Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلام حسین ساقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای سند تأمین آبرسانی پایدار به تمامی نقاط استان ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا تفاوتی بین آب شرب شهری و روستایی نباشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: در ابتدا بیش از ۳۰۰ روستا با تنش آبی روبه رو بود اما اکنون با اقدامات انجام شده، ۳۳ روستا از منابع آب پایدار بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر این روستاها، مناطق پرجمعیت هستند که در مجموع ۱۴۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی با کیفیت بالا، برای آنان تأمین شده است.

ساقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در شهرهای خراسان شمالی مشکلات تأمین آب نداریم و تمامی شهرها از وضعیت پایدار آبرسانی برخوردار هستند گفت: تنها ۸۳ روستای خراسان‌شمالی گاهی نیاز به آبرسانی با تانکر دارند که امید است مشکل ۵۰ روستای استان چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی در سال آتی مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: حفر ۵۱ حلقه چاه برای تأمین آب آشامیدن از دیگر برنامه‌ها است که ظرفیت آن ۶۴۶ لیتر بر ثانیه است و تاکنون ۱۲ حلقه چاه حفر شده.

وی افزود: با همکاری بنیاد علوی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، بسیج سازندگی، کمک‌های خیرین و در آینده نزدیک بنیاد برکت ۲۷ روستای دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان از آب شرب سالم و با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

ساقی در انتها گفت: اصلاح ۱۸۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده شهر و روستا در سال آتی از دیگر برنامه‌ها برای کاهش مشکلات آبرسانی است، با این اقدام از هدررفت آب و میزان آب بدون درآمد کاسته می‌شود.

کد خبر 5090079

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی آبرسانی آبرسانی روستایی ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران شیوع کرونا بوشهر شهرستان کرج بارش برف محسن فخری زاده روز دانشجو گرگان شهرکرد کرمانشاه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه طرح جهادی آبرسانی در روستاها با جدیت دنبال می‌شود گفت: ۱۸۰ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان صابر علیدادی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ طرح در ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در حال اجرا بوده و نظارت دقیقی بر این موضوع اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و توجه شخص رئیس جمهور به موضوع تامین آب شرب روستاها افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و پنج باب مخازن ذخیره بتنی به ظرفیت بیش از ۱۲ هزار مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب از دیگر اقدامات انجام شده در جهاد آبرسانی استان است.

علیدادی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در دستور کار قرار گرفته تا با تلاش یکدیگر تحول مثبتی در آبرسانی به روستاهای کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای آبرسانی به ۱۸۰ روستای استان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، تصریح کرد: این اقدام با کمک قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی به عنوان معین در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی استان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان به عنوان یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

کد خبر 749338

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند