Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دو جلسه بررسی پروژه‌های حوزه مدیریت شهری شیراز و بررسی روند اجرای پروژه‌های محور زندیه، موزه منطقه‌ای و موزه مشاهیر و طرح توسعه آرامگاه سعدی با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس برگزار شد.

استاندار فارس بررسی روند اجرای پروژه‌های مذکور و رفع مشکلات موجود برای اتمام آن‌ها در اسرع وقت را از اهداف برگزاری این جلسات دانست و عنوان کرد: در نخستین نشست پروژه‌های سطح یک، دو و سه مدیریت شهری شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی از جمله پروژه‌های سطح یک شهرداری شیراز است که در شمال غرب شیراز و در دامنه کوه‌های الله و اکبر در حال اجرا است و بلوار جمهوری را به دینکان و کمربمندی و بزرگراه محلاتی وصل می‌کند.

رحیمی بیان کرد: شامل این پروژه دو تونل حدود ۲۲۰ متری است و هم اکنون ۳.۵ کیلومتر از آن اجرا شده و ۶.۵ کیلومتر نیز در دست اجرا است که با توجه به تعداد نیرو و ماشین آلات سنگین راه سازی فعال در آن انتظار می‌رود تا پایان سال یا حداکثر اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار فارس خط دو مترو شیراز را به عنوان یکی دیگر از پروژه‌هایی که از اهمیت ویژه برخوردار بوده و دولت نیز در پیشبرد آن کمک کرده است برشمرد و گفت: فاز یک این پروژه حدود ۱۱ کیلومتر است که هم اکنون عملیات تونل و لاینینگ آن انجام شده و رو سازی و ریل گذاری و احداث ایستگاه‌ها در دست اجرا است.

او بیان کرد: انتظار می‌رود این پروژه تا اردیبهشت یا خردادماه سال آینده با یک یا دو ایستگاه به بهره برداری برسد و مردم جنوب شهر شیراز و میان رود و اطراف آن از این حمل و نقل ایمن و ارزان سریع استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به ۲۷ پروژه شاخص انسان محور شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: تاکید بر زمان بندی مناسب در اجرای این پروژه‌ها و بیان مشکلات موجود برای رفع آن‌ها از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

او گفت: تلاش می‌کنیم این مشکلات با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و اختیاراتی که در حوزه مدیریت ارشد استان وجود دارد برطرف شود.

رحیمی به ۱۲۰ پروژه مدیریت شهری در حوزه مناطق و محلات اشاره و اظهار کرد: شهرداری شیراز در این زمینه و برای ارائه خدمات به مردم در سطح محلات و مناطق اقدامات خوبی انجام داده است.

استاندار فارس در بخش دیگری از توضیحات خود به پروژه شاخص محور زندیه پرداخت و با اشاره به اینکه تصویب این پروژه مراحل نهایی را سپری می‌کند از آغاز مراحل اجرایی آن در آینده نزدیک خبر داد.

رحیمی تاکید کرد: راه و شهرسازی، شهرداری شرکت عمران و بهسازی و سایر دستگاه‌های مربوطه مکلف شده اند در اسرع وقت موانع موجود را برطرف و عملیات اجرا کنند تا این پروژه به عنوان یک فضای شهری قابل قبول در اختیار شهروندان قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه تکمیل پروژه موزه منطقه‌ای و موزه مشاهیر در طرح توسعه حافظیه نیاز به تملک تعدادی از ساختمان‌های اطراف آرامگاه حافظ دارد، عنوان کرد: با توجه به توافقی که با وزیر راه و شهرسازی داشتم تعدادی زمین در اختیار قرار داده شد که با فروش این زمین‌ها هزینه لازم برای تملک مذکور در اختیار پروژه قرار می‌گیرد.

او یاد آور شد: در گذشته اختصاص تعدادی از اراضی مربوط به صدرا و راه و شهرسازی به بازآفرینی اطراف حافظیه و سعدیه از سوی هیئت دولت مصوب شده که در این جلسه مقرر شد این اقدامات با سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس استاندار فارس پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که طرح ترافیک جدید تهران در سال جاری اجرا نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ... که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه 16 اقدام خوبی صورت گرفت و یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که همچنین اخیرا در محور آزادگان در محدوده پل فتح یک لاین احداث شد که موجب روان‌سازی بار ترافیکی شد، تصریح کرد: تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری که امروز وارد مدار می‌شود نیز یکی دیگر از اقدامات مهم بود چرا که لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری محور تنگی بود که حالا این محور استانداردسازی شده و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد چرا که شاهد بودیم این بار ترافیکی تا کیلومترها محور آزادگان را درگیر می‌کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص این‌که شهرداری در نظر دارد طرح ترافیک را تغییر دهد و آیا در این زمینه نظرات پلیس احصا شده یا خیر؟ تصریح کرد: هنوز صحبت جدی در این زمینه با پلیس نشده است اما اعتقاد دارم که تغییرات در محدوده طرح ترافیک و غیره خوب است و نباید در برابر تغییرات مقاومت کنیم.

موسوی‌پور با بیان این‌که با توجه به افزایش تردد خودروها موتورسیکلت‌ها و غیره باید طرح ترافیک بروزرسانی شود، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی فی‌مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی در خصوص تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اظهار کرد: قطعا امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که چه بزرگراه‌هایی در تهران وجود دارد که آسفالت آنها نیاز به مرمت آسفالت دارند، گفت: عمدتا محورهای کمربندی که خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند همچون بزرگراه یاسینی، آزادگان و قسمتی از بزرگراه بسیج محورهایی هستند که آسفالت آنها نیاز به بهسازی بیشتر دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان