Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه "تورنتو" اعلام کرد که در نظر دارد یک مرکز تحقیقاتی جدید برای تحقیقات و تحصیلات در حوزه هوش مصنوعی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه تورنتو،‌ تعاملات روزمره با فناوری، حجم گسترده‌ای از اطلاعات را برای ما فراهم کرده است. چیزی که امروزه آن را "انقلاب هوش مصنوعی" میخوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه "تورنتو" کانادا یک مرکز تحقیقاتی جدید در دانشکده پزشکی خود تاسیس کرد که استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی را بررسی می‌کند.

افتتاح این مرکز جایگاه دانشگاه تورنتو را در حوزه هوش مصنوعی و علوم بهداشت در پزشکی تقویت می‌کند.

محمد ممدانی که اخیرا به عنوان مدیر تحلیلی این مرکز برگزیده شده است، گفت: وضعیت دانشگاه تورنتو در حوزه هوش مصنوعی و مراقبت‌های بهداشتی در جهان منحصر به فرد است.

هدف این مرکز این است که تخصص در چند رشته را گرد هم آورد تا اعضای آن بتوانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و مراقبت‌های بهداشتی را به روش‌های مبتکرانه انجام دهند.

نام این مرکز به اختصار " T-CAIREM" انتخاب شده و بر روی سه رکن اساسی متمرکز است: تحقیق، ‌آموزش و زیرساخت‌های اطلاعات.

گفته شده در این مرکز برخی از درخشان‌ترین محققان آمریکای شمالی گرد هم آمده‌اند.

از نکات مثبت تاسیس مرکز " T-CAIREM" این است که به دانشجویان دوره‌های مختلف این امکان را می‌دهد کار خود را به رهبران انجمن‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی و مراقبت‌های بهداشتی ارائه دهند.

همچنین فرصت‌هایی برای محققان باتجربه وجود دارد. دوگرنت نوآوری ۲۰۰ هزار دلاری برای هوش مصنوعی در پزشکی هم برای تیم‌های چند رشته‌ای ارائه میگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های جهان هوش مصنوعی مراقبت های بهداشتی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی

 غلامرضا گودرزی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مرکز تحقیقات استان مرکزی یکی از مراکز فعال در کشور است و انتقال دستاوردهای علمی این مرکز به بهره‌برداران از اهمیت ویژه برخوردار و در واقع به نوعی خروجی کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان مرکز برای انتقال دانش که روش‌های نوین کشاورزی و استفاده از بذرهای تولید شده است، دوره‌های آموزشی به صورت مستمر برگزار که به این طریق دانش انتقال پیدا کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: ایستگاه‌های تحقیقاتی در شهرستان‌های اراک، خنداب، ساوه، زرندیه، خمین و علی‌آباد اراک فعال هستند.

گودرزی خاطر نشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی اراک مربوط به غلات و دانه‌های روغنی، خنداب منابع طبیعی و ایستگاه تحقیقاتی خمین مربوط به لوبیا است که آوازه بین‌المللی دارد و تنها ایستگاه تحقیقاتی در کشور در تولید صد در صد هسته تا بذر است.

وی بیان کرد: ایستگاه تحقیقاتی ساوه نیز مربوط به انار است که در این ایستگاه بزرگ‌ترین کلکسیون انار کشور وجود دارد، ایستگاه تحقیقاتی زرندیه نیز در بخش تحقیقات آبخوان‌داری فعال و ایستگاه علی‌آباد اراک نیز در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ایستگاه‌های تحقیقاتی مذکور به صورت تخصصی کار تحقیق و پژوهش را انجام می‌دهند و بذرهایی که برای بخش کشاورزی از این تحقیقات حاصل می‌شود یکی از مهمترین دستاوردهای این مراکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند