Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از امتیازات آیت‌الله یزدی صراحت لهجه بود؛ اگر احساس می‌کردند خلافی و تخلفی صورت گرفته و یا کسی از مسیر انقلاب یا ولایت منحرف شده با صراحت و شجاعت بیان می‌کردند. - اخبار سیاسی -

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله یزدی که امروز دارفانی را وداع گفتند، اظهار داشت: آیت‌الله محمد یزدی رحمت الله علیه از شخصیت‌های مجاهد و مبارز و یکی از فقهای بسیار انقلابی بودند که قبل از انقلاب بارها تبعید شده و سخنرانی‌های بسیاری انقلابی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: ایشان در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم منحصر به فرد بوده و در آن زمان شاید یکی یا دو واعظ انقلابی بود و آقای یزدی در بحران انقلاب در آن مسجد در خیل کثیر جمعیت علیه رژیم طاغوت به سخنرانی می‌پرداختند؛ هم‌چنین تبعیدهای مکرر از قم به شهرهای دیگر نیز از سوابق مبارزاتی ایشان قبل از انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آقای یزدی از نظر مبارزه کم‌نظیر و از نظر علمی قبل از انقلاب به درجه اجتهاد رسیده بودند و با آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله مصباح یزدی در مسجد اعظم قم هم‌بحث بودند. وی در قم تدریس داشته و در علمیت، فقاهت و اجتهادِ مسلّمِ ایشان جای هیچ شبهه‌ای نیست. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌های مختلف حضور داشته و منزل خود را در ایامی که امام خمینی(ره) به قم آمده بودند، در اختیار ایشان گذاشته و چون منزل محدود بود، مردم در کوچه‌های اطراف جمع می‌شدند و امام(ره) هم در پشت بام منزل حاضر می‌شدند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه آقای یزدی همان‌طور که از یاران امام راحل(ره) محسوب می‌شدند از یاران مقام معظم رهبری هم بودند، خاطر نشان کرد: ایشان مسئولیت‌های مختلفی از جمله ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست قوه قضائیه و عضویت در شورای نگهبان را عهده‌دار بوده و در این سه پُست حساس نقش موثری داشتند.

وی بیان کرد: یکی از امتیازات ایشان صراحت لهجه بود و خیلی صراحت لهجه داشتند؛ اگر احساس می‌کردند خلافی و تخلفی صورت گرفته و یا کسی از مسیر انقلاب یا ولایت منحرف شده با صراحت و شجاعت بیان می‌کردند که این ویژگی ایشان کم‌نظیر و بی‌نظیر بود. هم‌چنین مدتی که با ایشان رفت و آمد داشتیم، ساده‌زیستی کم‌نظیرشان محسوس بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله یزدی انسان وارسته‌ای بوده و در سنگر نماز جمعه نیز خطبه می‌خواند، یادآور شد: ایشان هم از رهبری و هم از مرجعیتِ رهبر معظم انقلاب حمایت کردند. هم‌چنین به همراهیِ مرحوم آیت‌الله جعفر کریمی، آیت‌الله مومن و فضلای دیگر از اصحاب استفتای مقام معظم رهبری بودند. بنده ضایعه بزرگ رحلت ایشان را به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌ها و جامعه مدرسین که ایشان ریاست شورای‌عالی آن را بر عهده داشتند، خانواده و آقازاده‌شان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای این شخصیت بزرگوار علو درجات را طلب می‌کنم.

گفت‌وگو|آیت‌الله کعبی: مرحوم یزدی همواره برای حل مشکلات مردم مسئولان را امر به‌معروف می‌کرد/ نسبت به معیشت مردم دغدغه جدی داشت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله یزدی آیت الله مجتهد شبستری آیت الله یزدی آیت الله مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری صراحت لهجه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از جماران، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی