Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@13:36:11 GMT

عربستان| لجین الهذلول وارد کتاب کودکان شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۳۲۹۹

عربستان| لجین الهذلول وارد کتاب کودکان شد

لجین الهذلول به عنوان شخصیت مبارز و فعال در کتاب کودکان معرفی شده است که این کتاب احتمالا در ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید،« لجین الهذلول» فعال زن سعودی در زندان و مدافع حقوق زنان به منبع الهام برای انتشار یک کتاب کودک تبدیل شده است که این کتاب به روایت زندگی و مبارزه وی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این کتاب با عنوان «رویاهای گل آفتابگردان لجین» برای کودکان 4 تا 8 سال نوشته شده است.

این کتاب، داستان دختری است که رویای پرواز برای دیدن یک باغ عظیم گل آفتاب‌گردان دارد، اما او در کشوری زندگی می‌کند که تنها جنس مذکر اجازه پرواز را دارد.

این کتاب شامل اطلاعات مناسب برای این گروه سنی از کودکان در مورد لجین الهذلول است و همچنین تلاش و مبارزه وی برای لغو ممنوعیت رانندگی و آزادی زنان زندانی در عربستان و جنبش جهانی برای دفاع از حقوق دختران و زنان را نشان می‌دهد.

خانواده و طرفداران لجین الهذلول گفتند که این کتاب قرار است در بهار 2022 منتشر شود.

لجین 31 ساله با حدود 10 فعال زن دیگر در ماه مه 2018 چند هفته قبل از لغو ممنوعیت رانندگی برای زنان در عربستان دستگیر شد.

برخی از زنان فعال سعودی با شرایطی خاص آزاد شدند، درحالی‌که لجین و دیگران همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

سرکوبگری در عربستان| اتهام زنی جدید وزیرخارجه سعودی علیه «لجین الهذلول»

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به نظام عربستان، لجین الهذلول و دیگر فعالان زن بازداشت شده را متهم به خیانت و اقدام علیه امنیت ملی کرده‌اند.

خانواده لجین می‌گویند که وی در طول بازداشت مورد آزار و اذیت جنسی ، شکنجه و شوک الکترونیکی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش ها «سعود قحطانی» مشاور سابق دربار سلطنتی عربستان چندین بار اقدام به آزار و اذیت جنسی علیه زندانیان زن از جمله لجین کرده با این حال مقامات سعودی دائماً این اتهامات را رد می‌کنند و پس از فشار سازمان‌های حقوق بشری گستاخانه اعلام کردند که موضوع بازداشت شدگان و نحوه بازداشت آنها در عربستان سعودی موضوعاتی داخلی هستند که دادگاه‌های این کشور باید به آنها رسیدگی کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی لجین الهذلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست

رژیم صهیونیستی در کنار طیف گسترده‌ای از جنایاتی که علیه فلسطینیان در غزه انجام می‌دهد، در حال دستگیری گسترده غیرنظامیان است به طوری که اکنون زندان‌های این رژیم ظرفیت لازم برای جا دادن بازداشت شدگان را ندارد. در میان بازداشت شدگان، زنان و کودکان به وفور دیده می‌شوند. 

به گزارش الجزیره، سازمان بین المللی دفاع از کودکان امروز (سه شنبه) از بازداشت بی رویه کودکان توسط ارتش رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این نهاد آمده است: طی ۶ ماه اخیر ارتش اسراییل عملیات نظامی خود را در کرانه باختری به طور شدیدی افزایش داده است. اکنون از هر ۳ کودک بازداشت شده فلسطینی، یکی بازداشت اداری شده است. 

بازداشت اداری به حالتی اطلاق می‌شود که فرد بدون انجام دادن جرم و به دلیل نگرانی‌های امنیتی بازداشت می‌شود که بدون حکم و تفهیم جرم، ممکن است بازداشت وی سال‌ها به طول بیانجامد. در این حالت، فرد نه به دلیل آنچه انجام داده است بلکه به دلیل خطر آنچه ممکن است در آینده انجام دهد، تحت بازداشت قرار می‌گیرد. 

در بیانیه این نهاد آمده است: ما از سال ۲۰۰۸ اقدام به رصد بازداشت اداری کودکان فلسطینی می‌کنیم، اما تاکنون شمار بازداشت شدگان اداری در میان کودکان به این میزان بالا نبوده است. 

اکنون ۶۱ کودک فلسطینی بدون تفهیم اتهام و برگزاری جلسه دادگاه در بازداشت اداری رژیم صهیونیستی هستند. این موضوع اکنون باعث ایجاد فشار روانی بر کودکان و خانواده آنها می‌شود، زیرا هیچ تاریخ مشخصی برای بازگشت این کودکان به آغوش خانواده وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • پلیس نیویورک وارد دانشگاه کلمبیا شد؛ ماموران ده‌ها نفر را بازداشت کردند
  • صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان
  • صعود جنجالی الهلال ۱۰نفره به فینال جام حذفی عربستان
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا