Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه‌بگیران معیشتی، تاکنون بالغ بر شش میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۸۰ سرپرست خانوار از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مدیریت کل اعتبارات این بانک، براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا بالغ بر ۲۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۵۵ نفر تاکنون از تسهیلات یک میلیون تومانی سیستم بانکی (طی پنج مرحله) بهره‌مند شده‌اند که مقرر شده اقساط تسهیلات پرداختی طی ۳۱ قسط از حساب یارانه‌ای ایشان کسر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ادامه حمایت‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و شبکه بانکی از یارانه بگیران در هفته گذشته، تعداد چهار میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۳۹ نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و فاقد درآمد ثابت هستند، از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها (با اخذ پیامک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) شناسایی و به نظام بانکی معرفی شدند، از تسهیلات مجدد یک میلیون تومانی بهره‌مند شدند.

ضمن اینکه در مرحله جدید تا ساعت ۱۲ روز پنجشنبه (۲۰ آذر ماه ۱۳۹۹) از تعداد دو میلیون و ۴۸۱ هزار و ۲۹۰ سرپرست خانوار یارانه بگیر معیشتی که از سوی سازمان هدفمندی به شبکه بانکی معرفی شده‌اند، تسهیلات مربوط به حساب ۹۹.۹ درصد از افراد یاد شده واریز شده است.

همچنین امکان واریز تعداد ۱.۶۴۹ فقره تسهیلات به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطاها میسر نشده است.

بر این اساس، در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه بگیران معیشتی، تاکنون بالغ بر شش میلیون و ۹۹۳ هزار و ۳۸۰ سرپرست خانوار از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.
 
بدیهی است در صورت اخذ اطلاعات افراد مشمول جدید در مراحل بعدی (یارانه بگیران معیشتی فاقد درآمد ثابت) از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب متقاضیان متعاقباً واریز خواهد شد.‏

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمک معیشتی بانك مركزي تسهیلات یک میلیون تومانی یک میلیون تومانی یارانه بگیران سرپرست خانوار بهره مند شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تهیه و تدوین طرحی جامع به منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه های توسعه چهارم، پنجم و ششم مورد تأکید قرار گرفته، اما در حال حاضر با اتمام اجرای برنامه ی ششم توسعه هنوز طرحی از سوی دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است. این در حالی است که بر اساس اطلس رفاه ایرانیان تا اواخر سال ۱۳۹۹، ۳۷/۷ درصد از خانوارهای زن سرپرست در سه دهک پایین درآمدی خانوار قرار داشته‌اند. 

دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی با عنوان «آسیب‌شناسی طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» بیان می‌کند که از زمان تصویب برنامه چهارم توسعه به‌بعد (سال ۱۳۸۳)، تهیه و تصویب طرحی مبتنی‌بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در برنامه‌های توسعه گنجانده شد که بتواند سیاست‌های حمایتی پراکنده، ناموزون و ناهماهنگ دستگاه‌های حمایتی را سامان داده و همچنین زمینه‌ها و الزامات قانونی را به‌منظور تقویت رویکرد توان‌افزایی برای زنان سرپرست خانوار فراهم آورد؛ ضرورتی که با اتمام اجرای برنامه ششم توسعه پس از گذشت سه برنامه هنوز عملی نشده است. 

این گزارش مطرح می‌کند که شناسایی قوانین و مطالعه بازتاب توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در متن آنها، به‌علاوه بررسی اقدام‌های انجام شده در دستگاه‌های مختلف در راستای توان‌افزایی این قشر از زنان جامعه ضرورتی لازم است تا از این طریق زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زنان به‌خصوص زنان سرپرست خانوار و احیای حقوق مادی و معنوی آنها که از اصلی‌ترین ارزش‌های قانون اساسی است، فراهم شود.

این گزارش آسیب شناسی طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در چهار دسته تقسیم کرده است و در درسته اول به ایرادات مربوط به پیش نیاز‌های قانون گذاری اشاره می‌کند که شامل نبود وفاق در مفاهیم اصلی و نبود نظام داده و آمار جامع، به روز و در دسترس می‌شود. 

این گزارش در خصوص ایرادات مرتبط با فرآیند قانون گذاری مطرح می‌کند که وضعیت اجرایی قوانین سابق در تصویب قوانین جدید مشخص نمی‌شود و طرح توانمدسازی زنان سرپرست خانوار در خلال فرایند تصویب برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم توسعه، تصویب شده است. 

در این گزارش به ایرادات مرتبط با محتوای قوانین در این حوزه اشاره شده که شامل رعایت نکردن بایسته‌های قانون نویسی، وجود عبارت تکرای «طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در برنامه‌های توسعه و ذکر نکردن ضمانت اجرایی کافی می‌شود. 

این گزارش به عنوان چهارمین مسئله در طرح‌های توانمندسازی زنان به ایرادات مرتبط با طرح‌های اجرایی توانمندسازی اشاره کرده که به مباحثی مانند تعدد ساختار‌های اجرایی، ضعف در نحوه شناسایی و توانایی‌های زنان سرپرست خانوار، نبود گفتمان مشخص از توانمندسازی در اجرا، نبود فضای مشارکتی از پایین به بالا، تقسیم‌کار نابسامان در اجرای طرح، تأکید بر توانمندسازی اقتصادی، بی‌توجهی به پیچیدگی‌های بازار فروش و نبود پایش مستمر از کارآمدی و اثربخشی طرح‌ها، مربوط می‌شود. 

در ادامه این گزارش مطرح می‌شود که کاهش ایراد‌های اشاره شده در بالا، مستلزم ارائه راهکار‌هایی دقیق، اجرایی و هماهنگ با دلایل و علل بروز ایراد‌های شناسایی شده است. در گزارش حاضر پس از شناسایی دلایل و ریشه‌های مذکور، پیشنهاد‌هایی به این شرح است؛ بازنگری قوانین مرتبط با زنان سرپرست خانوار، تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و تصویب قانونی جامع در ارتباط با آنها، با رویکرد‌هایی نظیر الف) تعیین متولی واحد برای تنظیم‌گری در ارائه خدمات حمایتی و توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار در کشور، ب) استقرار سامانه جامع و یکپارچه از وضعیت زنان سرپرست خانوار، ج) برنامه‌ریزی منطقه‌ای و بومی در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار. 

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید