Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شریعتمداری در این بیانیه آورده است: یکی از وعده‌های اصلی اینجانب در مجلس اسلامی در زمان اخد رأی نمایندگان محترم، تأکید بر موضوع «شفافیت» به عنوان راهبردی بی جایگزین در مسئله مبارزه با فساد بود. در این چارچوب همزمان با روز جهانی مبارزه با فساد خرسندم که بیان کنم، طی ۲ سال اخیر، در مدت تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ویژه با به کارگیری جوانان کاربلد، متخصص و متعهد اقدامات و راهبردهای متنوعی در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد توسط همکاران اینجانب به کار گرفته شده و امروز به کارنامه‌ای قابل قبول و پر افتخار تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری می افزاید: در این چارچوب یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در ذیل موضوع شفافیت، راه اندازی و فعال کردن سامانه های شفافیت با هدف گسترش نظارت مردمی، ارتقاء کارآمدی مدیریتی، ساختارمند کردن ارتباط و پاسخگویی به ذی نفعان و بهبود کیفی و کمی خدمات به جامعه هدف بوده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: خروج از بنگاه داری، حضور در بورس و افزایش مشارکت سهامداران از دیگر اقدامات راهبردی بوده است که گامی مهم برای صیانت از اموال ذی حقان صندوق های بازنشستگی به شمار می رود.

به گفته وی، تنقیح قوانین، به روزآمد کردن دستورالعمل ها و آیین نامه ها از جمله پاسخ های درست و بجا به مطالبه گروه های ذیربط و ذی نفع وزارتخانه است. ساختارمند و شفاف کردن فرایند انتصابات، الکترونیکی کردن خدمات، زمینه سازی برای نظارت نهادهای نظارتی و مردمی، پیگیری شفاف پرونده های حقوقی همراه با انجام دقیق تکالیف قانونی و اختصاصی از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می افزاید: باید متذکر شوم که امروزه عبارت شفافیت واژه‌ای پرتکرار در ادبیات سیاسی اجتماعی است. مردم از دولت، دولت از سایر قوا، مجلس از دولت، دولتی‌ها از نهادهای مدنی، نهادهای مدنی از حاکمیت و به عبارتی همه از یکدیگر خواستار شفافیت بیشتر هستند. این استفاده پربسامد در حوزه‌های عمومی و در بین سیاستگذاران و سیاست‌ورزان می‌تواند از آن رو مثبت تلقی شود که کلمات، گفتمان‌ها، نمادها و ایده‌ها خود به عنوان هنجار رفتاری پذیرفته و به اعمال و رفتارهای خاصی منجر شوند.

در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده است: باور دارم که شفافیت راهبردی برای مبارزه با فساد، تصمیم‌گیری آشکار، افزایش پاسخگویی، ارتقاء و کارآمد کردن سیاستگذاری و گسترش اعتماد عمومی است. این بدین معنی است که شفافیت قرار نیست به ابزاری برای عکس گرفتن و پز داد تبدیل شود بدون آنکه کارکردی برای بهبود حکمرانی، ارتقای اعتماد و امید و افزایش رفاه مردم داشته باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: نکته مهم دیگر آنکه اگر در حوزه شفافیت دستاوردهای ملموسی وجود داشته باشد این امر هم محور وفاق عمومی و هم عامل پیوند دادن شهروندان، نهادها و سیاستمداران آن‌ها و هم راه‌حلی برای بسیاری از مسائل و چالش‌های حوزه سیاستگذاری است.

کد خبر 5091207

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شریعتمداری مبارزه با فساد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش امداد رسانی شهرداری معلولان قوه قضاییه سامانه بارشی دستگیری سارق شهر تهران کمیته امداد امام خمینی سازمان امداد و نجات هلال احمر مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اسماء وردیان محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبر‌های کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دما‌های مختلف همچنان پایدار بودند.

غذا‌های دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند.

این غذا‌ها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎ کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • لبه تیغ
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود