Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال دانشجویی دانشگاه اراک گفت: اگر جریان دانشجویی مطالبه گری بر اساس چارچوب و مبانی انقلاب اسلامی را در دستور کار خود بگذارد قطعا هیچ جریانی نمی تواند آن را دچار انحراف کند چراکه گام برداشتن در این مسیر تناقضات را به خوبی مشخص می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ به مناسبت روز دانشجو، میزگرد بررسی عملکرد جنبش دانشجویی با حضور دانشجویان در دفتر پایگاه خبری دیارآفتاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میزگرد علیرضا کاظمی دانشجوی کارشناسی برق دانشگاه اراک و امیر حسین عظیمی دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه اراک حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر درباره عملکرد این جنبش و راه‌های بهبود آن پرداختند.

امیر حسین عظیمی دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه اراک با اشاره به روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو گفت: یکی از نیازهای اصلی جریان های دانشجویی مطالبه گری است و اگر این موضوع به خوبی تحقق پیدا کند شاهد گفتمان سازی هستیم و مبدا مطالبه گری برای جوانان همان دانشگاه است که باید در جزئی ترین مسائل دانشگاه مطالبه گری همراه با عقلانیت داشته باشد.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در تشکیل دولت جوان حزب اللهی افزود: اگر بخواهیم نقش دانشجویان را در راستای تشکیل دولت جوان حزب اللهی تبیین کنیم باید به مولفه های این مسئله توجه داشته باشیم و یک تعریف مشخص از آن داشته باشیم و در راستای تحقق آن حرکت ها و فعالیت های خود را تعریف کنیم.

فعال دانشجویی دانشگاه اراک با بیان اینکه امروز باید مشخص کنیم چه دانشجویی می تواند کلمه انقلابی و حزب اللهی را یدک بکشد،گفت: ساختار آموزش و پرورش ما دارای دو رکن تعلیم و تربیت است و این دو مولفه را یک دانشجو در 12 سالی که تحصیل می کند در ویژگی های ذهنی و رفتاری آن شکل بگیرد.

وی افزود: در تربیت مسئله مبانی و معارف اسلام ناب محمدی مطرح است و این بدان معناست که در کلیه فضائل اخلاقی همچون عدالت، استقلال،عزت ملی و سبک زندگی مسئله اسلام ناب نمود عملیاتی داشته باشد.

عظیمی با اشاره به اینکه متأسفانه چهل سال است که در مسئله تشکیل دولت اسلامی درجا می زنیم و این مسئله باید به طور همه جانبه بررسی شود، گفت: یکی از مسائلی که نتوانسته ایم در این راستا موفقیت چشمگیری داشته باشیم مسئله تهاجم فرهنگی است و مخاطب اصلی این کلیه ارکان نظام اسلامی خصوصا جوانان هستند که باید نقش اساسی خود را ایفا کنند و در واقع مبانی اسلام ناب را به درستی عملیاتی کنند و در ابزارهایی همچون صدا و سیما و فضای مجازی باید گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه نتیجه عملیاتی کردن اسلام ناب در ارکان نظام اسلامی خصوصا دانشگاه ها باید تربیت دانشجوی جوان انقلابی باشد، افزود: مرحله بعدی این کار تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانشجو است چراکه در شرایط امروز دانشجویی اسم آن انقلابی خواهد بود که از نظر علمی مجهز باشد و تحصیل رکن اصلی یک دانشجوی انقلابی است که نباید از آن غفلت شود.

فعال دانشجویی دانشگاه اراک با اشاره به نقش دانشجویان در تهاجم فرهنگی دشمنان بیان کرد: موثر بودن در تهاجم فرهنگی دشمنان بدون نقشه راه میسر نیست و امروز این نقشه راه باید با استفاده از ابزارهای موجود در اختیار جوانان قرار گیرد و اینها مقدماتی برای خود سازی است که بتوانیم جامعه خود را بسازیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز دانشجویی برای شرایط مختلف نظام اسلامی موثر است که مطالعه داشته باشد،افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان به دنبال تحریف هستند و لذا نقش مطالعه برای موثر بودن بسیار مهم است و اگر مطالعه کم باشد و مبانی اصلی به درستی تبیین نشود قطعا انحراف صورت می گیرد.

عظیمی با اشاره به نقش دانشجویان در حل معضلات جامعه گفت: دانشجویان در زمینه اصلاح معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند و امروز جریان های دانشجویی باید در این زمینه پیشگام باشند و متأسفانه در طی این سال ها دانشگاه ها کم کاری کرده اند و بیشتر به جای پرداختن به اصل مسائل درگیر حواشی شده اند.

وی با اشاره به آفت هایی که ممکن است گریبان گیر جریانات دانشجویی شود، گفت: امروز همه دانشجویان باید خود را در جبهه انقلاب اسلامی بدانند و اگر جریانات داخلی دانشگاه خود را درگیر حواشی و گروه های خارج دانشگاه کنند قطعا با انحراف مسیر مواجه خواهند شد و در این راستا باید به مسئله نفوذ توجه شود چراکه پدیده نفوذ در طی این سال ها آسیب های زیادی با اصل جریانات وارد کرده است.

فعال دانشجویی دانشگاه اراک افزود: اگر جریان دانشجویی مطالبه گری بر اساس چارچوب و مبانی انقلاب اسلامی را در دستور کار خود بگذارد قطعا هیچ جریانی نمی تواند آن را دچار انحراف کند چراکه گام برداشتن در این مسیر تناقضات را به خوبی مشخص می کند.

وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم و ضرورت تبیین آن خاطر نشان کرد: دانشجویان در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار می توانند تأثیر گذار باشند و متأسفانه در طی این سال ها جریانات دانشجویی نسبت به این مسئله کم کاری کرده اند که نیاز است آن را جبران کنند.

انتهای پیام/

 


 

منبع: دانا

کلیدواژه: نقش دانشجویان انقلاب اسلامی مطالبه گری اسلام ناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بیانیه‌ای در حمایت از اعتراضات بین المللی دانشجویی علیه جنایات صهیونیست‌ها صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» (آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مساله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.

کد خبر 6089667 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!