Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@20:39:22 GMT

تلاش برای شناسایی عوامل ترور شهید فخری‌زاده

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۰۴۰۲

سخنگوی قوه قضائیه گفت: این نهاد در دو عرصه داخلی و بین المللی، پیگیری‌های لازم را برای شناسایی و مجازات تمامی عوامل و دست اندرکاران جنایت ترویستی دانشمند شهید فخری زاده آغاز کرده و ادامه خواهد داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن فخری زاده اظهار داشت: شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان استاد دکتر محسن فخری زاده موجی در جامعه ما ایجاد کرد که به همراه موج برخاسته از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، انشاالله بساط استکبار و آمریکای جهانخوار در منطقه و رژیم غاصب و جنایتکار و تروریست اسرائیل را در هم خواهد پیچید و منطقه را از لوث وجود آن‌ها پاکسازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهید فخری زاده در ایام بابرکت حیات و جهاد علمی خویش در عالم گمنامی، فخرالمحققین کشور بود و امروز فخر شهدای هسته‌ای، علمی و دفاعی کشور به حساب می‌آید.

اسماعیلی ادامه داد: علاوه بر اقداماتی که متعاقب این حادثه تروریستی از ناحیه دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی کشور و ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال انجام است، قوه قضاییه هم در دو عرصه داخلی و بین المللی، پیگیری‌های لازم را تا شناسایی و مجازات تمامی عوامل و دست اندرکاران این جنایت ترویستی ادامه خواهد داد.

وی افزود: حسب الامر ریاست قوه قضاییه، کارگروهی با مسئولیت دادستان کل کشور تشکیل شده و این کارگروه فعالیت خود را آغاز کرده و هم در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح پرونده‌ای تشکیل شده و هم در شعبه ویژه امور بین الملل دادسرای عمومی و انقلاب تهران. علاوه بر آن مقرر شده که از طریق مراجع قضایی بین المللی نیز این اقدام جنایت پیشگان را تحت تعقیب قرار دهیم.

جنبش دانشجویی، جنبشی دشمن‌شناس است

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: جنبش دانشجویی ما موتور محرک کشور و انقلاب در مسیر پیشرفت و عدالت به حساب می‌آید. امروز اگر برای مقابله با دشمن به دنبال ساختن ایرانی قوی و قدرتمند هستیم، ایران قوی و قدرتمند را همین نسل فعال و انقلابی جنبش دانشجویی ما رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی ما، هم با بصیرت است و هم بصیرت آفرین. جنبش دانشجویی، جنبشی دشمن شناس است و به همین جهت آماج حملات ناجوانمردانه و تروریستی دشمن قرار گرفته است.

اسماعیلی ادامه داد: دشمن هر گاه نتوانست با تحریف و تحریم، دانشجو را از صحنه خارج کند، متوسل به ترور می‌شود و قطعاً خون پاک دانشجویان و اساتید شهید آن‌ها بر تداوم انقلاب ما آثار مثبتی خواهد داشت.

اعلام حکم برخی متهمان مفاسد اقتصادی

سخنگوی دستگاه قضا در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی کماکان اولویت نخست دستگاه قضایی است، تصریح کرد: دادگاه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی با قوت و اقتدار، امر رسیدگی به این پرونده‌ها را عهده دار هستند و دادرسی‌ها در حال انجام است.

اسماعیلی گفت: اخیراً در یکی از استان‌های شمال غرب کشور پرونده‌ای درباره کارمندان گمرک که رشوه‌های سنگینی اخذ کرده بودند، رسیدگی شد و حکم قطعی در خصوص ۱۰ نفر از کارمندان متهم گمرک صادر شد که به این شرح است:

محمدرضا لطفی فرزند شعبانعلی کارمند گمرک به جرم اخذ رشوه محکوم شد به تحمل ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه ملی یا رسانه‌های ارتباط جمعی.

اسماعیل رحمانی فرزند مراد کارمند گمرک شمال غرب کشور به جرم اخذ رشوه محکوم شد به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه ها.

فرزاد فروغ فرزند ناصر کارمند گمرک مربوطه به جرم اخذ رشوه محکوم شد به ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، انفصال موقت از خدمات دولتی، جزای نقدی و انتشار حکم در رسانه ها.

اسماعیلی ادامه داد: در استان فارس و در شهر شیراز مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان به اتهام ۲۸ فقره اخذ رشوه جمعاً به مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال، محکوم شد به تحمل ۱۰ سال حبس، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و ۷۴ ضربه شلاق.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین تصریح کرد: در پرونده بانک سرمایه، غلامرضا حیدرآبادی فرزند غلامحسین مدیر عامل سابق بانک سرمایه که از کشور خارج شده بود و با تدابیر خاص قضایی و انتظامی، با تلاش پلیس بین الملل به کشور برگشت، قبلا یک محکومیت غیابی داشت بعداز بازگشت به کشور از رای صادره واخواهی کرد، به واخواهی او رسیدگی شدو الان به موجب حکم قطعی محکوم است به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری ف محرومیت دائم از خدمات دولتی، جزای نقدی و ضبط مال تحصیل شده از طریق نامشروع.

وی تاکید کرد که این‌ها بیانگر این است که قوه قضاییه در امر مبارزه با مفاسد، هیچگاه کوتاه نیامده و نخواهد آمد.

حکم اعدام روح الله زم تایید شد

به گفته اسماعیلی، دیوان عالی کشور حکم دادگاه عمومی و انقلاب در مورد روح الله زم را تایید کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از این نشست خبری افزود: با تلاش هیئت داوری و حکم دادگاه ویژه ۴۰ هزار میلیارد تومان بر اثر فسخ واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی، به دولت بازگشته است.

وی گفت: در چند ماه اخیر با تلاش هیئت داوری و حکم دادگاه ویژه برخی از شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده بود، مانند شرکت تولید برق، کشت و صنعت و سیلو به دولت برگشته است.

اسماعیل ادامه داد: همچنین پرونده مدیر سابق خصوصی سازی در دادگاه در حال رسیدگی است و بعد از صدور حکم اعلام خواهد شد.

برچسب ها: غلامحسین اسماعیلی ، محکومیت ، حبس تعزیری ، بانک سرمایه ، سخنگوی قوه قضاییه ، شهید فخری زاده ، کارمند گمرک ، مدیرعامل سابق بانک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی محکومیت حبس تعزیری بانک سرمایه سخنگوی قوه قضاییه شهید فخری زاده کارمند گمرک مدیرعامل سابق بانک شهید فخری زاده خدمات دولتی جنبش دانشجویی ۷۴ ضربه شلاق کارمند گمرک محکوم شد جزای نقدی قوه قضاییه سخنگوی قوه ۱۰ سال حبس اخذ رشوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند

امام جمعه اراک گفت: کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی درّی نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک با اشاره به بزرگداشت سالروز شهید مطهری و مقام معلم اظهار داشت: نظام تربیت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تربیت دهنده شهدای بزرگی مانند شهید مطهری و شهید چمران است، شهید مطهری الگویی نمونه برای جامعه بزرگ معلمان و اساتید مدارس و مراکز علمی ایران اسلامی است و این روز یادآور تلاش و مجاهدت معلمان در عرصه علم و تربیت کشور ایران است. 

وی افزود: معلمان تلاش‌گران فرهیخته، متعهد و اندیشمند عرصه اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیزمان هستند، مجاهدت‌های ایثارگرانه معلمان بزرگ در ساحت مقدس مدرسه و دانشگاه و حوزه‌های علمیه همواره در اذهان و تاریخ ماندگار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: آموزش و پرورش جزو مقدس‌ترین نهادها است، چراکه در این حرفه به تربیت و پرورش افراد و انسان‌سازی می‌پردازند، معلمان، بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه و بهترین پاسدار اهل بیت(ع) و حریم الهی هستند و این قشر فرهیخته باید نسبت به مسایل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند. آموزش و پرورش باید بیمه و صیانت شده باشد و باید در این مجموعه با دلسوزی کار کرد و به تربیت انسان‌ها پرداخت.

درّی نجف‌آبادی با تبریک هفته کار و کارگر بیان کرد: کارگران زحمت‌کش‌ترین قشر در عرصه کار و تولید هستند که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند، کارگران برای تولید و مقابله با تحریم اقتصادی در کارخانجات و واحدهای صنعتی و مهندسی تلاش مظاعفی دارند و به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم قرار دارند.

وی ادامه داد: کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند و در راستای رونق و جهش تولید از خودگذشتگی و ایثار می‌کنند، بخش تولید با همت و تلاش مطاعف در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و به خودکفایی رسیدند.

امام جمعه اراک با اشاره به پیش بودن هفته شورا گفت: شهر موجود زنده است و باید برای آینده و توسعه آن، اقدام حساب شده انجام شود، شورای شهر نیز باید برنامه‌ریزی مناسبی برای اقدامات بزرگ داشته باشد، هزینه مردم به ویژه در بخش مسکن را کاهش دهند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: تعطیلات نوروز امسال هزار و 65 نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند که یک آمار بالا و بسیار نگران کننده است و باید قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود و ایمنی خودروها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس