Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@16:24:34 GMT

آسیاب آبی ریگان مرمت و ثبت ملی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۰۳۶۵

آسیاب آبی ریگان مرمت و ثبت ملی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین باقری افزود: آسیاب آبی روستای سلطان‌آباد ریگان با قدمت ۲ هزار سال میراثی ماندگار از گذشتگان منطقه است. بنای آسیاب بادی ریگان در شرق کرمان به دلیل فراموشی تخریب شده و در پی بازدید از روستاهای این شهرستان، شناسایی و برای احیای آن برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار ریگان با بیان اینکه ۲۰۰ اثر تاریخی در ریگان وجود دارد و قدمت این شهرستان فراتر از بم است، افزود: از این ۲۰۰ اثر چهار اثر ثبت ملی شده که شاخص‌ترین آن‌ها مقبره شاه خورشید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برای ۱۰ اثر تاریخی دیگر هم به منظور گذراندن مراحل ثبت ملی، تشکیل پرونده شده که آسیاب آبی سلطان‌آباد یکی از آنهاست.

استان کرمان با پیشینه باستانی و غنی فرهنگی، ابنیه و محوطه‌های تاریخی ارزشمندی دارد که هر کدام از ارزش معنوی زیادی برخوردار هستند که با حفظ و احیای آن ضمن پاسداشت میراث فرهنگی این دیار کهن، فرصت جذب گردشگر را نیز فراهم می‌کند.

ریگان در شرقی‌ترین نقطه استان کرمان قرار دارد، این شهرستان به دلیل واقع شدن در جغرافیای خاص کویری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلفی برخوردار است که عمارت مقبره شاه خورشید و تپه‌های شنی از مهمترین این جاذبه‌ها محسوب می‌شود.

ریگان تا مرکز استان کرمان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 571167 برچسب‌ها استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه

نیم صفحه نخست روزنامه‌های استان کرمان، مورخ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید:

روزنامه کرمان امروز با تیتر "بافت تاریخی کرمان؛ خالی از طر ح‌های خلاقانه! " در گزارشی بر لزوم استفاده از طرح‌های کارشناسانه و آینده نگرانه برای بازسازی بافت تاریخی کرمان تأکیده کرده است.

روزنامه کاغذ وطن نیز با تیتر "دوئل فرصت‌های شغلی در برابر بیگانگان"به بیان سخنان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پرداخته و از زبان وی اعلام کرده به ازای هر فرد بیکار در استان، سه فرصت شغلی وجود دارد که توسط اتباع بیگانه پر شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان