Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تبریزگفت: در سال ۸۴ طرح محدوده بافت فرسوده‌ای در تبریز برای صدور پروانه رایگان تعیین شد که علاوه بر اینکه بافت حاشیه‌ای در این طرح فراموش شد بسیاری از مناطق دارای شاخص فرسودگی نیز در این طرح نیامده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، روز گذشته لایحه شهرداری تبریز در خصوص صدور مجوز جهت صدور پروانه ساختمانی تا آخر سال ۹۹ برای املاک عـده‌ای از شهروندان که قبل از خروج از محدوده بافت فرسوده برابر ابلاغ طرح جدید شـهرسازی، مجوز نقشه یا پیش پروانه اخذ گردیده است به منظور استمرار تسهیلات ویژه برای ساخت و سازهای جدید و فراهم آوردن شـرایط تشویقی برای احیا بافت های فرسوده به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با آناج در خصوص این مصوبه اظهار داشت: وزارت مسکن سابق در سال ۸۴ در کلیه شهرهای ایران محدوده بافت فرسوده بر اساس سه شاخص مشخص کرد که در تبریز هم ۲ هزار و ۵۳۰ هکتار جز بافت فرسوده تعریف شد در حالیکه مناطق زیادی در تبریز جز بافت فرسوده بودند که شناسایی نشدند. بر اساس همین تعریف بافت فرسوده بنا شد که تسهیلاتی از جمله پروانه رایگان در حد طبقات مجاز توسط شهرداری‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه بنابود شهرداری مابه تفاوت این بخشودگی را از وزارت مسکن یا همان دولت دریافت کند، گفت: در هشت سال گذشته که عضو شورای شهر بودم همواره یکی از گلایه‌ها بابت عدم پرداخت این مبالغ به شهرداری‌ها بود و با عدم پرداخت مطالبات صدور پروانه رایگان عملا بار مالی این مصوبات به دوش شهرداری‌ها گذاشته می‌شود. از طرف دیگر حتی در خصوص سیاست بازآفرینی مانند مسیرگشایی‌ها ذیل ماده پنج هزینه بازآفرینی شهری را باید ۷۰ درصد دولت و ۳۰ درصد شهرداری متقبل شود که این اتفاق هم رخ نمی‌دهد و دولت همواره به شهرداری‌ها بدهکار است.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به مصوبه روز گذشته شورا و وضعیت حاشیه شهر تبریز توضیح داد: تعیین محدوده بافت فرسوده در سال ۸۴ یک ایراد اساسی دیگر داشت که عملا بافت حاشیه‌ای تبریز که از نظر توپوگرافی، قرار گرفتن روی خط گسل و رانش زمین وضعیت بدتری داشت و مناطقی که حاشیه نشین نبودند اما جز بافت فرسوده در نظر گرفته نشده بود، البته مناطق حاشیه‌ای در قالب محلات هدف بازآفرینی قرار گرفت. شهرداری هم لایحه‌ای جدید آورده بود که محدوده جدید بافت فرسوده ترسیم شده که مناطقی که نه حاشیه‌نشین بودند و نه در محدوده بافت فرسوده بودند اما شاخص‌های فرسودگی را داشتند، لحاظ شده و نقشه جدیدی فرستاده شده که منافع شهر و شهروندان را تضمین می‌کند. البته من این نقشه را ندیده‌ام و اینها توضیحات شهرداری در خصوص نقشه جدید محدوده بافت فرسوده است.

وی در خصوص موضوع لایحه تصویبی روز گذشته ابراز داشت: موضوع لایحه این بود که یک سری از شهروندان درقالب طرح سال ۸۴ درخواست پروانه داده‌اند اما صادر نشده و نظر بر این بود که تا آخر سال شهرداری به این شهروندان زمان بدهد تا بخشودگی تعرفه عوارض محلی برایکسانیکه ساکن این ماطق بودند باشد و دلیل اصلی اعتراض من به این مساله این بود که وقتی نتوانستیم کاری در بافت فرسوده انجام ندادیم به جای اینکه برخی مناطق از بافت فرسوده خارج کنیم مناطق دیگری را هم به این محدوده اضافه کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محدوده بافت فرسوده شهرداری ها سال ۸۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز

شهردار منطقه هشت تبریز از اجرای سیزدهمین هفته طرح شنبه‌های بدون دستفروش در محدوده مرکزی شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، حسین منیری‌فر ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در راستای ساماندهی معابر منطقه هشت تبریز، طرح جمع‌آوری دست‌فروشان با عنوان شنبه‌های بدون دست فروش در تمام معابر و محورهای محدوده شهرداری این منطقه از سال قبل آغاز شده است که این هفته نیز تداوم یافت و در قالب این طرح، عوامل سدمعبر، با جمع‌آوری بساط دست‌فروشان در تمام معابر شهری، مانع ایجاد سد معبر و بازگشت آرامش به معابر مرکزی تبریز شدند.

وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری دست‌فروشان وظیفه قانونی شهرداری است، افزود: قانون به ما برای جمع‌آوری دست‌فروشان تکلیف کرده است و با جمع‌آوری دست‌فروشان تنها به وظیفه قانونی خود عملی می‌کنیم.

شهردار منطقه هشت تبریز از جمع‌آوری دست‌فروشان باغ گلستان خبر داد و تصریح کرد: طرح سامان‌دهی باغ گلستان و انتقال دست‌فروشان باغ گلستان به بازار گجیل، در حال اجرا است که در این راستا عوامل خدمات شهری منطقه هشت طی روزهای اخیر، اقدام به جمع‌آوری بساط دست‌فروشان باغ گلستان کردند و این طرح طی روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت.

منیری‌فر اضافه کرد: اجرای این طرح معضل دست‌فروشی باغ گلستان را رفع کرده است و شرایط اجتماعی این پارک را ارتقا خواهد بخشید.

کد خبر 750777

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • باید اتفاقات دیداربا سپاهان را فراموش کرد/تمدید قرارداد حاشیه است
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!