Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رمضانعلی قاسم‌پور ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه شهید «سردار سلیمانی» برای اسلام از خودش گذشته و در راه رضای خداوند هر جا که نیاز بود حضور پیدا میکرد، مدیران نیز در اجرای طرح محله محور «شهید سلیمانی» باید کار جهادی کرده و از خودگذشتگی نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سپاه نوکر مردم است، تصریح کرد: در جامعه اسلامی همه ما مسوول هستیم و سپاه خود را نوکر مردم دانسته و در راستای کمک و حفظ سلامتی مردم در همه صحنه‌ها و شرایط بحرانی در کنار مردم خواهد بود.

فرمانده سپاه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به بی‌تفاوتی برخی مدیران در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی برخی از مدیران در این طرح و یا هر طرحی که برای خدمتگزاری و حفظ سلامت مردم اجرا می‌شود، خیانت به جامعه و مردم است.
وی ادامه داد: این طرح در قالب قرارگاه و به ریاست فرمانداری برگزار می‌شود و همه مدیران بنا به وظیفه خود در این طرح باید جهادی و بسیجی وارد میدان شده تا هرچه زودتر زنجیره انتقال بیماری در جامعه قطع شود.
قاسم‌پور با اشاره به اجرای «طرح سردار شهید سلیمانی» گفت: در این طرح نیروهای بسیجی در کنار نیروهای بهداشت و درمان در مرحله نخست بیماران مبتلا به کرونا را در هر محله از شهر و روستا شناسایی کرده و سپس موارد لازم برای بهبودی فرد مبتلا به اعضای خانواده آموزش داده می‌شود.

 

وی ابراز کرد: در این طرح خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان در هر محله شناسایی و بسته‌های معیشتی برای کمک به اقتصاد این خانواده‌ها بین آنها توزیع می‌شود.

* در «طرح شهید سلیمانی» مدیریت و کنترل بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده‌محور انجام می‌شود
مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: در «طرح شهید سلیمانی» مدیریت و کنترل بیماری کرونا به شیوه محله و خانواده‌محور انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در این طرح تلاش شده تا هر خانه یک پایگاه سلامت بوده و بتوانیم زنجیره انتقال بیماری کرونا را در مدت زمان کمتری قطع کنیم.
ناصر احمدی گفت: در طرح محله‌محور شهید سلیمانی شهرستان گنبدکاووس به ۱۵ منطقه تقسیم شده که به عنوان ۱۵ پایگاه برای اجرای این طرح استفاده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: هر پایگاه سه محله و هر محله توسط هفت نفر در قالب تیم مراقبت، نظارت و حمایت مدیریت می‌شود.

 

* ۱۱۱ خانه‌های بهداشت در روستاها نیز در قالب کمیته سلامت روستایی با این طرح همکاری دارند
مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: هفت مرکز جامع سلامت شهرستان به عنوان مراکز نظارت عالی بر این طرح نظارت داشته و ۱۱۱ خانه‌های بهداشت در روستاها نیز در قالب کمیته سلامت روستایی با این طرح همکاری دارند.
وی ادامه داد: در شهر اینچه برون یک پایگاه با حضور ۱۴ نفر نیروی بسیجی و بهداشت و درمان برای اجرای این طرح حضور داشته و این طرح در مدت زمان ۶ ماه اجرا خواهد شد.
احمدی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت محله برای هر 40 سفیر خانوار با محوریت بسیج و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها در راستای بهبود وضعیت اجتماعی فرهنگی اقتصادی و مهم تر از آنها سلامت جامعه یکی از اهداف این طرح است.
وی گفت: با اجرای چنین طرح‌هایی با محوریت جامعه و محله‌محور می‌توان در طول زمان با مشارکت مردم و نهادهای مردم محور محله‌ها و اماکن آسیب‌پذیر را از محرومیت خارج کرده و آنها را در برابر شناسایی و رفع چالش‌ها و مشکلات توانمند کرد.

مدیران دستگاه های اجرایی در «طرح شهید سلیمانی» جهادی و بسیجی وارد میدان شوند
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با توجه به گستردگی فعالیت خود در شهرستان‌ها یکی از طرح‌های خوب در مدیریت و کنترل بیماری کرونا است.
وی تصریح کرد: سپاه شهرستان در این طرح وظیفه و ماموریت اداری و دستگاهی نداشته اما با توجه به اینکه همیشه در همه شرایط در کنار مردم بوده  برای حفظ سلامت مردم وارد عمل شده است.
عبدالقدیر کریمی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به صورت جهادی و بسیجی وارد میدان شده و به صورت شبانه‌روزی در این طرح فعالیت کنند تا بتوانیم هرچه زودتر زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کنیم.
وی بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان برای اجرای این طرح در راستای تامین حفظ سلامت مردم استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سلامت سردار سلیمانی اسلام شهرستان گنبدکاووس طرح شهید سلیمانی اجرای این طرح بیماری کرونا حفظ سلامت محله محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی با طرح تحول نظام آموزشی رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در گردهمایی معلمان تیران کرون اظهار کرد: نظام آموزشی در شرایط فعلی پاسخگوی نیازهای جامعه و نسل جدید نیست و باید در این ساختار تحول ایجاد شود.

وی افزود: ترکیب درسی و فصل‌های کتب آموزشی برای نیازهای فردی و اجتماعی جامعه کارآمدی نداشته و کودک و نوجوان درس زندگی نمی‌آموزند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مباحث علمی و تجربی نیازهای جامعه را برطرف نکرده و نگرانی‌های اعتقادی و مهارتی به دلیل عدم ارائه مطالب مهارت‌های زندگی در جامعه ایجاد شده است.

ابوترابی ادامه داد: در طرح پیشنهادی تحول در نظام آموزشی کشور موضوعات اعتقادی و مهارت‌آموزی در اولویت قرار می‌گیرد تا دانش‌آموزان در مدت ۱۲ سال مدرسه اعتقادات خود را تقویت کرده و مهارت‌های زندگی را می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با تمرکز بر دو محور اعتقادات و مهارت‌های علمی به زندگی زندگی افراد کمک شده و در آینده می‌توانند در زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح در مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد تا پس از بررسی در کمسیون‌های تخصصی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برسی نهایی و تصویر بشود.

ابوترابی یادآور شد: کارشناسان و افراد متخصص در این حوزه همکاری خوبی داشته و سعی شده تا این طرح قوی و با سطح بالا عرضه شود.

وی با اشاره به مشارکت مردم در تأمین نیازهای آموزش و پرورش گفت: خیرین در مدرسه‌سازی و تأمین هزینه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند که بدون همکاری آنان دولت قادر به رفع نیاز آموزشی نبود. تداوم همکاری‌ها باعث می‌شود تا تجهیزات مورد نیاز مدارس هم تأمین شود.

کد خبر 751245

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند