‌های فصل که در سایر فصول کمیاب می‌شود ابزار خاصی طراحی شده است تا هنگام آشپزی دست تنها نباشید!

پلوپز: ساده، پرکاربرد و اقتصادی

برای مردمان ساکن مشرق زمین، برنج به عنوان رکن اصلی وعده‌های غذایی شناخته می‌شود و اختراع پلوپز خدمت بزرگی به ساکنان این نقاط از دنیا ارائه کرد. در بررسی پلوپزها متوجه ساختار نه چندان پیچیده اما پرکاربرد این دستگاه‌ها می‌شویم. شاید برنج غذای اصلی شما نباشد؛ اما برای خیلی از خانواده‌ها این وسیله جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد زندگی دارد.

در میان برندهای بازار، انواع پلوپز پارس خزر پرفروش‌ترین نمونه‌هایی هستند که با قیمتی اقتصادی و امکانات قابل قبول تولید می‌شوند. این پلوپزها تنظیمات پیشرفته‌تری نسبت به گذشته دارند و مدل‌های پارس خزر با تغییرات روز کمی پیشرفته‌تر شده‌اند.

طیف کاربرد پلوپز در زندگی روزمره متنوع‌تر از چیزی است که فکرش را کنید. مثلا پلوپزهای پارس خزر قابلیت پخت غذاهای مختلفی مثل برنج، غلات، دسر، ته دیگ، پلو آبکش، پلو مخلوط، سوپ برنج، خورش، آش و انواع خوراک را دارند. البته مدل‌های مختلف قابلیت‌های متنوعی دارند که در سایت راهنمای خرید به‌نظر به صورت تخصصی بررسی نقد شده‌اند.

پلوپز ارزش خرید دارد؟

انواع پلوپزهای پارس خزر و هر برند داخلی و خارجی که در بازار می‌بینید با امکانات مختلفی عرضه می‌شوند. تقریبا تمام مدل‌هایی که پارس خزر تولید می‌کند کاسه تفلونی نچسب و امکانات جانبی نظیر خیس نگه داشتن و گرم نگهداری برنج را دارند. بنابراین اگر به دنبال پخت و پز سریع، آسان و ایمن باشید پلوپزها بهتر از هر نوع قابلمه‌ای برای طبخ برنج و سایر غذاها پیشنهاد می‌شوند.

چند دلیل برای خرید پلوپز وجود دارد که اکثر آقایان و بانوان را برای استفاده از این محصول ترغیب می‌کند:

پلوپز برنامه‌های مختلف پخت و پز دارد. بنابراین افرادی که با درجه حرارت و تنظیمات پخت برنج آشنا نیستند می‌توانند طبق منو پلوپز برند پارس خزر و سایر برندها عمل کنند. پلوپزها به ترموستات و تایمر مجهز هستند. بنابراین با وجود جریان گرمای یکنواخت احتمال سوختن غذا با استفاده از این دستگاه‌ها تقریبا به صفر رسیده است. همین موضوع کمک می‌کند تا قبل از شروع روز کاری دستگاه را برای پخت و گرم نگه داشتن غذا تنظیم کنید. سپس در میانه روز و بلافاصله بعد از ورود به منزل برنج را میل کنید. فناوری تولید پلوپزها پیشرفت زیادی داشته است. مثلا پلوپزهای پارس خزر که در بازار محبوبیت بالایی هم دارند قابلیت روشن و خاموش کردن از طریق تلفن را نیز دارند. بنابراین حتی با وجود دور بودن از منزل، طعم و عطر برنج و ته دیگ همان چیزی است که همیشه دوست داشته‌اید! انواع زودپز و آرام پز برای اگر کمبود وقت دارید

زودپز و آرام پز وسایل پرکاربردی هستند که حداقل یکی از آن‌ها در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. آرام‌پز برای تهیه غذا از حرارت مرطوب استفاده و مدت زمان زیادی را برای انتقال حرارت به صورت آهسته و پیوسته صرف می‌کند. این در حالی است که حرارت  فشرده و طراحی زودپزها باعث می‌شود تا بافت غذا تحت شرایط خاصی سریع‌تر آماده شود.

پلوپز یا آرام پز؟ کدام بهتر است؟

کاربردهای پلوپز و آرام پز مشترک بوده اما کاملا مشابه نیست. آرام پز وسیله‌ای برای پخت تدریجی غذاهای مختلف است. در حالی که پلوپز کاربرد محدودتری دارد. به هر حال پخت برنج در آرام پز هم امکان پذیر بوده و خیلی از اوقات کیفیت پخت برنج با وجود پخت برنج‌های ته دیگ دار پلوپز پارس خزر بهتر است.

برای خرید میوه خشک کن دست به کار شوید!

یکی از وسایلی که تا چند سال پیش کسی فکر نمی‌کرد در میان تجهیزات آشپزخانه قرار بگیرد انواع دستگاه میوه خشک کن بود. خشک کردن میوه رسم دیرینه بین مردم است که از آن برای تهیه کشمش از انگور استفاده می‌کردند. حالا مدتی است که متخصصان بیش از گذشته پیرامون استفاده از میوه خشک برای سلامتی مانور می‌دهند.

اگر حال و حوصله میوه خوردن را در هر شرایطی ندارید فقط کافی است که یک بار حجم نسبتا بالایی از میوه‌های دلخواهتان را برش دهید. دستگاه میوه خشک کن ابزار مناسبی برای نگهداری میوه‌های فصل در سایر فصول و البته مصرف ساده‌تر آن‌ها است.

میوه خشک کن‌ها در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می‌شوند. مدل‌های خانگی شکل و شمایل بخارپز را دارند و به صورت مطبق طراحی می‌شوند. در راهنمای تخصصی خرید سایت به‌نظر گنجایش میوه خشک کن‌ها، موتور دستگاه، توان مصرفی و صدا با مقایسه مدل‌های مختلف بازار بررسی شده است.

میوه خشک کن ارزش خرید دارد؟

بعضی از افراد برای خشک کردن میوه‌ها از فر، ماکروفر و حرارت وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند. این روش به صورت تجربی ممکن است مفید باشد؛ اما گاهی میوه‌ها به جای این که حرارت را به صورت یکدست از دست دهند با گرما پخته می‌شوند و ظاهر نامناسبی پیدا می‌کنند.

اگر قرار باشد موضوع کمبود وقت و سهولت خشک سازی میوه‌ها را مد نظر قرار دهیم، انواع دستگاه‌های خشک کننده میوه در اولویت خرید قرار می‌گیرند.

خرید میوه خشک به اندازه پلوپز و سایر وسایل برقی آشپزخانه می‌تواند ضروری و پرکاربرد باشد. خرید میوه خشک کن برای آن دسته از افرادی که مزه میوه‌های آب دار را خیلی دوست ندارند توصیه می‌شود؛ چون با حرارتی که از طریق خشک کن اعمال می‌شود چیپس‌های میوه شیرین‌تر و خوشمزه‌تر می‌شوند.

ارزش خرید میوه خشک کن به رویکرد شما بستگی دارد. برای مصارف خانگی مدل‌هایی با توان 500 وات کافی هستند تا حجم متوسطی از میوه‌ها در سه طبقه گرم و خشک شود.

نکته بعدی در خرید دستگاه‌های خشک کردن میوه قابلیت‌های گسترده آن‌ها مثل خشک کردن سبزی و حتی گوشت است.

و در آخر

آشپزی خوب و طبخ غذایی سالم به تجهیزات سریع و باکیفیت نیاز دارد. انواع پلوپزهای پرفروش بازار نظیر پلوپزهای پارس خزر، میوه خشک، آرام پز و زودپز به ابزارهای پرکاربرد هر آشپزخانه‌ای تبدیل شده‌اند.

به نظر می‌رسد پخت غذا با این وسایل به سبب امکان تعدیل جریان حرارتی، ترموستات و تایمر سالم‌تر از روش‌های سنتی پخت و پز باشد. شما چه فکر می‌کنید؟

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه میوه خشک خشک کردن میوه خرید میوه خشک پارس خزر انواع پلوپز میوه خشک کن کمبود وقت دستگاه ها آرام پز پخت برنج پخت و پز شده اند میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نوشت؛

«جهش تولید با مشارکت مردم»

رهبر معظم انقلاب اسلامی

محضر مبارک جناب آقای دکتر عسگری

رئیس محترم کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی

به استحضار می‌رساند؛ همان طور که مطلع هستید بخش کشاورزی نقش بسزایی در امنیت غذایی، اشتغال، قطع وابستگی و حفظ استقلال کشور دارد.

کشاورزی اقتصادی است بسیار طاقت‌فرسا و با درآمد و سود کم نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی کشور مانند خدمات و صنعت و دارای ریسک بالا در برابر حوادث قهری طبیعی چون سیل، سرما، خشکسالی، آفات و بیماری‌ها، تگرگ، طوفان و موارد دیگر و به همین دلیل انگیزه‌ای برای جوانان چه تحصیل کرده چه سایر اقشار برای ورود به این بخش وجود ندارد. افزایش سن بهره‌برداران در بخش کشاورزی خود موید این موضوع است لذا به همین دلیل کشاورزی در تمام دنیا مورد حمایت دولت‌هاست.

بر همین اساس امامین انقلاب در گفتمان‌های خود تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی داشته و دارند اما با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، نهاده‌ها، ماشین آلات، قطعات حمل و نقل دستمزدها و سایر موارد مرتبط با کشاورزی تحت تأثیر نرخ ارز پیوسته در حال افزایش بوده و هست چون کشاورزان به جز اندک کود یارانه‌ای که تکاپو نیاز آنها را نمی‌کند و باقی کود مورد نیاز را باید از بازار آزاد تهیه نماید تمام نیازهای خود را با ارز آزاد تهیه می‌کنند و در نرخ گذاری محصولات لحاظ نمی‌شود،

به همین دلیل کشاورزان زحمتکش و تلاشگر که با نرخ سود بالای بانکی و هزینه‌های گزاف تولید می‌کنند نرخ تضمینی گندم علی رغم اینکه در ابتدای فصل زراعی مطابق قانون خرید تضمینی ۱۹.۵۰۰ تومان تعیین گردیده بود ما بعد از گذشت چند ماه علی رغم افزایش نرخ نهاده‌ها به ویژه کود و سم و تورم متأسفانه نرخ به ۱۷.۵۰۰ تقلیل یافت که حضرت عالی هم بارها با ارسال نامه به ریاست محترم جمهوری و مصاحبه در شبکه‌های تلویزیونی و رادیو و مطبوعات و فضای مجازی نرخ ۱۷.۵۰۰ را خلاف قانون دانسته و از دولت خواستید که به قانون تمکین کند و نرخ ۱۹.۵۰۰ را بپذیرد یا در قالب جایزه تحویل کسری را جبران کند.

امروز که به فصل برداشت محصول گندم رسیده‌ایم خدا را شاکریم به دلیل نزولات جوی و تشکر از مسئولان محترم وزارت جهاد کشاورزی به دلیل تأمین نهاده‌های آموزش بهره‌برداران، بذور اصلاح شده، توسعه مکانیزاسیون، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، تأمین سم مورد نیاز و موارد دیگر مرتبط با تولید و تلاش گندم‌کاران کشور را در تأمین گندم نان مردم بی‌نیاز نمودند، انتظار گندم‌کاران بر این است که حضرت عالی به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی به این موضوع ورود پیدا نموده و با اصلاح نرخ گندم که مورد تأیید دو عضو ناظر از طرف شما در شورای قیمت گذاری بوده بارقه‌ای امید در دل گندم‌کاران هم در سال جاری و هم برای سال آینده که امید به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تولید گندم داریم به وجود آمد.

از طرف دیگر تقاضا داریم که برای جلوگیری از ورود دلالان و واسطه‌ها و خروج گندم از چرخه خرید تضمینی ترتیبی اتخاذ شود که مطالبات گندم‌کاران در موعد مقرر پرداخت شود چون از ابتدای فصل برداشت ۷ فروردین ماه تا کنون نزدیک یک ماه بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم تحویل سیلوهای دولتی شده هنوز ریالی بابت بهای گندم پرداخت نشده است که این موضوع موجبات نگرانی را در جامعه گندم‌کاران به وجود آورده و پای دلالان واسطه‌ها را به بازار گندم باز نموده لذا مجدداً تاکید می‌نماید که حضرت عالی و اعضای کمیسیون کشاورزی و سایر نمایندگان محترم مجلس تلاش نمائید تا با اقدامی شایسته و عملی رضایت گندم‌کاران جلب شود؛ انشاالله.

کد خبر 6089590 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید