Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@00:11:01 GMT

تبلیغات موسسات کنکوری ممنوع می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۵۹۹۲

تبلیغات موسسات کنکوری ممنوع می شود

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه صد و چهل ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف کنکور برای سال ۱۴۰۰ نیست و داوطلبان کنکوری هیچ نگرانی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: وظیفه ما است که به ساماندهی کنکور وارد شویم زیرا وظیفه ماست. ما نگران وضعیت نسل آینده کشور هستیم. زمان اجرایی شدن تغییر شیوه مذیرش در کنکور را در موعد مقرر اعلام خواهیم کرد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار کرد: بحث کنکور چندین دهه در کشور ما مطرح بود و علاوه بر مضرات فواید زیادی هم داشته و برای اصلاح آن باید صبر کافی داشته باشیم.

کبگانیان افزود: برای اجرای این مصوبات با تمان دستگاه های مربوطه مثل وزارتین، مجلس شورای اسلامی و دفتر مقام معظم رهبری هماهنگی شده است.

او بیان کرد: محوریت کار با شورای عالی انقلاب فرهنگی است. امروز دو مصوبه جدید برای ساماندهی کنکور بررسی و تصویب شد. جزئیات سیاست شماره سه کنکور (دو سیاست قبلی جدا شدت سنجش از پذیرش و تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی) پذیرش کلیه دانشجویان در دوره های کاردانی پیوسته صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

کبگانیان گفت: این گروه بعضا با مشکلاتی رو به رو شده اند. به عنوان مثال چند دانشگاه مثل آزاد و فنی و حرفه ای برای افرادی که در فنی و حرفه ای تحصیل کرده بودند و می خواستند در کاردانی پیوسته شرکت کنند باز هم باید کنکور شرکت می کردند. بر این اساس تصویب کردیم که پذیرش این دانشجویان صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: این به معنای رها شدن سوابق تحصیلی نیست. سوابق جایگاه خود را دارد ولی کنکور هم باید ساماندهی شود. موضوع دیگر که کاستی بسیار بزرگی است تبلیغات بی حد و حصر موسسات کنکوری در صدا و سیما و اکثر رسانه ها است. که امروز مصوب شده جلوی تبلیغات موسسات کنکوری بدون مجوز گرفته شود.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور کنکور سراسری شورای عالی انقلاب فرهنگی سوابق تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران اظهار کرد: درست است که علم با بخشنامه پیش نمی‌رود، هر چند که در جای خودش به بخشنامه هم نیاز دارد، باید نسبت فرهنگ با علم را تعریف کرد، باید مشخص کنیم که تاریخ و فرهنگ علم را چه می‌دانیم و از چه سطحی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما در دوران معاصر گرفتار بحران خودآگاهی هستیم، نزاع‌ها و اختلافات مستمر در جریان‌های مختلف داشتیم و شاید کمتر اتفاقی در جهان اسلام بوده که وارد ایران نشده باشد، ایران همواره محل تضارب اندیشه‌ها بوده است.

حجت الاسلام پارسانیا ادامه داد: لازم است به برخی از سوالات پاسخ دهیم، نسبت علم و عقل به لحاظ تاریخی چیست، پاسخ به این سوال هویت ما را شکل می‌دهد، علم چیست؟ تقسیم‌بندی علوم چگونه است؟ علوم انسانی چیست؟ آیا رشته فلسفه باید در دانشکده‌های ادبیات باشد؟ آیا علوم انسانی در مقابل علوم طبیعی است؟ علوم انسانی موضوعی است که با اراده انسان ایجاد می‌شود، اینها تأملات جدی است.

وی گفت: این چهل سال تجربه‌ای از غفلت‌ها و تلاش‌ها برای خودآگاهی بوده است، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، ایجاد علوم تاریخی خودمان را از منظر تاریخ تفکر مورد توجه قرار دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با این حال اجازه ندادیم که مشخص شود علم در تاریخ ما به چه معناست و گفتگوی بین معانی و مفاهیم ایجاد شود. بنیاد‌های معرفتی ما با ابعاد اقتصادی سیاسی اجتماعی تناسب دارد، اما باید ربط آنها را با محیط علمی جستجو کنیم، با ربط اجتماعی انقلاب اسلامی نقطه عطف ایجاد کردیم، اما متاسفانه اینکه چه مقدار در بازگشت به مفاهیم معنوی و تقسیم بندی علوم درست عمل کردیم، مشخص نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | فرصت چهار روزه پشت کنکوری‌ها برای مشاهده و چک سوابق تحصیلی
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم