Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور گفت: این راه اهن را به عنوان یکی از تعهدات توسعه ای مان به ثمر نشاندیم آن هم در زمانی که در شرایط تحریم ظالمانه امریکا بودیم البته که شکست خوردند و طراح غلط انها سرنگون شد امیدورایم توسط حاکمان بعدی در کاخ سفید این اشتباهات جبران شود اما همه طرح های توسعه ای مان را انجام دادیم.

به گزارش خبرنگار برنا، «حسن روحانی» رییس جمهور کشورمان در آیین بهره برداری از راه آهن خواف_ هرات گفت: رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی افغانستان آقای اشرف غنی ، میهمانان گرامی ، مردم عزیز کشور دوست و عزیز همسایه افغانستان امروز یک روز  بیاد ماندنی برای تاریخ دو کشور بزرگ ایران و افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط دو کشور ما به عنوان دو کشور برادر و مسلمان و همسایه و دوست تنها از طریق هم زبانی نیست از طریق همدلی هم است که همدلی از همزبانی خوش تر است و در قدمی هم بالا تر امروز دارای هم سرنوشتی هستیم، سرنوشت هر دوی ما یکی است ثبات و امنیت و توسعه منطقه در سایه ثبات و امنیت و توسعه هر دو کشور است توسعه و امنیت افغانستان امنیت وتوسعه ایران است.


روحانی ادامه داد: اقای رییس جمهور، ملت افغانستان ، ریشه روابط ما در فرهنگ و تاریخ و زبان است که از هزاران سال پیش است البته همسایگی ما یک انتخاب نیست یک تقدیر و سرنوشت تاریخی است اما بهره مندی ما از سایه یکدیگر به اراده ما بستگی دارد اراده ایران این است که دوکشور از همه نعمات به نفع هم استفادهکنند.

  روحانی مطرح کرد: زمانی که از مرز ها سخن می گوییم به نوعی از فاصله سخن گفتن است اما وقتی از راه پل و رود خانه سخن می گوییم از یگانگی و همبستگی سخن می گوییم که باعث رونق بیشتر در زندگی مردم افغانستان است همیشه در کنار تاریخ و ملت افغانستان بوده ایم روزی که کشور شما توسط شوروی اشغال شد امام خمینی سفیر شوروی را احضار کرد و سخن گفت و کارشان را غلط دانست و مطرح کردند که ملت افغانستان روزی شما را از سرزمین خود بیرون میراند.

رییس جمهور بیان کرد: افتخار داریم که در طول بیش از 40 سال میزبان افغانها بودیم میزبانی ایران برای همسایه گرامی خود افغانستان با اموزش رایگان برای فرزندان افغان توام بوده است که بیش از 400 هزار نفر دانش اموز افغانی در کلاس های درس ما درس می خوانند و از بهداشت و درمان رایگان استفاده می کنند و در کرونا به همان نسبت که مردم ایران خدمت دادیم بدون هیچ فاصله ای به مردم افغان هم خدمت دادیم   روحانی گفت: فرهنگ و تاریخ ما در هم تنیده است و باید بازار و اقتصاد ما در هم تنیدگی داشته باشد و برای اینکه اقتصاد دو کشور را در کنار هم در حد مطلوب برسانیم اولین قدم زیر ساخت ها است. اعلام می کنیم ایران و شرکت های ایرانی امادگی دارند که راه اهن روزنک را در زمانی کوتاه به هرات متصل کنند و هرات به مزار شریف متصل کند تا به اقتصاد کل منطقه کمک کند. با این اتصال مردم افغانستان می توانند میلیون تن کالا را جابه جا کنند و صد ها هزار مسافر از این ریل می توانند استفاده کنند و به راحتی به مشهد الرضا متصل شوند.


او بیان کرد: با این راه آهن رونق ایران و افغانستان شکل می گیرد و کالای تجار شما به راحتی می تواند به اروپا متصل شود و اکنون به بنادر مهم جنوب ما مانند بندرامام و بندر عباس و در اینده به چابهار متصل می شوید ما با تلاش جدی راه اهن چابهار به زاهدان را انجام خواهیم داد و دوبخش مهم این راه اهن افتتاح میشود. این راه اهن را به عنوان یکی از تعهدات توسعه ای مان به ثمر نشاندیم آن هم در زمانی که در شرایط تحریم ظالمانه امریکا بودیم البته که شکست خوردند و طراح غلط انها سرنگون شد امیدورایم توسط حاکمان بعدی در کاخ سفید این اشتباهات جبران شود اما همه طرح های توسعه ای مان را انجام دادیم.      

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: راه آهن خواف هرات رییس جمهور دو کشور راه اهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است

کاخ سفید رسما اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی حین سخنرانی‌های خود مرتکب شده است؛ در چهار ماه اول سال، اشتباهات بایدن تقریباً در هر سخنرانی او اصلاح می‌شد.

کارکنان ارتباطات اغلب اظهارات رسمی بایدن را تصحیح، بسط یا اصلاح می‌کنند تا آنها را با سیاست رسمی کاخ سفید یا در برخی موارد با واقعیت همسو کند. در چندین مورد، بیانیه‌ها باید تغییر می‌کردند تا دقیقاً معنای مخالف آنچه بایدن گفته بود، منتقل شود.

کاخ سفید بین ۱ ژانویه تا ۲۴ آوریل، ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و گفتگو با خبرنگاران را رسماً به روز کرد و حداقل ۱۴۸ بار سخنان رئیس جمهور را با صدای بلند تصحیح کرد. برخی از تغییرات شامل اصلاح نام ها، تاریخ‌ها و نام سازمان است.

در موارد دیگر، افعال یا معنای بیانیه بایدن تغییر کرده است. کلماتی که او نگفته بود، اما مقامات کاخ سفید معتقد بودند باید گفته می‌شد نیز به رونوشت‌ها اضافه شد.

از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن او بار‌ها حرکات عجیبی از خود نشان داده است. پس از گاف‌ها و اشتباهات کلامی و رفتاری جو بایدن که او را به عنوان «ماشین گاف» مشهور کرده، وضعیت سلامتی بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر سلامتی این رئیس جمهور ۸۲ ساله افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • طرز پخت سیرابی به شیوه زوج غارنشین افغانی (فیلم)
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود