Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فرخنده، چهارشنبه با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغ از محل سهم ۱۰ میلیارد ریالی تعیین شده برای استان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.

وی افزود: در این دیدار که به منظور پیگیری بندهای تفاهم نامه منعقد شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار خراسان شمالی، مصوبات سفر ریاست جمهوری و بررسی دیگر موارد مورد نظر در حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه فعالیت ها و پروژه های فرهنگی و هنری استان دستور ویژه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر ۱۹ باب کتابخانه در استان تکمیل و تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در این جلسه پیرو تفاهم نامه منعقد شده خواستار افزایش سهمیه اهدای کتاب بودیم که خوشبختانه این رقم به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد رسید و دستور لازم نیز برای افزایش بیشتر سهمیه کتاب از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد.

وی ساخت پردیس سینمایی را از دیگر مفاد تفاهم نامه بیان کرد و افزود: از آنجا که مقرر شده بود با رسیدن پردیس سینمایی به رشد ۳۰ درصدی، وزارتخانه هفت میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تزریق کند، در این جلسه پرداخت زودتر از موعد این رقم اعتباری را خواستار شدیم.
فرخنده، درخواست پیگیری تخصیص کامل اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی منظور شده برای پروژه تالار فرهنگ و هنر بجنورد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به پایین بودن سرانه فضای فرهنگی این شهرستان را از دیگر مباحث مطرح شده بیان کرد و گفت: بخشی از این تخصیص با وزارت ارشاد و بخشی هم منوط به پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که خوشبختانه دستور لازم در این زمینه داده شد.
وی تامین و تخصیص کامل اعتبار در نظر گرفته شده برای موزه هنرهای معاصر را هم به عنوان یکی دیگر از مباحث مطرح شده عنوان کرد و گفت: از ۲۰ میلیاردریال اعتبار مصوب این طرح که از سال ۹۳ کلید خورد، ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن تخصیص داده شده است، اما پیگیر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار بودیم که دستور لازم برای آن نیز گرفته شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور پیگیری تخصیص صد درصدی طرح های سفر ریاست جمهوری به استان را نیز داد.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه های استان نیازمند ۲۰۰ هزار نسخه کتاب است، افزود: در این دیدار که دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم حضور داشت، بر تجهیز منابع کتابخانه ای کتابخانه های استان تاکید شد تا متناسب با امکانات، سهم خراسان شمالی نیز به صورت خاص دیده شود.
فرخنده گفت: کمک و همراهی وزارتخانه برای راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در ۲ رشته هنرهای نمایشی و موسیقی به منظور کشف استعدادها در سال آینده از جمله مطالباتی بود که در این دیدار مطرح شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارای اقوام کرمانج، کرد، ترکمن، تات، ترک و بلوچ است.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بجنورد خراسان شمالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اخبار کنکور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میلیارد ریال خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ شمالی بر لزوم ترویج فرهنگ رضوی با مشارکت و هم‌افزایی نهادها و ضرورت بصیرت‌افزایی و تشریح ظرفیت‌های نهفته خراسان شمالی در فرهنگ ولایی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت، با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزش‌های این دهه و لزوم اجرای هرچه بهتر این امر در استان، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه‌ای بسیار بزرگ است و راه همه اولیا، اوصیا و شهدا، کرامت بوده است. 

وی افزود: باید در دهه کرامت از ایده‌های نو برای گرامیداشت این امر بهره بگیریم، نه اینکه فقط برخی امور را صرفاً گزارش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط عمومی در تمام سطوح جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی و ایجاد عزم همگانی برای تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و نکوداشت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از اهداف مهم و اصلی این ستاد است.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، برپایی سفره‌های کریمانه و پذیرایی از ایتام، میزبانی از خدام رضوی، جشن روز ملی دختران و برگزاری کارگاه عفاف حجاب از برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است