Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین کارگاه بین‌المللی آسیا - اقیانوسیه پروبیوتیک‌ها به صورت مجازی با مشارکت حدود ۱۰۰ متخصص از ۱۶ کشور به همت موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و انستیتو متخصصین صنایع غذایی آسیا - اقیانوسیه APIFP به میزبانی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد برگزار شد.

مدیر گروه همکاری های علمی بین المللی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی و دبیر هفتمین کارگاه بین المللی آسیا - اقیانوسیه پروبیوتیک‌ها در این نشست گفت: این کارگاه، هفتمین دوره از سلسله نشست‌های تخصصی در زمینه پروبیوتیک‌ها می‌باشد که طی سالهای گذشته در کشورهای نیوزلند، چین، ایران، ویتنام، مالزی و تایلند برگزار شده است و موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی برای دومین بار میزبانی این کارگاه را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر مرضیه حسینی نژاد افزود: برای اولین بار به علت همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، این رویداد به صورت مجازی و با استقبال گسترده متخصصین کشورهای مختلف برگزار می‌گردد.

پروفسور "مارگارت بریتز" از دانشگاه تاسمانی استرالیا نیز به عنوان سخنران کلیدی این کارگاه گفت: با استفاده از روش‌های نوین در سطح سلولی، می‌توان اثربخشی پروبوتیک‌ها و اجزای آن را در بدن افزایش داد و از آن به عنوان درمان اثرات سوء باکتری‌های پاتوژن استفاده کرد.

دکتر "کی وانگ" از مرکز تحقیقات و توسعه کشاورزی و غذایی کانادا نیز با تاکید بر نقش‌آفرینی رو به گسترش پروبیوتیک‌ها گفت: بهره‌گیری از پیشرفت‌های اخیر در بکارگیری روش‌های درون پوشانی، پروبیوتیک‌ها و راهبردهای بهبود ساختار سلولها می‌تواند منجر به پایداری پروبیوتیک‌ها طی فرایندهای صنعتی شود.

وی افزود: با استفاده از پروبیوتیک‌های پایدار در محصولات و مکمل‌های غذایی و گنجاندن آن در وعده‌های اصلی می‌توان شاهد بهبود عرضه آنها در صنعت بود تا مصرف کنندگان از مزایای این محصولات بیشتر بهرمند شوند.

دکتر حمید آهنچیان، متخصص آلرژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در خصوص استفاده از پروبیوتیک‌ها در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های تنفسی نظیر سارس و کویید ۱۹ گفت: استفاده از پروبیوتیک‌ها و  سین بیوتیک‌ها نقش بسیار موثر در افزایش ایمنی سیستم تنفسی و شش‌ها ایفا می‌کند.

وی همچنین به نتایج تحقیقات بالینی خود در خصوص بکارگیری این ترکیبات در بهبود عفونت‌های تنفسی در کودکان مبتلا به آسم پرداخت.

پروفسور هشام علی انشاسی از موسسه محصولات زیستی وابسته به دانشگاه فنی مالزی نیز با تاکید بر نقش موثر پروبیوتیک‌ها در بهداشت و سلامت عمومی گفت: پروبیوتیک‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها  در سال ۲۰۲۱، سهم ۳۲ میلیارد دلاری در گردش مالی صنعت غذا خواهند داشت چرا که با رشد آگاهی جوامع در این زمینه، شاهد تغییر الگوی مصرف این محصولات از مکمل غذایی به مصارف عادی روزانه خواهیم بود.

پروفسور ایدا بنت محمد از دانشگاه فنی مالزی نیز به نوآوری در رسانش پروبیوتیک‌ها برای اثربخشی بیشتر اشاره و بیان کرد: با استفاده از روش‌های پوشش دهی و تولید محصولات آهسته رهش برای تولید محصول بر پایه پروبیوتیک می‌توان کارآیی این محصولات را به حداکثر رساند.

دکتر داوود زعیم، پژوهشگر دانشگاه ججیانگ گنشانگ چین نیز با تاکید بر نقش سازنده و موثر پروبیوتیک‌ها در سلامت افراد بر نقش درون پوشانی و الکتروریسی پروبیوتیک‌ها به عنوان روشی نوین در حفظ خواص این محصولات تاکید کرد.

دکتر "چالیدا برموپیچیاچارتکل" از دانشگاه چلالانگوکورن تایلند هم با تاکید بر نقش مناسب گیاه گلوکومننان بر روی زنده ماندن پروبیوتیک‌های موجود در شیر بز، گفت: این روش به همراه روش پاشش می‌تواند کمک شایانی در حفظ خواص پروبیوتیک‌ها داشته باشد.

دکتر سید شاهزاد شاه، از دانشگاه تاسمانی استرالیا نیز گفت: پروتئین‌های استخراج شده با استفاده از پروبیوتیک‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر ایمنی دستگاه گوارش داشته باشد.

در پایان این نشست دکتر "ملک الطاف حسین" رییس هیات مدیره انجمن متخصصان صنایع غذایی آسیا - اقیانوسیه (APIFP) نیز به بررسی شاخص‌های رشد جهانی بازار پروبیوتیک‌ها اشاره کرد و گفت: با رشد فزاینده تقاضا برای محصولات پروبیوتیک، این حوزه به یکی از حوزه‌های درآمدزا در صنعت غذا تبدیل شده است و در آینده بسیاری از محصولات در این سطح قابل عرضه خواهند بود.

برچسب‌ها کارگاه آموزشی کارگاه فنی و حرفه‌ای پژوهشکده علوم و صنایع غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگاه آموزشی کارگاه فنی و حرفه ای پژوهشکده علوم و صنایع غذایی کارگاه آموزشی کارگاه فنی و حرفه ای پژوهشکده علوم و صنایع غذایی اخبار کنکور موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی استفاده از پروبیوتیک ها پروبیوتیک ها تاکید بر نقش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا