Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرایی و تخصیص اعتبار برای پروژه‌ های نیمه تعطیل از جمله ریل و گازرسانی به جنوب استان کرمان تسریع خواهد شد.

دکتر "ذبیح الله اعظمی" شامگاه چهارشنبه  ۱۹ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب استان کرمان از پیگیری پروژه‌های نیمه تعطیل در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد خبر داد و گفت: متاسفانه پروژه گازرسانی به این منطقه مدتی متوقف شده بود که با رایزنی های صورت گرفته و متعهد کردن دستگاه های ذیربط عملیات اجرایی با سرعت بیشتری در حال انجام است زیرا علاوه بر نیازهای خانگی در بخش کشاورزی نیز به انرژی گاز نیاز مبرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تعلل در امر گازرسانی به شهر درب بهشت از توابع بخش ساردوییه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با کارکارشناسی موانع ادامه کار برطرف خواهند شد و با همکاری شرکت گاز و شهرداری ها در  شهرستان عنبرآباد، بخش اسماعیلی و شهر بلوک نیز مشکل برطرف شده است.

اعظمی به وضعیت پروژه‌هایی از جمله پل سرجاز و جنگل آباد و محورهای مواصلاتی اشاره کرد و افزود: با تخصیص اعتبار مورد نیاز بخش عمده ای از طرح های نیمه تمام فعال خواهند شد.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از عدم اجرایی شدن پروژه راه آهن "جیرفت - جاسک" انتقاد کرد و گفت: پروژه راه آهن "جیرفت - جاسک" به عنوان یک کریدور حیاتی در راستای توسعه منطقه و وصل به بنادر جنوبی کشور باید به صورت جدی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد و با اعتبارات قطره چکانی این مهم میسر نخواهد شد که امیداریم در سال آینده این طرح به پیوست بودجه ای کشور اضافه شود.

وی در ادامه نسبت به وضعیت میراث فرهنگی در شهرهای جیرفت و عنبرآباد واکنش نشان داد و گفت: اینکه گفته می شود اداره میراث فرهنگی جنوب استان کرمان در شهر جیرفت در حد نمایندگی و یک تابلو  است باید مسوولان ذیربط پاسخگو باشند و روند اجرایی موزه جیرفت نیز مورد توجه قرار گیرد. 

اعظمی همچنین وضعیت فیزیکی ساختمان اداره تربیت بدنی جیرفت را در حد تخریبی دانست و گفت: عدم توجه به تامین زیرساخت های ورزشی باعث گلایه مندی ورزشکاران ملی منطقه شده است و با توجه به اینکه معادن در منطقه جنوب به سوددهی لازم نرسیده اند لذا در حوزه ورزش کمتر ورود کرده اند. 

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای از تکمیل بیمارستان عنبراباد بعد از چندین سال تعطیلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به مردم عنبرآباد قول می دهم به هر شکل ممکن این بیمارستان در سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد. 

اعظمی بر لزوم پیگیری مسوولان بهزیستی نسبت به حل مشکلات واحدهای مسکونی معلولین تاکید کرد و گفت: اینکه گفته می شود واحدهای مسکونی معلولان در شهر جیرفت فاقد آسانسور هستند جای تاسف است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به گرانی مرغ و تخم مرغ اشاره کرد و گفت: کوتاهی های دولت در امر صادرات و واردات نهاده های کشاورزی و دامی باعت گرانی های اخیر شده است که متاسفانه مووضع تنظیم بازار و تهیه نهاده های دامی و طیور به وزارت صمت واگذار شده اند در حالی وزارت جهادکشاورزی باید در این امر صاحب نظر باشد و مدیریت کند تا اینکه شاهد تلمبار شدن نهادهای کشاورزی در بنادر کشور نباشیم. 

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از کشاورزان و باغداران منطقه خواست تا نسبت به افزایش سقف بیمه محصولات خود اقدام کنند تا اینکه در مواقع جبران خسارات دچار مشکل نشوند. 

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت سکوت منتقدین نحوه استعفای استاندار کرمان و معرفی استاندار جدید چه می باشد و آیا در این بین بده بستان های سیاسی در کار بوده است؟ گفت: نظر مجمع نمایندگان استان کرمان به غیر از چند نفر بر این بود که استاندار سابق تا پایان دولت تدبیر و امید بر فعالیت خود ادامه داشته باشد اما استعفا و انتصاب ناگهانی استاندار کرمان باعث واکنش هایی شد که بعد از جلسه مجمع نمایندگان استان و میانجیگری رئیس مجلس شورای اسلامی، همراهی با استاندار جدید در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. 

وی استاندار جدید کرمان را فردی با تجربه و توانمند دانست و گفت: همکاری با استاندار جدید خدمت به مردم است و اگر این تصمیم گرفته نمی شد بنا به گفته معاون وزیر کشور تا معرفی گزینه بومی، استان باید چند ماه با سرپرست اداره می شد. 

اعظمی نقد از مدیران کم کار را از رسانه ها خواستار شد و گفت: رسانه ها باید مدیران کم کار را با ارزیابی عملکردشان به چالش بکشند و آنها را به مردم معرفی کنند و با صراحت اعلام می کنم که منافع مردم را با هیچ چیز عوض نخواهم کرد. 

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به مطالبات مردمی نسبت به تعیین تکلیف حقابه هلیل رود و سد صفارود گفت: موضع بنده به عنوان نماینده مردم نسبت به طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود علی رغم صرف میلیارد های تومان اعتبار در این پروژه مشخص بوده و این پروژه خط قرمز بنده است و به وزیر نیرو نیز تذکر داده ام.زمان سد سازی در دنیا دیگر تمام شده و انتقادات به این طرح را به سران قوا ارسال خواهم کرد و جای هیچ گونه مذاکره ای نیست و به نظرات کارشناسی و قانونی نیز احترام می گذارم. 

وی از سفر کمیسیون کشاورزی، معاونین وزرای جهادکشاورزی و صمت طی هفته آینده به شهرهای جیرفت و عنبرآباد خبر داد و افزود: کمیته آب کمیسیون کشاورزی منطقه را مورد ارزیابی قرار خواهند داد و بازدید از سد صفارود نیز در دستور کار است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه هر چه تمامتر مسوولان ذیربط را  به حق و حقوق حقابه داران هلیل رود خواستار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد اخبار سیاسی کرمان جنوب کرمان استانی سیاسی کمیسیون کشاورزی استاندار جدید استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: لازم است پیگیری شود که صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: درخواست من این است که در بحث بازدیدها از پروژه‌های شهری، شهردار و مدیران مناطق اقدام کنند و مشخص شود چند روز این پروژه‌ها برای به ثمر رسیدن طول می‌کشند.

وی با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: پیگیری شود که بحث صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است و اگر برای بازدید با کمبود نیرو مواجه هستند، نیروی حجمی به‌کار گرفته شود.

کد خبر 748746

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است