Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار قصرشیرین در حاشیه کاشت نهال های جاده مرزی خسروی گفت: این آیین همزمان با سراسر کشور و در ۲۵۰ هکتار از زمین های مجتمع بیستون پارس قصرشیرین با هدف بهره برداری اقتصادی از گونه های سریع الرشد چوبده به منظور تولید اقتصادی و بخشی از نیاز چوب استان کرمانشاه و کشور برای جلوگیری از فرسایش خاک و جذب ریزگردها و تولید اکسیژن انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: قصرشیرین وضعیت خوب آب و هوایی برای کاشت نهال و گونه های مختلف گیاهی دارد که مجتمع بیستون پارس یکی از طرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی است که در منطقه ایجاد شده و قابلیت توسعه را به چندین برابر وضعیت موجود دارد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: کاشت نهال و جنگل‌کاری ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و اکنون بنیاد مستضعفان کار ارزشمندی را در منطقه برای ایجاد باغ سه هزار هکتاری و همچنین تامین آب آن از طریق احداث سد در خود مجموعه انجام داده است.

رییس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه نیز گفت: نهالکاری در مجتمع بیستون پارس قصرشیرین از اقدام های بیولوژیک است که به صورت همزمان با سراسر کشور این طرح اجرا می شود.

عبدالعلی جلیلیان افزود: مرحله اول نهال کاری مجتمع بیستون پارس با گونه های مرکبات و نخیلات انجام شده که مراحل دوم و سوم نیز با کاشت گونه اکالیپتوس در سطح ۲۵۰ هکتار انجام می شود.                                                                                       

مجموعه باغ سه هزار هزار هکتاری قصرشیرین از سوی شرکت وابسته به بنیاد مستضعفان برای کاشت انواع درختان میوه های گرمسیری مانند خرما، انگور و مرکبات با هدف تولید محصولات گرمسیری در این شهرستان در دست اقدام است.
در مجموع در مرحله های نخست و دوم این مجتمع، یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغ در نظر گرفته شده است که تاکنون یک هزار و ۲۱۵ هکتار آن شامل ۱۹۰ هکتار انگور، ۳۲۵ هکتار خرما، ۲۰۰ هکتار مرکبات در سه سال گذشته کشت شده و ۲۵۰ هکتار از مرحله دوم نیز در دست احداث است.
با بهره برداری از سد مخزنی ۲۵ میلیون متر مکعبی، آب مورد نیاز یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این مجتمع شامل مرکبات، خرما، تاکستان و محصولات جالیزی تامین می شود که در افزایش بهره وری بسیار موثر است.
هم اکنون ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن به صورت مستقیم در شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشیرین مشغول به کار هستند که با تکمیل طرح های در دست اقدام، شمار بیشتری از افراد جویای کار به کارگیری می شوند.
قصرشیرین به واسطه برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر نوار مرز با عراق، در اختیار داشتن ۲ مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی و زمین های کشاورزی فراوان، می تواند به کانونی برای صادرات محصولات کشاورزی تبدیل شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم دارد.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد که اکنون یک هزار و ۳۰۸ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

برچسب‌ها کاشت نهال قصرشیرین توسعه ایران منابع طبیعی و آبخیزداری جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال قصرشیرین توسعه ایران منابع طبیعی و آبخیزداری جهش تولید کاشت نهال قصرشیرین توسعه ایران منابع طبیعی و آبخیزداری جهش تولید اخبار کنکور هزار هکتار کاشت نهال ۲۵۰ هکتار یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد

کشاورزیان گفت: همزمان با شروع فصل بهار و همچنین به دلیل شرایط مناسب بارندگی و دمایی، آفت ملخ کوهاندار و شپشک در شهرستان شاهرود فعال می‌شود.

وی از شناسایی کانون‌های طغیانی این آفت خبر داد و گفت: آفت ملخ کوهاندار با پیش آگاهی به موقع در اواخر اسفند سال ۱۴۰۲ و فروردین امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از تاغزارها شناسایی شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته برای جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر به تاغزارها، عملیات کنترلی با همکاری و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شاهرود و همچنین حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت