Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی از منازل مسکونی، بازار، مغازه‌ها و اماکن عمومی شهر وحدتیه شهرستان دشتستان که در حاشیه رودخانه فصلی این شهر متمرکز هستند در سیلاب روز یکشنبه ۱۶ آذر ماه جاری دچار آبگرفتی شدید شدند و خسارات و آسیب جدی به آنها وارد شد و باتوجه به حضور مسوولان آنان امیدوار به وعده های داده شده هستند .

در پی وقوع سیلاب در شهرستان دشتستان و اعلام آبگرفتگی و خسارت به منازل و مغازه‌های مردم، تاسیسات زیرساختی و اماکن عمومی در شهر وحدتیه به گفته "سعید زرین فر" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دشتستان  "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با مسئولان این استان آمادگی دولت را برای کمک به جبران خسارت‌های سیل در شهرستان دشتستان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین بسیاری از مدیران کشوری با تماس تلفنی جویای مسائل و مشکلات ایجاد شده ناشی از سیل روز یکشنبه (۱۶ آذرماه) در نقاط مختلف شهرستان دشتستان شدند و برای همکاری درجبران خسارت‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به این پیگیری‌ها و اعلام آمادگی مدیران کشوری، گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان هر کدام در حوزه کاری و دستگاه اجرایی مربوطه تا پایان وقت اداری امروز گزارش مشکلات و بررسی و ارزیابی خسارت‌های سیل و بارندگی جمع‌آوری و ارائه کنند، زیرا در این شرایط که مدیران کشور آماده همکاری برای جبران خسارت‌ها هستند نباید در این زمینه تعلل کرد.

زرین فر تاکید کرد:  تعلل و کوتاهی در این ارتباط از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و باید هرچه زودتر خسارت‌ها پیگیری و گزارش ارائه شود زیرا در جذب کمک‌های ملی موفق تر خواهیم بود.

همه سرمایه زندگی‌یمان  را سیل برد

بارش کم سابقه ۱۶۷ میلی‌متری که روز یکشنبه ۱۶ آذرماه  درکمتر از سه ساعت در دشتستان رخ داد و به اظهار مسئولان مشابه آن در تاریخ این شهرستان فقط در سیل سال ۶۲ ثبت شده‌است، حجم وسیعی از سیلاب را روانه  شهر وحدتیه  شد و در همان سیل نیز خسارت های زیادی به وحدیته که پیش از این ۲ روستا با عنوان مزارعی و بی برا بودند وارد کرد .

یکی از اهالی این شهر گفت: خانه و مغازه ام را کامل آب گرفت و همه سرمایه و وسایل زندگیم از بین رفت، منزلم فرونشست کرده و به ناچار با خانواده‌ام در واحد مسکونی خالی فقط با پتو و زیراندازهای همسایه‌ها ساکن شدهایم.

محمود سعیدی افزود: مغازه و همه اموال و حتی خودرو زیر آب رفت  طوریکه ورشکسته کامل شده ام و از لحاظ مالی هیچ ندارم.

سعیدی اضافه کرد: درست است که حجم بارندگی بالا بود اما اگر شهرداری قبل از بارندگی پیش بینی می‌کرد و درختان و نخاله‌های ریخته شده در رودخانه فصلی را جمع آوری می‌کرد و چند لوله گاز که از زیر پل رد شده باعث جمع شدن این نخاله و بستن دهانه پل نمی‌شد این اتفاق رخ نمی‌داد.

عصمت موسوی شهروند سیلزده دیگر در شهر وحدتیه گفت: وضعیتی ندارم، قابل شرح نیست، خانه خودم و دخترم، همه زحمات چندین ساله خودم و خانواده ام بدلیل آبگرفتگی مغازه ام از بین رفت، همسرم جانباز است و برای درمان در شیراز بسر می‌برد در زمان سیل تنها بودم حتی جان خودم را هم برادرم نجات داد.

وی ادامه داد: مغازه وسایل رایانه پسرم،  هایپرمارکت و انبار اجناس مغازه‌ام که همه سرمایه سال‌های زندگی‌ام بود، در مدت چند ساعت نابود شد.

موسوی گفت: حتی برگ بیمه نامه مغازه ام هم در این سیل گم شده، واقعا درمانده هستم چهار یخچال و فریزر بزرگ مغازه ام از بین رفته فقط چشم امیدم به کمک مسئولین است.

وی که در خیابان انقلاب  و نزدیک پل مرکزی شهر وحدتیه ساکن است ادامه داد: همه جهیزیه ای که برای دخترم خریده بودم از بین رفته و دیگه هیچی ندارد.

تسریع در جبران خسارت‌ها  مرهمی بر آلام سیلزدگان

رییس شورای اسلامی شهر وحدتیه گفت: حجم بارندگی در روز یکشنبه به گونه‌ای بود که حتی امکان حضور نیروهای امدادی با ماشین آلات سنگین برای امداد رسانی  هم نبود.

کرامت الله کشاورز اضافه کرد:  ساکنان حاشیه دره فصلی و قسمت ساحلی و جنوبی شهر وحدتیه گرفتار سیلاب شده و در زمان حاضر وضعیت اسفباری را در این مناطق شاهد هستیم.

وی افزود: اهالی این مناطق نیاز به اسکان موقت داشتند که  بدلیل بافت سنتی شهر در منازل اقوام و همسایه‌ها ساکن شدند.

کشاورز ادامه داد: پس از فروکش کردن آب اکیپ های امدادی از شهرداری وحدتیه، هلال احمر شهرستان و سایر دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی وارد عمل شده و به کمک مردم شتافتند.

وی گفت: در زمان حاضر با بررسی اولیه کارشناسان، خسارت به منازل  ۲۰۰ مورد، یک واحد دامی و ۱۷ واحد تجاری گزارش شده‌است که پس از جمع بندی نهایی کامل و به مسئولان مربوطه ارائه می شود.

کشاورز افزود: در بخش  امدادرسانی در قالب کمک‌های معیشتی و لوازم ضروری مانند زیرانداز و پتو نیز ۲۴۰مورد کمک رسانی شده‌است.

وی بیان کرد: در کنار آسیب به منازل و مغازه‌ها بسیاری از اهالی کل وسایل زندگی و سرمایه کسب و کار خود را از دست داده‌اند و میزان خسارت‌ها بسیار بالا است.

رئیس شورای اسلامی شهر وحدتیه افزود: مردم سیل زده وحدتیه قدردان دلجویی و پیگیری مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی هستند ولی انتظار دارند وعده‌های مسئولان برای جبران خسارت‌ها  هرچه زودتر محقق شود تا مرهمی بر آلام آنها باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار حل ریشه‌ای این مشکل و جبران خسارت‌ها شد.

ابراهیم رضایی که در بین اهالی سیل زده وحدتیه برای بررسی میدانی و شنیدن مسایل آنها حاضر شده بود گفت: در کمترین زمان و در بالاترین سطح مسائل و مشکلات مردم سیل زده در هیات دولت و یا هر دستگاه دیگری که لازم باشد بررسی و برای جبران خسارت مردم تصمیم گیری و هرچه زودتر اجرایی شود.

تا حل کامل مشکلات سیلزدگان کنار آنها هستیم

فرماندار دشتستان نیز که در منطقه سیل زده حضور داشت اظهارداشت: حجم شدید بارندگی و جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این شهرستان بویژه  وحدتیه خسارات زیادی به منازل، مغازه‌ها و ابنیه شهری  وارد کرده‌است.

فتح الله نوروزی ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این سیل افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان که از قبل از بارندگی آمادگی کامل داشتند به محض وقوع سیل وارد عمل شدند و سعی کردند با تلاش فراوان میزان خسارات به مردم را به حداقل برسانند.

وی یادآور شد: از ساعت‌های  اولیه سیل مسئولان استانی و کشوری پیگیر موضوع بودند و برای جبران خسارات وارده اعلام آمادگی کردند و در زمان  حاضر بیشترین حجم خسارت مربوط به شهر وحدتیه است که در سه بخش منازل، مغازه‌ها و ابنیه شهری و پل ها ارزیابی شده‌است.

نوروزی گفت: در برخی از محلات شهر وحدتیه که مردم خانه و زندگی آنها زیر آب رفته بود به کمک اکیپ‌های هلال احمر و گروه‌های جهادی و نیروهای شهرداری در حال لایروبی و شست وشو هستند که  بخشی از آن انجام شده است.

فرماندار دشتستان اظهارداشت: اطلاعات و برآورد خسارت در حال جمع بندی است و قول می‌دهیم تا حل کامل مشکلات کنار مردم باشیم./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرستان دشتستان جبران خسارت ها شهر وحدتیه برای جبران روز یکشنبه مغازه ها مغازه ام سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز، باید پیشرفت کشور در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقا یابد افزود: تاکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و … است و به خاطر تأثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

امام جمعه دشتستان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری تاکید کرد: اگر این دو اصل را بپذیریم که بالاترین خدمت به بشریت، نشر معارف دین است و بالاترین خیانت محروم کردن انسان‌ها از حقایق دینی است، آن‌گاه، خواهیم توانست موقعیت علامه شهید مرتضی مطهری را ارزیابی کنیم.

وی افزود: در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، افزون بر وظایفی که بر عهده عموم طبقات است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد؛ جهاد در برابر تحریف، الحاد، انحراف و التقاط.

مصلح با اشاره به ۱۲ اردیبهشت روز معلم افزود: از دیدگاه فرهنگ اسلامی، دعوت الهی و تربیت معنوی مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است. معلم و مربی شایسته از منظر دین باید واجد خصوصیات و ویژگی‌هایی باشد تا بتواند ضمن آموزش به پرورش انسان‌ها هم نائل شود.

امام جمعه دشتستان با اشاره به روز شوراها تاکید کرد: انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات و حضور در صحنه‌ها به اوج رساند.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: ۱۰ اردیبهشت، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغال، توسط شاه عباس صفوی، روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

مصلح بیان کرد: قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان و ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد و تا ابد به این نام خواهد ماند.

وی ادامه داد: با وجود محرومیت‌ها و مشکلات متعدد زیرساختی در مناطق غیربرخوردار واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس خیانت و ظلم در حق مردم مناطق جنوب است.

امام جمعه دشتستان افزود: در شرایطی که شهرستان‌های جنوب و روستاهای توابع آن با مشکلات و محرومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های منطقه به هیچ عنوان منطقی نیست و نباید پول پتروشیمی‌ها صرف باشگاه‌داری تیمی شود که هیچ ربطی به این مناطق ندارد.

وی با حمایت از موضع گیری بحق دکتر رضایی نماینده دشتستان دشتستان افزود: در شرایطی که برخی مدارس و مراکز آموزشی درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند بخواهند سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

حجت‌الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: از مسؤولان مربوطه درخواست می‌شود جلوی این ظلم و تبعیض را بگیرند.

کد خبر 6088987

دیگر خبرها

  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود