Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آنچه مسئولان خراسان رضوی اعلام کرده‌اند محور «شادمهر - کاشمر» حادثه‌خیزترین محور استان خراسان‌رضوی است ولی به دلیل تزریق قطره‌چکانی اعتبارات، پیشرفت پروژه باند دوم محور شادمهر به انابد به‌کندی پیش می‌رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ جاده شادمهر به انابد یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان و همچنین منطقه ترشیز است که مسیر تردد زائران زیادی به مشهدالرضا و بالعکس محسوب می‌شود؛ تبدیل این مسیر به بزرگراه درخواست و آرزوی دیرینه مردم ترشیز، سال‌هاست که مصوب شده اما تا هنوز عملی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 15 سال پیش مطالعات احداث باند دوم شادمهر به کاشمر و انابد به طول 120 کیلومتر آغاز شد و 60 کیلومتر تا کاشمر و ادامه مسیر به سمت خلیل‌آباد، بردسکن و انابد است که محور کاشمر به سمت خلیل‌آباد به طول 14 کیلومتر در سال 89 به علت ترافیک محلی که داشت اولویت فاز اول اجرا قرار گرفت.

روزانه خودروهای سواری و موتورسیکلت‌های زیادی در این مسیر تردد می‌کردند که شاهد تلفات زیادی در این محور بودیم و با دو بانده شده مسیر خلیل‌آباد به کاشمر نیز تلفات این مسیر کاهش چشمگیری داشت.

سال‌هاست برای به سرانجام رساندن پروژه باند دوم محور شادمهر به انابد که به جاده مرگ شهرت یافته است، وعده‌های بسیاری داده می‌شود.

 

میزان پیشرفت قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر قابل‌قبول نیست

سعید جغتایی، رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه‌وبودجه کشور در بازدیدی که ماه گذشته از این محور داشت، اظهار کرد: پیشرفت قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر به دلیل توان کم مالی پیمانکار و عدم تخصیص اعتبارات لازم قابل‌قبول نیست.

چون پیمانکار این پروژه از توان مالی خوبی برخوردار نیست، به همین دلیل تاکنون این پروژه از پیشرفتی که باید برخوردار نبوده است. پیمانکاران دیگری در همین استان هستند که بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان طلب دارند ولی همچنان کار می‌کنند اما پیمانکار این پروژه با ۳.۵ میلیارد تومان طلب، دیگر توان ادامه کار را ندارد.

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه‌وبودجه کشور تصریح کرد: اگر هم بخواهیم اعتباری برای این پروژه اختصاص دهیم تا پیمانکار به شهرستان بیاید، زمان می‌برد. توان مالی پیمانکار باید بیش از این می‎بود.

وی با بیان اینکه آنچه داریم، اسناد خزانه سه‌ساله است که صدور همان هم دو تا سه ماه زمان می‌برد، بیان کرد: اگرچه عملیات خاکی این محور هزینه زیادی ندارد اما پیشرفت همان هم از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. کل محور شادمهر به کاشمر ۵۳.۵ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر قطعه اول بوده و دو قطعه ۲۰ کیلومتر نیز در ادامه تعریف شده است. پیمانکار حتی اگر بخواهد ۶ کیلومتر از این ۲۰ کیلومتر را به نتیجه برساند، به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما اکنون به دلیل ۳.۵ میلیارد تومان طلبی که دارد، توان ادامه کار را ندارد.

جغتایی ضمن مخالفت با شروع قطعه سوم این محور تا زمانی که قطعه دوم به نتیجه نرسد، تصریح کرد: اینکه فقط قطعه سوم را شروع و آن را زخمی کنیم، دردی از مردم را دوا نمی‌کند. اگر ابتدا قطعه دوم را به اتمام برسانیم، بهتر از این است که قطعه سوم را تا زیرسازی برسانیم و سپس آن را رها کنیم تا مستهلک شود.

رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: هر چه‌قدر هم تلاش کنیم، تا پایان سال جاری بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان نخواهیم توانست به این پروژه اختصاص دهیم.

 

دستور ویژه وزیر راه در خصوص تکمیل باند دوم محور شادمهر به انابد / تزریق قطره چکانی اعتبارات، روند تکمیل پروژه را کُند کرده است

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گفتگو تلفنی با خبرنگار یار خراسانی، از دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای تکمیل باند دوم جاده شادمهر به انابد خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه ترشیز، باند دوم محور شادمهر به انابد است که شامل شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان استانی و وزارت راه و شهرسازی باید توجه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: 34 میلیارد تومان از محل وزارت راه و شهرسازی به اداره کل استان به‌منظور اجرای قطعه سوم این پروژه در سال جاری ابلاغ شده است که در سه‌ماهه اول بالغ‌بر 13 میلیارد تومان به‌صورت نقدی و اسناد خزانه اختصاص‌یافته است.

نماینده مردم کاشمر با تأکید بر اینکه هم بنده و هم وزارت راه و شهرسازی پیگیر تخصیص صددرصدی این بودجه از طریق سازمان برنامه‌وبودجه هستیم، تصریح کرد: دیدار و مکاتباتی هم با وزیر راه و شهرسازی مبنی‌بر لزوم تخصیص اعتبار موردنیاز در جهت تکمیل این پروژه داشته‌ام.

وی همچنین ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی هم در دستور مکتوب خود به معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه ضمن تصریح بر مهم و دارای اولویت بودن این محور، تأکید کرد که در برنامه سال 1400، این پروژه باید به طور ویژه موردتوجه قرار گیرد و تقویت شود.

نیک‌بین با بیان اینکه به جد پیگیر تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه باند دوم جاده شادمهر تا انابد از طریق سازمان برنامه‌وبودجه بوده و خواهم بود، به‌خصوص هم‌اکنون که در فصل بررسی بودجه هستیم حتماً از طریق کمیسیون تلفیق پیگیری خواهم داشت، اذعان کرد: هم‌اکنون پیمانکار پروژه مذکور آمادگی سرعت بخشیدن به کار را دارد ولی متأسفانه به دلیل تزریق قطره‌چکانی اعتبارات، کار به‌کندی پیش می‌رود که امیدواریم در همین سال جاری نیز شاهد تخصیص اعتبارات مصوب باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان برنامه وبودجه تزریق قطره چکانی پروژه باند دوم میلیارد تومان راه و شهرسازی خلیل آباد قطعه دوم وزیر راه قطعه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد