Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ذبیح الله اعظمی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه یکی از دغدغه‌های اصلی کار خود را موضوع کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به عضویت بنده در کمیسیون کشاورزی، مکاتبات زیادی برای بخش کشاورزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به برگزاری میز خرما در وزارت صنعت، معدن و‌ تجارت اشاره کرد و با اعلام اینکه نشست خرما در وزارت خارجه برای پیگیری مسئله خرما انجام شد، افزود: در این نشست‌ مقرر شد، هیچ تعرفه‌ای بر صادرات وضع نشود و به دنبال آن، قیمت خرما افزایش یافت.

اعظمی از حضور یک هلدینگ کشاورزی در‌ منطقه جنوب کرمان در بخش کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: موضوع صادرات محصولات کشاورزی را پیگیری می‌کنیم.

او بیان داشت: سه صنعت فرآوری خرما در جیرفت و عنبرآباد در حال سرمایه گذاری است تا شاهد فرآوری محصول خرما در منطقه باشیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به مشکلات شرکت گلشن آرا اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های این مجموعه خریداری شده و امیدواریم به زودی راه اندازی شود.

اعظمی به پیگیری تامین کود شیمیایی خارجی اشاره کرد و از افزایش سهمیه ۲ برابری کود شیمیایی منطقه جنوب کرمان خبر داد.

او افزود: استمهال وام‌های کشاورزی منطقه جنوب کرمان یکی از مشکلات بزرگ بخش کشاورزی منطقه است که یک هزار نفر از کشاورزان منطقه جنوب کرمان اصل پول را پرداخت کردند لذا با توجه به پرداخت نکردن سهمیه دولت پیگیر رفع این مشکل هستیم.

اعظمی با بیان اینکه معادن شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارد، تصریح کرد: پهنه‌های اکتشافی منطقه را پیگیری کردیم تا این معادن هر چه زودتر شکوفا شود.

او از پیگیری پهنه‌های معدنی در بخش جبالبارز شمالی، معدن کرور، معدن مس اسفندقه، معدن مس ساردوئیه و معدن سنگ آهن سربیژن خبر داد.

 اعظمی به طرح تامین آب شرب جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت اشاره کرد و ‌از پیوست این طرح در قانون با رایزنی‌های مختلف خبر داد.

او درخصوص توقف طرح گازرسانی در جیرفت و عنبرآباد گفت: مشکل بین شرکت گاز جیرفت و شهرداری رفع و دوباره این طرح فعال شد.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح گاز رسانی به بخش جبالبارز در حال مطالعه بوده و مشکل معارض گاز رسانی به بخش ساردوئیه نیز در حال پیگیری است.

اعظمی از پیگیری تبدیل بخش اسماعیله و ساردوئیه به شهرستان خبر داد و گفت: نامه نگاری‌های لازم انجام شده و دیگر رایزنی‌ها در حال انجام است.

اعظمی از پیگیری باند دوم جاده بلوک به جیرفت، جاده جبالبارز، جاده میانچیل، پل‌های خروجی شهر جیرفت و پیگیر جاده روستایی امجز از طریق وزارت راه و‌شهرسازی برای تکمیل این مسیر‌ها خبر داد.

او استاندار جدید کرمان را شخصیتی توانمند دانست و بر اتحاد بیشتر برای پیشرفت استان تاکید کرد.

اعظمی با ادغام شرکت برق جنوب با شمال استان مخالفت کرد و ‌از پیگیری این‌ موضوع از طریق وزارت نیرو خبر داد.

او به مشکلات حوزه میراث فرهنگی و موزه جیرفت اشاره کرد و از نامه نگاری و‌ تذکر به وزیر مربوطه خبر داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به توقف طرح احداث راه آهن جیرفت به جاسک اشاره کرد و از رایزنی با معاونان وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت‌های مشاوره اجرای طرح‌های راه آهن و اساتید دانشگاه صاحب نظر برای طرح راه آهن جیرفت خبر داد و نتیجه این مذاکرات را اتفاق نظر همه بر ملی شدن طرح راه آهن جیرفت برای رهایی از بن بست این طرح اعلام کرد.

اعظمی طول خط راه آهن دارزین بم ـ جیرفت را بر اساس مطالعات انجام شده از طریق شرکت مشاور ۱۲۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۱۱۷ کیلومتر این طرح در منطقه کوهستانی جبالبارز با شیب تند واقع شده که هزینه هر کیلومتر آن با فهرست بهای سال ۱۳۹۹ تقریبا ۳۹ میلیارد تومان است.

او افزود: بر اساس این اطلاعات برای تکمیل این طرح (بم-جیرفت) چهار هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اعظمی تصریح کرد: احداث خط راه آهن جیرفت باید از نظر سازمان برنامه و بودجه کشور توجیه اقتصادی داشته باشد.

او بیان داشت: مشورت با معاون زیرساخت وزارت راه، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی و چندین شرکت مشاوره‌ای مطالعاتی احداث راه آهن برای برطرف کردن این مشکل صورت گرفته، مهمترین عامل این مسئله، تامین اعتبار کافی برای حمل و نقل ریلی است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مشکلات ورزش شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد را از دیگر دغدغه‌های کاری خود دانست و بر پیگیری رفع این مشکل از طریق وزیر ورزش خبر داد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس محصولات کشاورزی جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد منطقه جنوب کرمان راه آهن جیرفت نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در دیدار مردمی با کشاورزان و شالیکاران بخش دابودشت آمل در مصلی نماز جمعه، گفت: عمده‌ترین نگرانی و دغدغه‌های کشاورزان مربوط به تولید محصول برنج و نحوه تامین نهاد‌های کشاورزی بویژه کود و سم بود.

او با اشاره به اینکه برغم مشکلاتی که در ابتدای فصل کشت امسال در خصوص تامین نهاد‌های زراعی وجود داشت، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت‌های وزیر جهادکشاورزی و پیگیری‌های استانداری و سازمان جهادکشاورزی مازندران، از طریق شرکت خدمات حمایتی، در حال تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان هستیم و این مشکل بزودی مرتفع خواهد شد.

مومنی گفت: معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی نیز دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده اند و در آینده نزدیک کمبودی‌ها و عقب ماندگی‌های تامین کود شیمیایی کشاورزان بزودی جبران خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، پایین بودن قیمت برنج در فصل برداشت را نیز یکی دیگر از مشکلات و نگرانی‌های کشاورزان دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتحادیه‌های تامین کنندگان و تعاون روستایی، امسال شاهد رکود بازار و پائین بودن قیمت برنج تولیدی داخل نخواهیم بود و شاهد بازار خوبی برای همه از جمله سود منطقی تولیدکنندگان و مدنظرداشتن توان اقتصادی مصرف کنندگان باشیم.

مومنی با بیان اینکه دشت هراز یکی از مهمترین دشت‌های شالیزاری و تولید برنج کشور محسوب می‌شود، گفت: کشاورزان و شالیکاران نقش حیاتی و کلیدی در بحث امنیت غذایی کشور بشمار می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور