Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا همتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مساله موجب شده است بجای حاکم بودن نگاه توانمندسازی برای قشر دارای معلولیت در جامعه، نگاه ترحم آمیز بیشتر رواج داشته باشد.

افراد دارای معلولیت باید بیشتر در جامعه دیده شوند

وی اظهار کرد: مسوولان جامعه وظیفه دارند فضایی را ایجاد کنند که معلولان بیشتر در جامعه دیده شوند زیرا در اینصورت توانمندی آن ها نیز بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و کمتر با دید ترحم به آنها نگاه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: این دیدگاه باعث عادی سازی نگاه عموم به افراد دارای معلولیت شده و نگاه ترحم آمیز را در جامعه اصلاح می کند.

هیچ معلولی انزوا را دوست ندارد

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: بدون شک هیچ فرد دارای معلولیتی انزوا را دوست ندارد و این انزوا در نتیجه دیدگاه های ترحم آمیز مردم و یا تفکرات غلط خانواده های این افراد است که باید بازنگری شود.

همتی افزود: ممکن است برخی خانواده ها به علت داشتن فرزند معلول احساس خجالت داشته و یا نگران آسیب دیدن روحیه فرزندانشان به علت عدم پذیرش و دیده نشدن از سوی مردم باشند که این مسایل موجب می شود تمایلی به حضور فرزندانشان در جامعه نداشته باشند.
وی ادامه داد: معلولیت در نگاه این افراد نوعی نقص است و ممکن است توانمندی فرد دارای معلولیت را در سایر حوزه ها نبینند.

اجرای کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیازمند عزم همگانی است

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: اجرای کامل این قانون نیازمند عزم همگانی است چراکه هنوز موادی از این قانون بطور کامل اجرایی نشده است.

همتی اختصاص سه درصد سهمیه استخدام دستگاه های اجرایی به قشر افراد دارای معلولیت را یکی از موارد مهم این قانون عنوان کرد و گفت: این قانون بصورت کامل از سوی دستگاه های اجرایی رعایت نمی شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که تحقق کامل این مساله بخش زیادی از مشکل اشتغال افراد دارای معلولیت را مرتفع خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام ضمن تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت به ترحم نیازی ندارند خواستار اصلاح دیگاه مردم به این قشر از جامعه شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۰درصد هرجامعه ای را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند گفت: این افراد به عنوان بیشترین اقلیت جامعه نیاز جدی داشته که دیده شوند و نیازهای آنها را با توجه به شرایط جسمیشان ویژه ببینیم.

وی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی گفت: علاوه بر دستگاه های دولتی افراد خیر و نیکوکار نیز می توانند در زمینه ارایه خدمات هرچه مطلوبتر به افراد دارای معلولیت با این دستگاه همکاری لازم داشته باشند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۱۵ هزار و ۷۸ معلول شامل یک هزار و ۷۶۸ معلول دارای مشکل بینایی، ۶ هزار و ۳۷۸ معلول جسمی حرکتی، ۲۰۱۹ معلول دارای مشکل شنوایی، ۴۰۸ معلول گفتاری، ۲۸۴۰ معلول ذهنی و ۵۷۲ معلول اعصاب و روان است.

از جمعیت ۱۵ هزار و ۷۸ معلول ساکن در استان، یک خانواده داری ۶ نفر معلول، پنج خانواده با پنج نفر معلول، ۲۲ خانواده با چهار نفر معلول، ۹۷ خانواده با سه نفر معلول، ۵۸۱ خانواده با دو نفر معلول و سایر امار به خاتواده های دارای یک معلول اختصاص دارد.

سه درصد جامعه ایلام را معلولان تشکیل داده اند.

برچسب‌ها ایلام سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان بهزیستی کشور معلولان ایلام سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور مدیرکل بهزیستی ایلام افراد دارای معلولیت نفر معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود

                                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، اظهار داشت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر افزود: معلمان و کارگران ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از خطبه های امروز با دعوت از نخبگان جامعه برای تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان، بیان کرد: در استان قبل از اینکه مشکل کار و اشتغال داشته باشیم، مشکل فرهنگ کار وجود دارد، نگاه ما به کار باید یک نگاه ارزشی باشد و باید این نگاه را کار به صورت کار اداری، تغییر دهیم، اگر این نگاه را تغییر دادیم، به طور طبیعی محرومیت و بیکاری هم خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه توجه ویژه به کارگران شرکتی لازم است، عنوان کرد: مسئولان توجه ویژه ای به نیروهای شرکتی داشته باشند، پیمانکاران باید رعایت حق و حقوق کارگران را داشته باشند و حقوق و مزایای آنان را به گونه ای پرداخت کنند که در حق کارگران اجحافی صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به برگزاری جشن شکرگذاری برداشت گندم در استان، یادآور شد: کشاورزان برای استقلال جامعه و نان مردم تلاش می‌کنند، این عزیزان مطالباتی دارند که مسئولان بایستی پیگیر مسائل این قشر باشند، قشر شریف و متدین کشاورز، یکی از اصناف تأثیرگذار در جهت تولید، استقلال و خودکفایی جامعه هستند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی