Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@23:46:39 GMT

اجرای کمربند سبز شهر کرمان ادامه می یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۱۶۴۰

اجرای کمربند سبز شهر کرمان ادامه می یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از کمربند سبز اجرا شده، تصریح کرد: برنامه داریم با کمک شهرداری و گروه های جهادی کمربند سبز را دنبال و محدوده را محصور کنیم و در بحث مستثنیات باید با همکاری دستگاه قضائی کار را پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمصطفی آیت اللهی موسوی درباره حاشیه نشینی اظهار کرد: جاذبه های کاذب در شهرها و عدم امکان بقای روستائیان در روستاها و دلایل مختلف دیگر موجب شده افرادی به اطراف شهرها آمده و در شغل های کاذب فعالیت کنند و در مناطقی به واسطه ارزان بودن اراضی و بعضا زمین های متعلق به دولت و تصرف شده توسط افراد سودجو در اختیار این افراد قرار داد شده و ساکن می شوند و معضل حاشیه نشینی ایجاد می شود و شاید این افراد به شخصه مقصر نباشند و شرایط به نحوی اتفاق افتاده که به این سمت آمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهر کرمان و کل استان حاشیه نشینی را داریم که همه مناطق شرایط یکسانی ندارند و نوع برخورد با آنها یکسان نیست و شرایط متفاوت است و ساماندهی آن در برنامه استانداری و دستگاه ها متولی قرار دارد.

آیت اللهی موسوی تصریح کرد از سال ۹۱ و اواخر سال ۹۲ به جد روی این قضیه کار شد و با تشکیل شورای تامین کارگروهی برای برخورد با پدیده حاشیه نشنی تشکیل شد که کار را انجام می دهد.

وی بیان کرد: برخی مناطق امکان توانمندسازی و بقا دارد و برخی می تواند به شهر و ماطق روستائی الحاق شود و در حال حاضر در محله صنعتی، مدیریت کار توسط دادگستری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: در برخی مناطق طرح در اختیار فرمانداری است و در دوران آقای فدائی استاندار سابق چهار جلسه شورای تامین را با  موضوع حاشیه نشینی داشتیم و دولت در این قضیه به جد پای کار است تا ساماندهی و برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح کمربند سبز به عنوان محدوده محصورکننده ساخت و ساز مجاز و موجود شهر کرمان از سال ۹۰ آغاز شد و یکی از روش های مقابله با توسعه حاشیه نشینی قرار گرفته و سه فاز داشت که به دلیل اینکه با اراضی مستثنیات و تملک زمین مواجه شد، فعلا متوقف است و آقای زینی وند استاندار کرمان بر این موضوع تاکید دارند و اینکه محدوده ساخت و ساز را ببندیم و امکان توسعه بیش از این  نباشد.

آیت اللهی موسوی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از کمربند سبز اجرا شده، تصریح کرد: برنامه داریم با کمک شهرداری و گروه های جهادی کمربند سبز را دنبال و محدوده را محصور کنیم و در بحث مستثنیات باید با همکاری دستگاه قضائی کار را پیش ببریم.

معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: ۳۰ نقطه حاشیه نشینی در اطراف شهر کرمان وجود دارد که هر کدام شرایط خاص و نیاز به نسخه خاص خود دارند و با همدلی شکل گرفته، برخورد و تخریب ساخت و ساز و آزادسازی قطعات تصرف و تملک شده در برنامه کاری قرار گرفته و تعدادی انجام شده است.

وی افزود: بخشی از پدیده حاشیه نشینی به خود افراد برمی گردد که به واسطه محدودیت های مالی و عدم آگاهی این اتفاق می افتد اما قانون تکلیف را مشخص کرده و فرد زمان خرید ملک باید از مالکیت آن اطلاع داشته و استعلام بگیرد.

آیت للهی موسوی تصریح کرد: زمانی که بدون مراحل قانونی نقل و انتقال، ملکی را خریداری کنیم، تبعات به ما برمی گردد و ممکن است تصرفی و مالکیت آن دچار مشکل باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فرض را بر این می گذاریم افرادی مقصر واقعی نباشند، گفت: برای کسانیکه اراضی دولتی را می فروشند قانون تکلیفشان را مشخص و مراجع اطلاعاتی کار را دنبال می کنند و احکامی برایشان صادر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان کرد: در مواردی امکان مالکیت فرد در صورتی که در محدوده شهری قرار گرفته و مشکلی نداشته باشند، با پرداخت مبلغی وجود دارد و البته باید در بحث حاشیه نشینی به حقوق کسانی که عوارض را پرداخته و پروانه ساخت و ساز دریافت و انشعاب مجاز می گیرند توجه کرد و اینکه افرادی در نقاط دیگر بدون رعایت برخی موارد انشعابات غیرمجاز را استفاده می کنند.

وی با اشاره به احکام قلع و قمع شهرداری کرمان افزود: این احکام در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری صادر شده اما به دلیل مسائل مناطق و کمبود امکانات و توان قهریه شهرداری امکان برخورد ندارد و باید نیروی انتظامی و نظامی و شورای تامین کمک کند به اجرای احکام که به واسطه تبعات اجتماعی از اجرا ممانعت شده است.

آیت اللهی موسوی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در ناحیه صنعتی کرمان بخشی اراضیِ دولتی و بخشی مستثنیات است و براساس توافق استاندار سابق و رییس کل دادگستری کار دنبال می شود و به خوبی پیش می رود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مناطق حاشیه ای رها نشده اند، تصریح کرد: در ماده ۵۵ قانون شهرداری بند ۲۰ یکی از وظایف شهرداری برخورد با کوره های آهک و آجر داخل محدوده شهر است که سلامت مردم را به خطر می اندازد و در شهرک صنعتی کرمان جابه جایی کوره ها که داخل محدوده قرار گرفته مصوب شده و مکان دیگری در منطقه دشت زحمتکشان برای آن مشخص شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی موسوی استانداری کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان آیت اللهی موسوی کمربند سبز شهر کرمان عمرانی استاندار کرمان آیت اللهی موسوی حاشیه نشینی کمربند سبز ساخت و ساز شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل

استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل در استان تاکید کرد و گفت: بارندگی‌ها به ویژه در شمال استان زیاد است و هر آن امکان بارندگی سیل‌آسا وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: گرفتار سیل و باران در استان کرمان هستیم و همه باید اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنکور را در استان کرمان داریم، گفت: همه مدیران باید کمک کنند تا این آزمون به خوبی برگزار شد و ضرورت دارد با توجه به وضعیت جوی استان کرمان حضور دانش‌آموزان تسهیل شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرمانداران نیز باید از مراکز برگزاری آزمون بازدید داشته باشند، افزود: با توجه به وضعیت جوی حتماً رفت و آمدها را تسهیل کنند چرا که احتمال مسدود شدن برخی راه‌ها وجود دارد و نباید حقی از فردی ضایع شود.

وی با بیان اینکه جا دارد از زحمات همه مدیران درگیر در سیل گذشته تشکر کنم، ادامه داد: با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده بود به یاری خدا، خسارت جانی نداشتیم و با حجم بارندگی‌هایی که انجام شد خسارات مالی هم کمتر از سال‌های قبل بود، که قابل جبران است.

فداکار با اشاره به اینکه در شمال استان کرمان هم بارندگی‌ها زیاد است و همه فرمانداران باید توجه داشته باشند که اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و هر آن امکان بارندگی سیل‌آسا وجود دارد، گفت: در حال حاضر در شمال استان کرمان بارندگی زیاد است و همه دستگاه‌ها باید آمادگی داشته باشند و همه پای کار باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد