Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ انتشار خبرهایی مبنی بر تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف امیدواری‌ها را برای رهایی جهان از کووید-۱۹ پررنگ‌ کرده است. این در حالی است که حتی با شروع واکسیناسیون همگانی برای رهایی از کرونا همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی در رفتار روزانه لحاظ شود.

فرزانه‌ ترکان، پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب،  در این ‌باره اظهار داشت: این روزها با انتشار خبر تولید واکسن‌های کرونا در مردم این امید شدت یافته که قرار است برای همیشه از شر ویروس کووید-۱۹ خلاص شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این موضوع را باید جدی گرفت که در واقع تولید واکسن شروع برنامه‌ای طولانی‌مدت برای کنترل این بیماری همه‌گیر است.

ترکان که این روزها به عنوان پزشک و کادر درمان مشغول درمان بیماران کرونایی است، گفت: البته شایان ذکر است یافتن واکسن‌هایی که تاثیرگذاری‌شان مشخص شده بعد از یک سالی که مردم جهان درگیر این اپیدمی‌اند می‌تواند رخدادی خوب تلقی شود.

بیشتر بخوانید: فرایند علمی ساخت واکسن‌ کرونا در دنیا/ واکسن‌ها چگونه به تایید نهایی می‌رسند؟

منتها باید صبر کرد تا ایمنی آنهایی که واکسن زده‌اند ثابت شود؛ یعنی از زمانی که واکسن به‌ طور همگانی عرضه شود، حداقل باید ۶ ماه صبر کنیم که در این مدت همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را مثل روزهای اوج شیوع کرونا رعایت کنیم.

او توضیح داد: همچنین باید در نظر داشت که کشورهای در حال توسعه‌ای همچون ایران، مثل کشورهای پیشرفته نمی‌توانند به راحتی واکسن را در اختیار همه مردم بگذارند؛ اما دولت باید با توجه به اهمیت این موضوع، واکسن را رایگان عرضه کند تا بتوانیم از شرِ‌ این ویروس منحوس رهایی پیدا کنیم. در واقع اگر بخشی از مردم به دلیل بی‌بضاعتی واکسینه نشوند، محال است کرونا ریشه‌کن شود.

فرزانه ترکان در پایان گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا، به همه مردم ایران گوشزد می‌کنم که دورهمی‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل شیوع ویروس کروناست. به همین دلیل توصیه می‌کنم که دقیقاً به مانند ایام نوروز در شب یلدا هم از مهمانی‌ و گردهمایی‌ها پرهیز کنند تا ان‌شاءالله هرچه زودتر آرامش و امنیت و البته سلامت به جامعه بازگردد.

منبع: اعتماد آنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واکسن کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی