Web Analytics Made Easy - Statcounter

پور یوسف با اشاره به اینکه کل واحدهای احداثی در بخش مسکن از سال ۹۴ تا کنون در سطح استان ۲۷۰۰ واحد بوده، گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار خانواده تحت پوشش فاقد مسکن در خراسان رضوی داریم که برنامه‌ احداث مسکن برای آنها در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قوچان، «حمیدرضا پوریوسف»  در حاشیه‌ مراسم بهره‌برداری از واحدهای مسکونی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بررسی ژنتیک خانواده ‌های دارای عضو معلول در یک برنامه سه ساله انجام می ‌شود تا از تولد نوزادان معلول بیشتر، پیشگیری شود، گفت:کار پیشگیری از تولد کودکان معلول از خانواده‌های دارای ۵ عضو معلول آغاز شده و در حال حاضر ۵ هزار خانواده دارای دو عضو معلول، ۴۵۳ خانواده دارای سه معلول، ۵۱ خانواده دارای ۴ معلول و ۳ خانواده دارای ۵ معلول در کل استان شناسایی شده‌اند که بررسی ژنتیک آنها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه تا کنون خانواده‌های ۵ و ۴ معلوله، مورد غربال و بررسی ژنتیک قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه در مورد آنها صورت گرفته است، اظهارکرد:در حال حاضر بررسی خانواده‌های سه معلولی در دستور کار است و انتظار می‌رود که تا پایان ۱۴۰۰ بتوانیم کل خانواده‌های سه و دو معلولی را ارزیابی و از ولادت کودکان معلول بیشتر، جلوگیری نماییم.

 

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در ۹ ماه گذشته گفت: با وجود همه‌ی محدودیت‌ها و موانع، تلاش شد که هیچ مرکز توانبخشی افراد دارای معلولیت تعطیل نشود و همه با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی به کارشان ادامه دهند زیرا آموزش و تربیت این عزیزان برای ما و برای خانواده‌هایشان از اولویت خاصی برخوردار است.

 

پوریوسف از انجام برنامه‌های پیشگیرانه غربالگری شنوایی نوزادان یاد کرد و گفت: با وجود محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹ در سال گذشته پوشش این برنامه به ۹۲ درصد رسید و در کل استان ۱۳۰ هزار نوزاد مورد معاینه شنوایی قرار گرفتند که ۲۰۰ مورد از آنها مشکوک به اختلال شنوایی تشخیص داده شدند که برای اقدامات درمانی به شنوایی‌شناسان و متخصصین معرفی گردیدند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به موضوع درمان افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: پیش از این در بیمه‌ی پایه، برخی بیماری‌ها و مشکلات درمانی، تحت پوشش بیمه نبود که با تلاش‌های سازمان بهزیستی و همکاری بیمه سلامت، خوشبختانه ۸ خدمت جدید به خدمات تحت پوشش بیمه پایه اضافه شد.

 

وی کاردرمانی، گفتار درمانی، تجویز سمعک، شنوایی شناسی و تربیت شنیداری را از بخش‌های مهم این خدمات ذکر کرد و گفت: اکنون مددجویان عزیز با مراجعه به مراکز دولتی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

 

پوریوسف موضوع شهریه‌ دانشجویان تحت پوشش را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال‌های گذشته، شهریه‌ این دانشجویان به دانشگاه پرداخت می‌شد که گلایه‌ مددجویان را به دنبال داشت و به همین جهت از امسال تمام شهریه به خود دانشجو داده می ‌شود تا رضایت و کرامت وی حاصل شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خدمات پرداخت متمرکز مستمری‌ها و یارانه‌های مراکز توانبخشی و اجتماعی بهزیستی را سهولت و شفافیت خدمات عنوان کرد و افزود: حق پرستاری ۵۵۰ هزار تومانی که قبلا فقط برای معلولین ضایعه نخاعی در نظر گرفته شده بود امسال تعداد دیگری از سایر معلولین را نیز شامل می ‌شود و این حق پرستاری که به خانواده پرداخت می ‌شود رغبت خانواده برای نگهداری و مراقبت از مددجو را بیشتر می‌کند زیرا تأکید ما این است که مددجو در خانواده و در نزد بستگانش مورد مراقبت قرار گیرد.

 

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه دیده ‌بان پرداخت و گفت: این سامانه برای نظارت مردمی بر عملکرد بهزیستی و مراکز غیر دولتی تحت پوشش آن طراحی و راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند با یک تماس تلفنی شکایات و ایده‌های خود را مطرح و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از نتیجه‌ی شکایت خود مطلع شوند.

 

پوریوسف گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار خانواده تحت پوشش فاقد مسکن در خراسان رضوی داریم که برنامه‌ احداث مسکن برای آنها در دستور کار است و از طریق کمک ‌های بلاعوض از محل اعتبارات سازمان، تفاهم با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و نیز تسهیلات بانکی مستقیم به مددجویان انجام می ‌شود.

 

وی یادآور شد: از سال ۹۴ تا کنون ۱۲۰۰ مسکن برای خانواده ‌های تحت پوشش استان احداث و تحویل شده و در حال حاضر ۲۵۰ واحد برای خانواده‌های دارای دو معلول در دست ساخت می‌باشد.

 

وی گفت: کل واحدهای احداثی در بخش مسکن از سال ۹۴ تا کنون در سطح استان ۲۷۰۰ واحد بوده و معنای این امر آن است که نزدیک به سه هزار خانواده، که داشتن خانه برایشان یک آرزوی دست‌نیافتنی محسوب می‌شده، دارای سرپناه شده‌اند و از سرگردانی و بی‌خانمانی نجات یافته‌اند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی مراسم بهره برداری حمایت از معلولان معلولین منزل مسکونی خانواده دارای هزار خانواده خراسان رضوی حال حاضر تحت پوشش تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند