Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین چرخ ملی بر ریل ملی قرار گرفته است،گفت: ما باید باور کنیم که کشور ایران مملو از ظرفیت و استعداد است و با وجود آنکه زمان زیادی را پشت سر نگذاشته ایم اما با این تفکر توانستیم به ظرفیت‌های بسیار زیادی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تفکر در راه‌آهن همیشه وجود داشته و شرکت راه‌آهن جهاد خودکفایی را به کار گرفت و با این تفکر تمامی اقدامات وکارهای که به دنبال آن بودند را انجام دادند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متأسفانه در دوره‌های مختلف شرکت راه آهن فراز و نشیب‌های بسیار زیادی داشته است، گفت: اما در این دوره با مدیریت صحیح توانست ساز و کارهای این اقدامات را فراهم کند.

او ادامه داد: مسئولیت ها و اقدامات به صورت کامل تری در این حوزه صورت گرفته و در هر جایی و هر فردی نقش خود را ایفا کرده است و مهمترین اقدامات در حوزه راه آهن ایجاد مرکز جهادی پیشرفت است که تلفیقی از نخبگی و خبرگی به شمار می رود.

اسلامی بیان کرد: این مرکز تمام مسئله ها و وابستگی‌های راه‌آهن را احصا کرده و تمامی نظرات و پیشنهادات که می‌توانست در این زمینه وجود داشته را بررسی کرده و بدنه راه‌آهن با استفاده از دو بخش نخبه و خبره این مسائل را مورد پردازش قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط برقرار شده ظرفیت ها تمامی شرکت ها شناسایی شده و برای تمام مسائل راه‌آهن راه‌حل‌ پیدا شده به طوری که تا مرز فناوری و محصول حرکت کردیم.

او بیان کرد: ما هم اکنون در آغاز راه هستیم و هر هفته سه شنبه جلسانی با عنوان سه شنبه های ریلی با طعم فناوری برگزار می کنیم و امروز چهارمین جلسه از آن را برگزار کرده ایم.

اسلامی با بیان اینکه هر هفته نتایجی که به ثمر رسیده و اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته و شیوه‌های انجام کار مطرح می‌شود، افزود: سامانه راه‌اندازی جهش رونق و تولید و هم چنین تولید چرخ و ترمز ملی که پیش از این در حد یک ایده بود را توانستیم به یک جریان تبدیل کرده ایم و امروز با امضای این تفاهم نامه ها توانستیم به رتبه های خوبی دست یابیم.

او توضیح داد: با به‌ کارگیری چرخ و ترمز ملی توانستیم جشن خودکفایی را برگزار کرده ایم و امروز هم از سامانه رونق و جهش تولید که در آن تمامی اطلاعات و آیتم ها مورد نیاز در صنعت ریلی وارد شده و از طریق این سامانه شرکت های حمل ریلی ازجمله تولید کنندگان و مصرف کنندگان اقلامی که مورد نیازشان است را استفاده می کنند.

او بیان کرد: محصولاتی که تاکنون به مرحله تولید نرسیده هم از طریق فراخوان مطرح می شود تا شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان با محاسباتی که انجام می دهند بتوانند آن را به مرحله اجرایی برسانند.

اسلامی تصریح کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته تبدیل به یک جریان کاملاً یکپارچه شده و با استفاده از ظرفیت های شرکت ها و سازمان های داخلی و پیوند آنها به یکدیگر سعی می کنیم به یک خروجی کامل مهم دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما هم اکنون به مرحله خودکفایی رسیده ایم و ما توانستیم به صورت کامل و مرحله به مرحله به حوزه تولید برسیم چراکه پیش از این دعوا با شرکت ذوب آهن به دلیل کم کاری بود اما هم اکنون دعوا با ذوب آهن برای افزایش تولید است و این جای خوشحالی دارد .

اسلامی تصریح کرد: امروز از ظرفیت‌های داخل استفاده کردیم و در حوزه ترمز و چرخ ملی به خودکفایی رسیده ایم تمامی آزمایش ها و آنالیزها صورت گرفته و با این اقدامات توانستیم در حوزه چرخ و ترمز به مرحله اجرایی برسیم.

اسلامی تاکید کرد: ما در آغاز راه هستیم و ما باید خودمان را تنظیم کنیم و نکات خوب را در نظر گرفته و باید به یک انضباط فکری و رفتاری پابرجا برسیم تا بتوانیم این خودکفایی را به مرحله صادراتی برسانیم.

او تصریح کرد: حرکت بر روی ریل مطمئن شعار و آرزوی ماست که تحقق یافته است و ما در این بخش توانسته ایم از استعدادها جوانان در این حوزه استفاده کنیم.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: در حوزه مسافری هم اقدامات در این زمین شروع شده و قطعات واگن پارس ۳۳ از جمله سیستم ترمز وچرخ را انجام داده ایم ومراحل آزمایشی را به اتمام رسانده ایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن حمل ونقل راه و شهرسازی وزیر راه ظرفیت ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف با یک خودروی ورزشی در خیابان (فیلم) تصادف پسر رونالدو با خودرو به همراه دوستش (فیلم) تصادف یک خودرو با پارکینگ خانه‌ای در کالیفرنیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان