Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراکشی در حال خرید بزرگ ترین مسجد شهر «مون پلیه» فرانسه هستند که شهرداری این شهر با آن مخالف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتینک»، رسانه های فرانسه اعلام کردند: بزرگ ترین مسجد شهر «مون پلیه» در جنوب این کشور از سوی جمعیتی نزدیک به مراکش در مقابل یک یورو در حال خریداری است  که شهرداری این شهر با این اقدام مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسانه های فرانسوی گفتند: «مایکل دلافوس» شهردار مون پلیه با فروش این مسجد که بزرگ ترین مسجد این شهر محسوب می شود، مخالفت کرده و گفته است که مکان عبادی باید در این شهر استقلال داشته باشد.

 

مایکل دلافوس در پاسخ به یک روزنامه نگار محلی درباره علت مخالفت خود با فروش این مسجد گفت: «آنچه در مون پلیه اتفاق می افتد در جاهای دیگر نیز اتفاق خواهد افتاد. در فرانسه ما خواستار بی طرفی دولت هستیم و آیا راضی شویم یک کشور خارجی در امور مذهبی کشور ما دخالت می کند؟ باید بگوییم دست نگه دارید. »

 

شورای شهر مون پلیه نیز در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: طرح کنونی فروش مسجد در مقبال یک یوروی نمادین سوال برانگیز است و هیچ کشوری نباید در امور دینی کشور ما دخالت داشته باشد.

 

بنابراین گزارش، مسئولان مسجد از سوی اتحادیه مساجد فرانسه مراحل فروش این مکان به مسجد به مراکشی ها را آغاز کرده اند و امیدوارند از این طریق بتوانند هزینه های آن را تامین کنند.

 

حسین طاهری، مدیر این مسجد گفت: ما به 150 هزار یورو برای مرمت سقف نیاز داریم و هزینه ها سنگین است.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مون پلیه فرانسه مسجد بزرگ ترین مسجد مون پلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد گفت: پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد بش قارداش برگزار شد.

محمدرضا موفق در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته شوراها، روز کارگر، معلم و هفته سلامت، جمعه هفته جاری پیاده‌روی همگانی به مقصد بش قارداش برگزار شود.

وی افزود: این پیاده‌روی از محل ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی شهرداری در بلوار دانشگاه آزاد آغاز و از مسیر جاده سلامت به سمت بش قارداش ادامه یافت.

موفق تاکید کرد: برگزاری همایش‌هایی از این نوع موجب ایجاد تحرک و شادابی در جامعه می‌شود و شور و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد. به همین دلیل، خود را موظف به اجرای برنامه‌هایی از این قبیل می‌دانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • ورود PSG: رقابت با آرسنال و سیتی برای ستاره برزیلی
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین