Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:49:42 GMT

میدان‌داری جریان انقلاب در امر «مطالبه‌گری»

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۹۵۷۰

میدان‌داری جریان انقلاب در امر «مطالبه‌گری»

یادداشت- حجت الاسلام ابوالفضل احمدی معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف| ارزش و اهمیت هر موضوعی  به ارزش و اهمیت هدف  آن موضوع بستگی دارد، لذا برای معرفت به ارزش یک چیز باید به هدف آن شناخت پیدا کرد؛ از جمله موضوعات ارزشمند و مورد بحث این روزهای جامعه ما موضوع مطالبه‌گری است که هدف از آن ایجاد بستر و ابزار رشد انسان در طریق رسیدن به کمال و سعادت انسانی  است که غایت و هدف از خلقت انسان بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنجا که قرآن کریم می‌فرماید «و ما خلقت الانس و الجن الا لیعبدون ...» یعنی هدف از خلقت جن و انس طی کردن راه کمال و رسیدن به مقام عبودیت است که اگر غیر از این باشد انسان صید شکارچی دشمن دیرینه خود یعنی شیطان خواهد شد؛ چرا که خروج از طریق الهی ورود به چراگاه شیطان است.

حال برای رسیدن انسان به این غایت، مقصود و مقصد چاره‌ای جز عمل به احکام الهی اعم از فردی و اجتماعی ندارد که البته تحقق کامل این امر در بستر قسط و عدل عملی خواهد شد چرا که قرآن فرمود «ما انبیاء را با دلایل روشن و کتاب و دین فرستادیم تا مردم همگی قیام به قسط و عدل نمایند».

آری قیام مردم به قسط و عدل جهت پیمودن راه سعادت و کمال که تحقق آن بدون نظام و حکومت امکان ندارد لازم است؛ چون که بخش اعظم احکام و تکالیف الهی اجتماعی است لذا تشکیل دولت و حکومت برای نظام بخشی و اجرای احکام و حدود الهی عقلا و نقلا ثابت و مسلم است و سیره نبی مکرم و ائمه هدی علیهم السلام هم همین ادعا را به خوبی ثابت می‌کند و برای استقرار حکومت اسلامی و ماندن این حکومت در صراط مستقیم  به بیان قرآن «باید از شما کسانی باشند که دعوت به نیکی‌ها نموده و امر به معروف و نهی از منکر کنند» پس  همه ما در رسیدن خود و دیگر  انسان‌ها به غایت خلقت مسؤول هستیم.

چنانکه اشرف مخلوقات فرمودند «کلکم راع و کلکم مسؤول عن رعیته» لذا هر انسان مسلمانی حق مسلمی دارد و آن رسیدن به سعادت در بستر عدالت است که تحقق این جز با حکومت اسلامی میسر نخواهد بود لذا مهم‌ترین عامل برای ایجاد بستر عدالت مطالبه‌گری حاکمیت حاکمان اسلامی و مطالبه بقاء حاکمیت در مسیر الهی خواهد بود چرا که امیرالمومنین در خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه فرمودند امور مردم از جمله طی طریق سعادت سامان نخواهد پذیرفت مگر با مصلح شدن حاکمان و اصلاح حاکمان نشاید جز با پایداری و پیگیری و آرمان‌خواهی مردم؛ که این همان روحیه مطالبه‌گری است.

البته تحقق این امر مهم  نیازمند یک مطالبه اجتماعی و همگانی است و اینک که چهل سال است با مطالبه‌گری صحیح، به هنگام و به حق امام و مردم مسلمان حاکمیت اسلامی که آرزوی انبیا و اولیای الهی بود بعد از ۱۴۰۰ سال علیرغم میل شیاطین عالم شکل گرفت و آرمان‌خواهی اسلامی حیات مجدد پیدا کرد و بستر تربیت انسانهای شایسته‌ای چون همت‌ها، باکری‌ها، احمدی روشن‌ها، حججی‌ها و قاسم سلیمانی‌ها و... تربیت یافتند برای بقا و پویایی این حکومت مقدس انسان ساز البته برای معتقدان و پیروان حقیقی انقلاب اسلامی راهی جز داشتن روحیه مطالبه‌گری آرمان‌های انقلاب که اهم آن تحقق تمدن نوین اسلامی است، نمی‌ماند.

اگر علم مطالبه‌گری به دست فرزندان مؤمن انقلابی بی‌توقع نباشد به دست کسانی خواهد افتاد که مسیر شیطان را می‌پیمایند و هدفی جز انحراف انقلاب از مسیر خود ندارند، باشد که ما نیز به وظیفه خود در این موضوع مهم به شایستگی عمل کنیم؛ البته چیستی ،چگونگی  و...این موضوع قابل بحث است.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح مطالبه گری معاون امر به معروف ابوالفضل احمدی مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم

طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

این بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند». 

طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین طالبان با تمام توان تلاش می‌کند تا ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی