Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۱ درصد مجرمان سایبری استان انگیزه مالی دارند و با رله‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. - اخبار استانها -

سرهنگ مرتضی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: 81 درصد مجرمین سایبری چهارمحال و بختیاری انگیزه مالی دارند و با ایجاد سایت‌ها و کانال‌هایی که به‌منظور کلاهبرداری طراحی شده است اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برابری تقریبی میزان قربانیان زن و مرد در جرایم سایبری، افزود: کلاهبرداران اینترنتی نیز تقریبا در دو جنس برابر هستند و بیشترین جرایم مربوط به کلاهبرداری است،  13 درصد جرایم مربوط به سایت‌ها و کانال‌های ضداخلاقی، 3 درصد در زمینه انتقام‌جویی و 2 درصد مربوط به سرگرمی و کنجکاوی است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: بیشترین نگرانی پلیس در ارتباط با فضای مجازی در مورد نخبگان از جمله دانش‌آموزان با هوش بالاتر است که در حین سرگرمی و کنجکاوی احتمال انجام رفتارهای مجرمانه در آن‌ها وجود دارد. 

عسگری با اشاره به مشکلات فرهنگی و اخلاقی برخی کاربران اینترنت، بیان داشت: مهم‌ترین عوامل در جرایم سایبری سهل‌انگاری کاربران است. کاربران باید فروشندگان را شناسایی و با مراجعه به فروشندگان معتبر اینترنتی خرید کنند. بسیاری از کانال‌ها یا پیج‌های اینستاگرامی برای بالا بردن تعداد فالورها، اعضا یا کامنت‌های پیج خود اقدام به فروش ارزان‌قیمت اجناس می‌کنند.

وی با اشاره به در دسترس نبودن برخی سرورهای خارحی و عدم کنترل و شناسایی آن‌ها، افزود: سهولت ارتکاب جرم از دیگر دلایل ارتکاب جرم سایبری است و در کانال‌ها و سایت‌ها که نیاز به حضور فیزیکی نیست مجرمان گمان می‌کنند قابل شناسایی نبوده و به همین دلیل اقدام به جرم می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به افزایش دوره‌های آموزشی با  شیوع کرونا، گفت: شبکه‌های اجتماعی و امنیت در آن‌ها، وضعیت، حساب کاربری و تصاویری که در حساب کاربری استفاده می‌شود، راه‌های تنظیم شکایت در صورت بروز مشکلات اینترنتی، محاسن، آسیب‌ها و چالش‌های فضای مجازی و تشریح بازی‌های رایانه‌‌ای و اثرات مخرب آن‌ها از آموزش‌های پلیس فتا برای گروه‌های سنی مختلف در مدارس و دانشگاه‌های استان است.

وی با تاکید بر نظارت در خرید بازی‌ها توسط کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: نظارت بر خرید بازی‌های رایانه‌ای توسط والدین بسیار حائز اهمیت است، همچنین شهروندان باید مراقب اطلاعات شخصی خود باشند و اطلاعات سازمانی را هم به‌هیچ‌وجه در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه‌ها و سایت‌های خارجی بارگزاری نکنند.

توسعه دانش سایبری؛ راهبردی برای قوی شدن در فضای مجازیفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|حملات سایبری؛ سومین عامل تهدید جامعه جهانی در آیندهکلاهبرداری اینترنتی در صدر کشفیات جرایم فضای مجازی استان مازندران است

عسگری با اشاره به ماده 37 آیین دادرسی کیفری، اضافه کرد: پلیس فتا براساس وظیفه، به‌علاوه آموزش و فرهنگ‌سازی در هنگام بروز مشکل برای شهروندان در کنار آ‌ن‌ها است و در موارد فوری با هماهنگی تلفنی با قاضی کشیک اقدام و دستور قضایی لازم انجام می‌شود.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در پرونده‌های مربوط به مزاحمت‌های اینترنتی، پیگیری‌ها به صورت کاملا محرمانه و با رعایت کرامت انسانی انجام و اطلاعات هیچ کاربری در جایی منتشر نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جرایمی که فرد شخصا به پلیس مراجعه می‌کند به خانواده وی اطلاع داده نمی‌شود و فقط زمانی که متهمی بازداشت می‌شود به‌منظور جلوگیری از نگرانی خانوا‌ده‌اش ‌اطلاع‌رسانی می‌شود که این امر در اغلب موارد توسط خود شخص انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس فتا فضای مجازی کانال ها سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار محمدسعید فاضل دادگر شامگاه شنبه در تشریح این خبر افزود: در کنار تلاش‌هایی که توسط گروه‌های مردمی، بسیج و هلال احمر برای پیدا کردن یسنا از بعدازظهر یکشنبه (۹ اردیبهشت ماه) و پس از اعلام خبر مفقودی این دختر بچه آغاز شده بود، پلیس این موضوع را به وسیله کارآگاهان زبده خود پیگیری می‌کرد.

وی به استفاده از بهترین سگ‌های زنده یاب از تهران برای پیدا کردن یسنا اشاره کرد و گفت: پلیس از روز سوم حادثه گم شدن این دختر بچه، سرنخ‌هایی توسط کارآگاهان خود مبنی بر ربایش یسنا به دست آورد اما به لحاظ نگرانی‌ها، حفظ جان کودک و سلامتی اش در اولویت قرار گرفت.

سردار فاضل دادگر ادامه داد: پلیس افزون بر ۵٠ نفر را به‌عنوان مطلع و سه نفر را هم به‌عنوان مظنون مورد تحقیق و بازجویی قرار داده و به این ترتیب دامنه اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داد و در نهایت یکی از سه مظنون بازداشت شد.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: پس از پیدایش کودک در عصر روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه)، تحقیقات از مظنونین اصلی با شدت و جدیت ادامه یافت تا این که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس ۲ نفر از عاملان ربایش که یکی در روستاهای کلاله و دیگری در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بودند را دستگیر و آنها در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.

وی یادآور شد: ربایندگان پس از این که متوجه قرار گرفتن در تور اطلاعاتی پلیس شده و عرصه را بر خود تنگ دیدند، برای رد گم کنی و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در فرصتی مناسب، کودک را در مزارع محل رها کردند.

سردار فاضل دادگر همچنین بابیان اینکه تحقیقات پلیس برای یافتن جزییات بیشتر موضوع ربایش یسنا ادامه دارد از همکاری نزدیک اداره کل اطلاعات گلستان در این پرونده قدردانی و گفت: این حادثه بار دیگر اتحاد و همدلی مردم این استان را اثبات کرد.

«یسنا» کودک کلاله‌ای یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه جاری مفقود و پس از چند روز جستجو، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229441 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده