Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیپ شهید حاج احمد امینی از لشکر وابستگان حاج قاسم با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان سردار حسین معروفی سه شنبه (18 آذر) در آیین رونمایی از تیپ سردار شهید حاج احمد امینی رفسنجان از لشکر وابستگان سپاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل فرمانداری رفسنجان؛ بیان کرد: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس شخصیت هایی هستند که در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب همه جان و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای بقای دین خدا و انقلاب اسلامی که فخر انبیاء و اولیاء است تلاش و امروز ارزشمندترین لقب مجاهد را به نام زیباترین واژه در وجود خود نهادینه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: خدا را شاکریم که حیات مان در زمان نظام و حکومت الهی است، نظام و حکومتی که فخر  انبیاء و اولیاء  اسلامی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین هم  نگهدار این فخر الهی و  مسئول  ترویج آن هستند.

 

 

 

 

وی افزود: در سال 90 و 91 به فرمایش رهبر انقلاب پیشروندگی انقلاب اسلامی را در دستور کارشان قرار دادند، آن ها در هر عرصه  ای که نیاز شد به اقتضای آن به عنوان جبهه انقلاب در راستای حل مشکلات مردم وارد عمل می شوند، چون انقلاب اسلامی با مردم تعریف می شود و انقلاب اسلامی بدون مردم انقلاب نیست.

 

 


سردار معروفی گفت: سپاه هم  به فرموده رهبری در سال 95، سنگر مستحکم انقلاب است یعنی سد بلای مردم است؛ سد بلای تمامی ارزش های الهی، انقلاب و ولایت؛ در هر کجا و حتی اگر نیاز باشد باید 2 هزار کیلومتر فاصله بگیرد؛ فرمانده جبهه انقلاب شهید حاج قاسم سلیمانی  برود و فرمان امامین خویش را  عملیاتی کند.

 

 

 

 

وی شهید سلیمانی را عملگرای واقعی انقلاب اسلامی و حقیقت انقلاب اسلامی دانست و گفت:  به همین خاطر اگر شخصی تقریبی(تقریب مذاهب) را بخواهیم معرفی کنیم در رأس جهان اسلام، باید بگوییم شهید حاج قاسم سلیمانی؛ برای معرفی شخصیت فرهنگی در جهان اسلام هم باید حاج قاسم سلیمانی را معرفی کنیم چون این شهید با این فرهنگ توانست نگاه جهان اسلام را نسبت به ملت بزرگ ما عوض کند.

 


سردار معروفی بیان کرد: بزرگترین شخصیت تقریبی و فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی چند بُعدی است نه نظامی، به همین خاطر این شهید صاحب مکتب است چون عمل کننده مکتب اهل بیت است، او یک پاسدار و خروجی انقلاب و خروجی سپاه و جبهه  انقلاب است، نظام سیاسی حقیقتِ انقلاب اسلامی، حاج قاسم سلیمانی است او نه  اصولگرا و نه اصلاح طلب است، او جامع الاطراف است، همانی است با خروجی ای که امام می خواهد عمل می کند، همه گفتند سرزمین سوخته نرو، برگردد امّا امام خامنه ای گفت برو؛ او رفت و آن نسخه امام را روی زمین عملیاتی کرد به همین خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام المسلمین،  نظام سیاسی شهید حاج قاسم سلیمانی را تأیید کردند به عنوان انسجام جبهه انقلاب اسلامی نه به عنوان انسجام ما،  جبهه انقلاب اسلامی که متعلق به جغرافیای ما نیست؛ جغرافیای ما در جمهوری اسلامی در قالب دولت تعریف شده است.

 

 

 

وی با مطرح کردن سوالاتی مبنی بر اینکه مأموریتی که برای انقلاب اسلامی تعریف شده چیست؟ آن مأموریتی که در گام دوّم انقلاب اسلامی تعریف شده چیست؟ آن فرآیندی که امام مسلمین در گام دوّم انقلاب اسلامی برای ظهور آقا تعریف کرده چیست؟ آیا در چهارچوب جغرافیای ما و یا حتّی بخشی از آن مربوط به بشریت است نه جهان اسلام؟ تصریح کرد: برای اینکه ببینیم شهید حاج قاسم سلیمانی چه کرد باید زمان بگذرد تا همه بفهمند که چه اتفاقاتی در جهان اسلام در حوزه های مختلف فردی، اجتماعی،  ساختار نظام اسلامی و در حوزه مسلمین به ویژه در حوزه شیعه افتاد و یک انسان و شخصیت حاج قاسم سلیمانی چقدر تأثیر گذاشت.

 

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه در زمان تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی که در تهران انجام شد اسماعیل هنیئه 3 مرتبه گفت شهید حاج قاسم سلیمانی شهید قدس، لذا نگاه سیاسی به این موضوع نداشته باشید و این ها اعتقادی است؛ بیان کرد: یعنی حاج قاسم سلیمانی نگاه اهل سنت را به شیعه و انقلاب اسلامی عوض کرده است که بزرگترین شخصیت سیاسی مورد وثوق همه می آید شهید بزرگ ما را شهید قدس خطاب می کند؛ تغییر نگاه را در قالب جبهه انقلاب اسلامی، شهید حاج قاسم به فرمان امام خویش به وجود آورد و به همه ما عزت و آبرو بخشید.

 

 

وی ادامه داد: این لشکر جزء آرزوهای شهید حاج قاسم سلیمانی بود، که بچه  های دفاع مقدس را دور هم جمع کند، اروندی ها را دور هم جمع کند که رفسنجان افتخار می کند به آن؛ با امینی اش، نه تنها رفسنجانی ها بلکه انقلاب اسلامی و ملّت ایران به  شهید امینی، نیروهای طلائیه و شلمچه و کانال ماهی، جزیره مجنون شمالی و جنوبی، عبور از ارتفاعات سخت ملخ خور و عبور از زمین پر از مین مهران؛ آرزو داشت همه را دور هم جمع کند با این تفکر که کسانی  که در میدان مین سپر بلای هم می شدند، چرا باید امروز همدیگر را هل بدهند؟ کسانی که سپر بلای هم می شدند زودتر جان بدهند و برای زودتر جان دادن همدیگر را قسم می دادند،  چرا امروز نباید بر سر یک سفره قرار بگیریم و از اصول خود دفاع کنیم؟ از چیزی که برای آن جان دادیم و برای آن بدن مان پر از ترکش و تیر و سم شیمیایی و شکنجه در اردوگاه عراق است؛ ما این ها را به سادگی به دست نیاوردیم که به سادگی از دست بدهیم.

 

 

 

سردار معروفی گفت: این جمعیت و نسل شهید حاج قاسم سلیمانی سهامداران واقعی انقلاب اسلامی هستند؛ امروز اگر نظام مشکلی داشته باشد اوّلین کسانی که خود را سد بلای مردم می کنند همین انسان های سهامدار واقعی انقلاب اسلامی هستند؛ این  انسان ها با دید انقلاب اسلامی تحت امر امام خود خرج این و آن نخواهند شد؛ امّا خرج انقلاب و هزینه انقلاب اسلامی، هزینه ولایت و  هزینه مردم می شوند و به مانند حاج قاسم اربا" اربا برای مثلث مقدّس ( مردم، ارزش های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ) می شوند و خرج کس دیگر نمی شوند چون این انسان ها بزرگ هستند کار بزرگ کردند و انقلاب بزرگ اسلامی را حفظ کردند و مورد تأئید ائمه هدی هستند و این ها فدای هر کسی نخواهند شد این لشگر در یک حوزه سیاسی کاری قرار نخواهد گرفت جز در مأموریتی که برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

 

 

 


وی با اشاره به اینکه 3 سال پیش حاج قاسم گفت باید برویم و لشکر ثارالله را دور هم جمع کنیم، افزود: این آرزوی شهید حاج قاسم بود؛ وقتی که این شهید در سال 71 از کرمان رفت هر سال بچه های جنگ را دور هم جمع می کرد؛  حاج قاسم فرماندهان را دور هم جمع می کرد من همه  بچه های جنگ و  بچه های حاج قاسم را دور هم جمع می کنم و خدمت نماینده ولی فقیه هم این را گفتیم و آن را مکتوب کردیم؛ هشت مأموریت تعریف کردیم و نخستین مأموریت هم عملی کردن مکتب شهید حاج قاسم است.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب اهل بیت و مکتب امامین انقلاب است؛ دوّمین مأموریت کمک به ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و مقاوت است و جلوگیری از انحراف دفاع مقدس؛ ما هنوز زنده ایم و بچه های جنگ هنوز هستند که دارند این دوران دفاع مقدس را تحریف می کنند.

 

 

 

 

وی اشراف اطلاعاتی، کمک به امنیت داخلی که امروز سیاست دشمن ناامیدسازی و مشغول سازی درون کشور ما است، همچنین کمک به حوادث غیر مترقبه با سازمان و حرکت های کمک های مومنانه و با برنامه را از برنامه های لشکر دانست و اظهار کرد: در بحث امنیت داخلی و امنیت شهری هم کسانی که مرجعیت دارند پیشکسوتان جنگ هستند و مردم هم آن ها را قبول دارند چه کسی که نگاه عملیاتی دارد و چه کسی که نگاه اعتقادی دارد؛  چه کسانی که اعتقادی نگاه کنند و چه کسانی که ملی نگاه کنند هر دو برای ما مقدس هستند.

 

 

 

 

سردار معروفی بیان کرد: کرمان سرچشمه و قله مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ به سردار سلامی گفتم 32 لشکر انقلابی را می توانیم بدون هزینه مهیا کنیم؛ این لشکر هدفش انسجام جبهه انقلاب اسلامی است تا تولید قدرت نرم به  انقلاب اسلامی و ملّت بزرگ اسلامی داشته باشد.

 

 

 

وی گفت:  تا دو ماه قبل که سراسر استان کرمان بحث هایی برای لشکر مطرح شد ببینید چه جنب و جوشی بچه های جنگ داشتند عین عملیات هایی که ان زمان دوران جنگ داشتند البته همه استان نه فقط کرمان بلکه بم، جیرفت، منوجان، بافت و رفسنجان یک جنب و جوش و جبهه ای از بچه های جنگ مشاهده می شد و حس زیبا و مقدسی در بچه های ما ایجاد شده و ما این را قدر می دانیم و این کمک می کند تا رسالت را انجام دهیم و کسی که بخواهد رسالت را انجام دهد چپ و راست و زمان بازنشستگی نمی شناسد.

 

 

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال 95 فرمود وابستگان سپاه نباید بازنشسته شوند؛ بسیاری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس آتش به اختیار اموری جهت رفاه مردم انجام می دهند به طوری که در زمان بحران کرونا  بسیاری از این  پیشکسوتان در این جبهه خدمت می کنند و دست بسیاری از ضعفا و نیازمندان جامعه را گرفتند و دنیال تهیه جهیزیه برای  زوجین محروم هستند و ما دنبال سازماندهی این امور هستیم.

 

 

 

وی ادامه داد: رفسنجان با عقبه خوبی که دارد و با این شهدای خوبی که تقدیم کرده است قطعاً می تواند الگوی عملی برای کشور باشد ما از شما تشکر می کنیم، امیدواریم با همت بیشتر رسالت را به خوبی انجام دهیم؛ برای رفسنجان برادر بسیجی محمد میرزایی ( رفاقت  من با این شخص در نهر جاسم است در سخت ترین شرایط با هم در یک قفلی در مقابل دشمن بودیم و  ما همدیگر را از آنجا می شناسیم) فرماندهی تیپ شهید امینی را در مجموعه شهرستان های رفسنجان، شهربابک و انار به عهده خواهد گرفت؛ همچنین برادر بسیجی حاج حسین اسماعیل زاده از پیشکسوتان جبهه حق علیه باطل جانشین  فرمانده این تیپ است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: این لشکر گردان شناور است؛ نام دفاع مقدس را به وسیله گردان ها زنده می کنیم.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی رفسنجان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان شهید حاج قاسم سلیمانی دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی سردار معروفی دور هم جمع جبهه انقلاب بچه های جنگ جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فضائل اخلاقی پاسداران و بسیجیان در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: آن چیزی که سپاه و بسیج را در ذهن و فکر مردم عزیز و ماندگار کرده  ، ایثارگری، ایمان و عقیده آنهاست.
حجت الاسلام رضایی با اشاره به مجاهدتهای معنوی شهید مطهری، ایشان را یکی از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر جوانان از تفکرات شهید مطهری الهام بگیرند، می‌توانند مسیری روشن برای تمدن جدید اسلامی و آینده کشور  ترسیم کنند.
وی  افزود: مربیان عقیدتی سیاسی باید با حضور فعال در میدان‌های جهاد تبیین با انگیزه‌ای مضاعف به شبهات ذهنی نسل جوان و نوجوان پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر