Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پستچی‌ها از جمله اقشار زحمتکشی بودند که شیوع کرونا فشار مضاعفی بر آنها وارد کرد با این وجود بیش از ۹ ماه گذشته بدون تعطیلی و با تردد دائمی در شهر به دل خطر زدند تا ما بیشتر در خانه بمانیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، شیوع کرونا در دنیا خیلی از معادلات را بر هم زد؛ خیلی از مشاغل تعطیل شد، بازار برخی کسب و کار‌ها کساد و البته خیلی‌ها مجبور شدند روش تجارت و کسب و کار خود را تغییر داده و به فضای مجازی نقل مکان کنند در این میان مشاغلی هم بودند که در آنها نه تنها خبری از تعطیلی و دورکاری نبود که با همه شرایط سخت ایثارگرانه در کنار مدافعان سلامت در رویارویی با کرونا در خط مقدم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزهای کرونایی شرکت پست حلقه اتصال خرید از طریق فضای مجازی و مشتری بود و پستچی‌ها از جمله کسانی بودند که در این شرایط سخت به کمک مردم و کسب و کارهای اینترنتی آمدند.

به سراغ پستچیان شهر کرمان رفتم زحمتکشانی که اکثر آنها در روزهای کرونایی بیش از 9 ماه گذشته با تعطیلی و مرخصی و استراحت بیگانه بودند تا ما بیشتر در خانه بمانیم.

با همان موتور و کلاه و خورجین همیشگی با این تفاوت که در این روزها مثل بقیه مردم یک ماسک به آنها اضافه شده بود.

یکی از پستچیان شهرم با اشاره به اینکه در ایام شیوع با کرونا، ادارات کل پست برخلاف بسیاری از واحدهای دولتی و خدماتی تعطیل نبودند گفت: در این ایام نیاز مردم به دریافت بعضی از خدمات مانند خدمات پستی بیشتر هم شده است.

این پستچی کرمانی با بیان اینکه در شرایط امروز بسیاری از خانواده‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا خریدهای خود را اینترنتی انجام می‎دهند افزود: پستچی‌ها در این روزها در سراسر کشور برای رساندن به موقع مرسولات تلاش بی وقفه‌ای دارند.

وی بیان کرد: در روزهایی که ادارات استان با کاهش ساعت کاری و دورکاری کارکنان خود تلاش می‌کنند تا آنها از خطر ابتلا به کرونا حفظ کنند پستچی‌ها با تردد دائمی در شهر و ارتباط با افراد مختلف، هر روز به دل خطر می‌روند در حالی که مشمول شرایط سخت و زیان‌آور هم نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از کار ما در سطح شهر و روی موتور است گفت: پستچی‌ها در حالی مرسولات را به در منازل می‌رساند که هر لحظه در خطر تصادف و ابتلا به کرونا قرار دارند.

علیرضا اکبری مدیرکل پست استان کرمان نیز با بیان اینکه با شرایط توجه به شرایط روز خدمات پستی نیز به روز شده است اظهار داشت: امروز خدمات زیادی از طریق پست به مردم داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط ویروس کرونا قرار داریم و این روزها خرید و فروش اینترنتی مردم زیاد شده است گفت: 920 هزار بسته و امانت اینترنتی در هشت ماهه نخست امسال وارد استان شده که رشد 160 درصدی داشته‌ایم.

مدیرکل پست استان کرمان با بیان اینکه نرخ پست ارزان است و یکی از دلایل اینکه مراجعه به پست زیاد است همین مسئله است افزود: با شیوع کرونا کار ما بیشتر هم شده و از روز‌های نخست شیوع بیماری، پستچی‌ها روز‌های تعطیل نیز، مشغول کار بودند و حتی یک روز هم تعطیلی نداشتند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که بسیاری از ادارات با 50 درصد نیرو فعالیت می‌کنند ما در اداره کل پست نیروهای خود را افزایش داده‌ایم گفت: حجم کار بسیار زیاد شده و برای توزیع این حجم از محموله‌های پستی با سازمان تاکسیرانی نیز هماهنگی کردیم.

اکبری با اشاره به اینکه محموله‌های پستی در مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شوند و نگرانی از این بابت وجود ندارد ادامه داد: تمام محموله‌های پستی که به استان وارد می‌شوند ابتدا ضدعفونی شده و 24 ساعت قرنطینه می‌شوند.

بیش از 2 میلیون مرسوله توسط پست لرستان جابه‌جا شدشیوع کرونا خریدهای اینترنتی را افزایش داد/ بیش از 600هزار مرسوله پستی در استان کرمان توزیع شد

وی با بیان اینکه اگر تاخیری در توزیع مرسوله‌های پستی وجود دارد به دلیل این است که مرسولات باید ایزوله و ضدعفونی شوند افزود: نیاز به مراجعه حضوری مردم به ادارات پست نیست و همه از طریق الکترونیکی می‌توانند محموله پستی خود را پیگیری کنند.

مدیرکل پست استان کرمان با عنوان اینکه تاکنون 48 نفر از همکاران نامه‌رسان ما درگیر بیماری کرونا شدند گفت: با این وجود خدمات پستی تعطیل شدنی نیست.

وی با بیان اینکه 45 درصد از آمار ما برگشت محموله است و متأسفانه مردم در مقصد پستی در منزل حضور ندارند ادامه داد: بعضی از مردم خرید محصول اینترنتی انجام می‌دهند اما در زمان تحویل از دریافت آن منصرف شده و از قبول بسته پستی خودداری می‌کنند که هدررفت زحمات همکاران ما است.

اکبری با اشاره به اینکه پست در کشور به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در کاهش تردد مردم نقش بسزایی ایفا کرده گفت: افزایش چشمگیر آمار مرسولات پستی در استان مؤید این ادعاست.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا فشار مضاعفی به همکاران ما در مجموعه پست وارد کرده است ادامه داد: نامه‌رسان‌ها سربازان گمنامی هستند که در شرایط سخت و در سرما و گرما خدمت‌رسان مردم هستند و این روزها مسئولیت سختی به عهده کارکنان پست قرار داده شده است.

پست در تمام 9 ماه گذشته با تمام ظرفیت و با تمام نیروها فعالیت کرده تا مردم بتوانند با خیال آسوده در خانه بمانند تصریح کرد: متأسفانه پست در خدمت‌رسانی طی دوران کرونا مظلوم واقع شده است.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان استان کرمان شیوع کرونا شرایط سخت پستچی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ابتکار بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال در حوزه پخش و ارسال مرسولات پستی در رویداد «ره‌آورد فناورانه» به‌عنوان برنامه جانبی دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان مقام اول را کسب کرد.

مهدی علی‌نقیان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در سومین روز از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در رویداد ره‌آورد فناورانه مقام اول را کسب کرده‌ایم، اظهار کرد: حوزه فعالیت شرکت لجستیک هوشمند پارس، بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال در حوزه پخش و ارسال مرسولات پستی است.

وی با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر یک سری پروژه با شهرداری اصفهان برای جمع‌آوری زباله‌های تر و خشک انجام داده‌ایم و نتایج مناسبی را به دست آوردیم، اضافه کرد: الگوریتمی که توسعه دادیم، الگوریتم توانمندی است که قادر به حل مسائل به‌صورت بهینه در ابعاد بزرگ است و این موضوع مزیت رقابتی شرکت لجستیک هوشمند پارس شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان و عضو هیئت رئیسه شرکت لجستیک هوشمند پارس تصریح کرد: ما در این شرکت می‌توانیم با بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان همکاری کنیم تا بتوانند هزینه‌های خود را با استفاده از این الگوریتم کاهش بدهند.

وی با تاکید بر اینکه این نرم افزار در حوزه مسیریابی وسایل نقلیه است، ادامه داد: مسئله مسیریابی وسایل نقلیه از سال ۱۹۶۰ به بعد در دنیا مطرح شده است و به مرور الگوریتم‌های بهتری در این حوزه توسعه داده شده است.

علی‌نقیان با بیان اینکه ما در این حوزه در دنیا دو رقیب داریم که در آمریکا و کانادا هستند، تاکید کرد: الگوریتمی که توسط این شرکت توسعه داده شده است، به میزان بسیاری از نظر عملکردی قابل رقابت با شرکت‌های خارجی است و می‌تواند مسائل را در زمان بسیار کوتاهی حل کند که این موضوع دستاورد بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این الگوریتم از نظر استفاده برای شرکت‌های حوزه پخش و حوزه ارسال مرسولات پستی می‌تواند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد زمان سفر این شرکت‌ها را کاهش دهد و ناوگان حمل آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد، افزود: در حال رایزنی با یک سری شرکت هستیم که برای استفاده از این نرم افزار بتوانیم به آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم.

کد خبر 750115

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید