Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@18:03:22 GMT

«ویلیام شکسپیر» هم واکسن کرونا دریافت کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۶۲۲۴

«ویلیام شکسپیر» هم واکسن کرونا دریافت کرد


به گزارش  تابناک به نقل از نیوزویک واکسن زدن این ساکن شهر وارویک‌شایر در «میدلند غربی» انگلیس در بیمارستان دانشگاهی کاونتری بلافاصله توجه رسانه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد، چرا که نام او مشابه نمایشنامه‌نویس مشهور انگلیسی است.

تصویر شکسپیر ۸۱ ساله که واکسن کرونا به بازویش تزریق می‌شود بوسیله هیو پیم، دبیر اخبار بهداشتی بی‌بی‌سی روی توئیتر منتشر شد و اکنون در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از شکسپیر، یک زن ۹۰ ساله به نام مارگرت کینان، نخستین کسی در انگلیس بود که واکسن کووید فایزر/بیونتک را به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون گسترده دریافت کرد. حدود ۸۰۰۰۰۰ دوز واکسن قرار است در هفته‌های آینده در این کشور به مردم تزریق شود.

مقامات بهداشتی انگلیس می‌گویند انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری میلادی دسامبر تا چهار میلیون دوز واکسن در این کشور توزیع شود. افراد سالمند و برخی از کارکنان مراقبت بهداشتی در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

انگلیس تا به حال ۱.۷ میلیون مورد کرونا و بیش از ۶۱۰۰۰ مرگ مربوط به این بیماری عفونی تنفسی را گزارش کرده است. این کشور روز دوشنبه ۱۴۷۱۸ مورد جدید کرونا و ۱۸۹ مرگ جدید ناشی از آن را گزارش کرد.

دولت انگلیس می‌گوید چهار واکسن متفاوت کرونا را برای ساکنان این کشور سفارش داده است، از جمله واکسن‌ آکسفورد/آسترازنکا و واکسن‌های نوع mRNA که بوسیله شرکت‌های بیونتک/فایزر و مدرنا در دست تولید هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی ویلیام شکسپیر واکسن کرونا انگلیس لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور