Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی ۷۴۰ میلیارد دلاری این کشور و لایحه خروج مشروط نظامیان این کشور از افغانستان را با ۳۳۵ رأی موافق در برابر ۷۸ رأی مخالف تصویب کرد.

قانونگذاران آمریکایی در این لایحه برای جلوگیری از خروج «شتاب‌زده» نظامیان آمریکایی از افغانستان، کاهش بیشتر سطح نیرو‌ها از این کشور را به گزارش‌دهی پنتاگون و سایر نهاد‌ها به کنگره و بررسی شرایط افغانستان مشروط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان از ۱۳ هزار نفر در آغاز سال ۲۰۲۰ به حدود ۴۵۰۰ نفر در ماه گذشته رسید و چندی پیش نیز سرپرست پنتاگون گفته بود که سطح نیرو‌ها در افغانستان تا ۲۵ جدی/ دی ماه ۹۹ به ۲۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

لایحه کنگره در بودجه نظامی سال ۲۰۲۱ آمریکا این اجازه را می‌دهد که درصورت کاهش بیشتر نیروها، کنگره بودجه را متوقف کند مگر اینکه پنتاگون و سایر آژانس‌های امنیتی در گزارشی جزئیات تاثیر کاهش نیرو‌ها بر امنیت ملی آمریکا و سایر مسایل را توضیح دهند.

گفتنی است که ارائه چنین گزارشی پیش از کاهش نیرو‌ها به کمتر از ۴ هزار نفر و نیز پس از آن، هنگامی که نیرو‌ها به کمتر از ۲ هزار نفر کاهش یابد، الزامی است.

کنگره آمریکا همچنین تاکید کرد که هرگونه کاهش بیشتر سطح نیرو‌ها در افغانستان باید در هماهنگی با متحدان آمریکا و دولت افغانستان صورت گیرد.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته دفاعی سنای آمریکا در این باره گفت: آنچه ما درباره افغانستان انجام می‌دهیم این است که رئیس جمهور برای خروج دلیل ارائه کند و ممکن است او چنین نکند. از دیدگاه من ما باید از افغانستان خارج شویم، اما این کار را باید مسئولانه باشد؛ این لایحه اجازه خروج غیرمسئولانه را نمی‌دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا کنگره آمریکا افغانستان نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی با پیش‌بینی تداوم حملات نیروهای روسیه به اوکراین در سال جاری، گفت: کی‌یف آماده حمله مسکو در تابستان است.

به گزارش ایرنا به نقل از اوکراین اینفو، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران به تصویب کمک بیش از ۶۰ میلیارد دلاری جدید ایالات متحده به اوکراین اشاره کرد و افزود: بنا بر پیش‌بینی ما، حتی با تصویب این کمک نظامی به اوکراین ما همچنان شاهد پیشروی ارتش روسیه در خاک این کشور خواهیم بود چرا که هیچگاه نمی‌توان بلافاصله روند یک اتفاق را ۱۸۰ درجه برعکس کرد.

سالیوان در ادامه با بیان اینکه اوکراین قصد دارد پس از دریافت این کمک نظامی یک ضد حمله جدید را در سال ۲۰۲۵ با هدف بازپس‌گیری سرزمین‌های تحت تصرف روسیه آغاز کند، تاکید کرد: اما این ضد حمله به کمک‌های مالی اضافی از کنگره و تائید کاخ سفید بستگی دارد.

به نوشته اوکراین اینفو، کنگره آمریکا در ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) لایحه‌ای را تصویب کرد که بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای حمایت از اوکراین اختصاص می‌دهد که پس از تصویب سنا و با امضای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، این لایحه به قانون تبدیل شد.

اندکی پس از آن، پنتاگون از ارسال بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده به ارزش یک میلیارد دلار به اوکراین خبر داد که شامل گلوله‌های توپخانه، مهمات دفاع هوایی، موشک‌های ضد تانک و خودروهای زرهی بود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت)، از اختصاص ۶ میلیارد دلار برای خرید تسلیحات از پیمانکاران صنایع دفاعی ایالات متحده برای ارسال به اوکراین خبر داد.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید هم در ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اظهار کرد که اوکراین سلاح‌ها و مهمات جدیدی را در قالب بخشی از بسته اخیر کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف، دریافت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم