Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا با بازگشت بدون قید و شرط به برجام، تمام تحریم‌هایی که پس از خروج آمریکا از برجام بازگشته‌اند را لغو کند.

او در این باره در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: ما امیدواریم که دولت جدید ایالات متحده به برجام برگردد و در اسرع وقت و بدون قید و شرط پیروی از آن را از سربگیرد، همه تحریم‌های مربوطه را لغو کند، اقدامات مشخصی را برای انجام تعهدات خود انجام دهد و روند حل و فصل سیاسی موضوع هسته ای ایران و صلح و ثبات منطقه را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمزمه‌های احتمال بازگشت آمریکا به برجام از چند ماه پیش از انتخابات آمریکا از سوی جبهه دموکرات‌ها و نامزد آن‌ها جو بایدن مطرح شده است. اما این مسئله همچنان در حد حرف است و چند و چون و نیز تحقق آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته بود اگر ایران شروع به پیروی کامل از توافق هسته‌ای ایران کند، آمریکا به این توافق، که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود، باز می‌گردد.

بایدن همچنین مدعی شد در صورت بازگشت ایران به تعهدات و الزاماتش، واشنگتن تحریم‌های تهران را که توسط دولت دونالد ترامپ اعمال شده بود، لغو خواهد کرد.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را با این توافق کاهش دهد. اظهارات بایدن تنها چند روز پس از اعلام ایران برای تسریع روند برنامه هسته‌ای خود صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان نقطه اتصال منطقه است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان گفته است افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور ممکن نیست.

مولوی عبدالکبیر در مراسم فراغت دانشجویان دانشگاه پولی‌تخنیک در کابل گفت پروژه‌های بزرگ اقتصادی کاسا یک هزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای بدون حضور افغانستان ناممکن است و طالبان خواستار عملی شدن این پروژه‌ها هستند.

او همچنان از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا به افغانستان آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

طالبان پیش از این نیز خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف در افغانستان شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد