Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نوری گفت: در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس در سراسر کشور آماوه انتقال بیماران و مصدومان است و امروزه بالغر بر ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور داریم. در اماکن قرنطینه آمبولانس جهت انتقال احتمالی بیماران به بیمارستان‌ها مستقر هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ها نا با کاهش میزان مراجعه روله رو شده ایم و میزان عملیات و تماس‌ها با اورژانس کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: اگر مردم دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند شرایط به زمان قبل بر می‌گردد.


تمام بخش‌های دولت به کمک طرح شهید سلیمانی آمده اند. در حال حاضر بخشی از جامعه امکان قرنطینه سازی خود را دارند و این افراد در محیطی خود را قرنطینه می‌کنند.


برخی از افراد نیازمند محیطی برای قرنطینه هستند و ما این امکانات را برای آن‌ها فراهم کرده و کادر درمان در این مکان‌ها وجود دارد.


نوری گفت: وضعیت سیلاب در جنوب کشور برطرف شده و ما مشکلی در زمینه خدمات رسانی به اسیب دیدگان نداریم و تجربه سال‌های گذشته در این خصوص به ما کمک کرده است.


او بیان کرد: بر اساس نیاز هر شهر تمهیدات لازم اندیشیده شده است و این طرح برای مدیریت بهتر بیماران کرونایی مثبت ارزیابی شده است و اگر پیک جدیدی در جامعه ایجاد شود ما با آمادگی کامل به مقابله با این بیماری می‌پردازیم.
نوری گفت: در طرح شهید سلیمانی همه بخش‌های خصوصی و دولتی فعال هستند و ارائه خدمات به مردم در اماکن قرنطینه رایگان است و هتل‌ها و مسافرخانه‌ها امکانات خود را در اختیار ما گذاشته اند؛ و تخفیفات لازم را به ما داده و این به معنای کاهش خدمات در محیط‌های قرنطینه نخواهد بود.


او افزود: پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی در دو تیپ خدمت انجام می‌شود به طوریکه اگر افراد حاضر در قرنطینه بیماری شان شدت پیدا کرد یا دچار سکته قلبی یا مغزی شدند توسط اورژانس۱۱۵ به بیمارستان منتقل خواهند شد و اگر میزان حجم کار جهت انتقال بیماران افزایش پیدا کند آمبولانس‌های خصوصی جهت همکاری بیشتر با ما اعلام آمادگی کرده اند.


نوری گفت: در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس در سراسر کشور آماوه انتقال بیماران و مصدومان است و امروزه بالغر بر ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور داریم. در اماکن قرنطینه آمبولانس جهت انتقال احتمالی بیماران به بیمارستان‌ها مستقر هستند.


او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وضعیت اورژانس ریلی در طرح شهید سلیمانی گفت: در طرح شهید سلیمانی از همه امکانات اورژانس استفاده می‌شود، اما بعید است که نیازمنداستفاده از بالگرد‌های اورژانس هوایی شود. مناطق قرنطینه در تزدیکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند تا در زمان کوتاه بیماران به بیمارستان منتقل شوند.


او با اشاره به اورژانس ریلی افزود: آموزش‌های لازم به مهمانداران در خصوص ارائه خدمات اولیه پزشکی به بیماران در قطار داده شده است و راهنمایی لازم به صورت تلفنی به آن‌ها داده می‌شود. پایگاه‌های اورزانس در ایستگاه‌های مهم راه اندازی شده است و برای انتقال مصدوم یا بیماران از اورژانس هوایی یا زمینی استفاده خواد شد.
نوری با اشاره به اینکه قرار نبوده اورژانس به داخل قطار برود، ادامه داد: استقرلر پزشک در داخل قطار منوط به تصمیم شرکت راه آهن است.


او افزود: در سال جدید بر اثر بروز بیماری کرونا افراد زیادی از همکاران به این بیماری مبتلا و از چرخه خدمت خارج شده اند و متاسفانه هشت نفر از همکاران در راه خدمت به بیماران شهید شده اند.


او افزود: در سال گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در سراسر کشور انجام شده است و احتمال این تعداد ماموریت در سال جاری به دلیل بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند.


نوری گفت: در استخدام جدید نیرو‌های وزارت بهداشت بالغ بر هزار نیروی پیش بیمارستانی جذب خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی اورژانس قرنطینه طرح شهید سلیمانی نوری گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!

به گزارش ورزش سه، سال ۱۴۰۲ مترادف با آغاز رنسانس جدیدی در فوتسال افغانستان بود. راهیابی به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در تاریخ. حکایتی آمیخته به پیروزی‌های بزرگ، بلندپروازی و رویاپردازی. آنچه که این قصه را باورنکردنی و حیرت‌آور می‌کند، صعود به جام جهانی خواهد بود. تیم ملی فوتسال افغانستان با رهبری مجید مرتضایی مربی ایرانی تبار خود تنها یک قدم با صعود به جام جهانی فاصله دارند و در جام ملت‌های آسیا 2024 نمایش شگفت‌انگیزی را در تایلند داشتند. آن‌ها پس با پیروزی برابر عراق، قدرت خود را به رخ کشیدند و برای مصاف با قرقیزستان لحظه شماری می‌کنند تا روزی تاریخی را برای کشور افغانستان رقم بزنند.

پسران جنگجو و خوش قریحه مرتضایی، جام را با شکست مقابل غول آسیا ( ایران ) آغاز کردند و در ادامه به تساوی و تک امتیاز مقابل کویت قناعت کردند تا معادلات راهیابی به مرحله حذفی به نبرد پایانی کشیده شود. آن‌ها تیم‌ملی بحرین را از پیش‌روی خود برداشتند و به یکی از رویاهای خود رنگ و بوی حقیقت بخشیدند.

تیم ملی افغانستان به‌رغم به بند کشیدن تاجیکستان و نمایش ستودنی با بداقبالی روبه‌رو شدند و از صعود به جمع چهار تیم پایانی بازماندند. از آنجایی که آن‌ها در مسیر درستی قدم برداشته بودند و در طی این سال‌ها با برنامه‌ریزی، سِیر صعودی را پیموده بودند، یک شانس دیگر به روی آن‌ها لبخند زد و با راه یافتن ازبکستان ( میزبان جام‌جهانی ) به نیمه نهایی، فرصت دیگری برای پرواز به جام جهانی بدست آوردند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در پلی‌آف نخست برابر تیم ملی عراق به یک پیروزی چشمگیر دست یافت و آن‌ها را با مربی مطرح برزیلی‌شان از گردونه رقابت‌ها حذف کرد و برای کسب جواز آخرین بخت قاره آسیا به جام جهانی، فردا به مصاف قرقیزستان خواهد رفت. آن‌ها می‌خواهند ماموریت غیرممکن را ممکن کنند. 

دیدار تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان، فردا ( یک‌شنبه ) و از ساعت 8:30 برابر همدیگر صف‌آرایی خواهند کرد و تیم پیروز این دیدار به عنوان آخرین تیم راه یافته به جام جهانی شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی