Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدشریف شریفی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پاکسازی این اراضی کشاورزی ۲۸۷ مورد ساخت و ساز با دستور مقام قضایی تخریب و از ادامه کار آنان جلوگیری شد.  

وی گفت: تخریب بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و در راستای اجرای احکام قطعی قضایی و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون کاربری اراضی کشاورزی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی اظهار داشت: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آینده بوده و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف هستند از آن به طور صحیح بهره‌برداری کرده و در حفظ و حراست تلاش کنند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه تغییر اراضی کشاورزی یکی از چالش های مهم بخش کشاورزی استان است افزود: تغییر کاربری اراضی سالانه بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی را از چرخه تولید خارج می کند از این رو پیشگیری از جمله راه‌های کنترل ساخت و ساز غیر  مجاز در اراضی کشاورزی است و تا آنجا که امکان دارد باید با پیشگیری و صدور احکام قضایی مانع از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شد.

وی بیان کرد: یگان حفاظت اراضی استان با همکاری نزدیک  مدیر امور اراضی استان، مراجع قضایی، انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی تمهیدات و برنامه ریزی لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه اتخاذ و اجرای آرای قطعی قضایی و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون را در دستور کار خود قرار داده است و با افراد سودجو و متخلف طبق ضوابط و مقررات برخورد قاطع خواهد کرد.

شریفی افزود:یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۱ با هدف پیشگیری از جرم راه اندازی شده است و از عموم شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و دست اندازی به اراضی کشاورزی مراتب را به یگان حفاظت اطلاع دهند.

تغییر اراضی کشاورزی در خوزستان در ۲ دهه اخیر به یکی از چالش های اصلی بخش کشاورزی استان تبدیل شده است.

هنوز از میزان اراضی استان که در سالهای اخیر تغییر کاربری یافته و از چرخه تولید خارج شده‌اند، آمار دقیقی در دست نیست.

در بیشتر مناطق شمالی خوزستان که جزو اراضی کلاس یک محسوب می شود ده‌ها بنگاه معاملاتی خرید و فروش باغ و زمین کشاورزی که به صورت غیرمجاز و فاقد پروانه فعالیت می کنند وجود دارد.

استان خوزستان به عنوان قطب نخست  تولیدات کشاورزی با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال حدود ۱۵درصد کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است. 

برچسب‌ها کشاورزی اختصاصی ایرنا تغییر کاربری اراضی خوزستان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی اختصاصی ایرنا تغییر کاربری اراضی خوزستان قوه قضاییه کشاورزی اختصاصی ایرنا تغییر کاربری اراضی خوزستان قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی