Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام گفت: برای ارایه فضای مطلوب خدمات کتابخوانی لازم است در سنوات آینده اعتبارات خوبی برای بازسازی و نوسازی کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته شود.

او افزود: هر چقدر فضای کتابخانه‌های عمومی استان دلچسب، دلنشین و مطلوب ترباشد، قطعا در جذب مخاطب امور کتابخانه‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی ایلام یادآور شد: نهاد کتابخانه‌ها از سال ۸۳ به بعد با منفک شدن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان یک نهاد عمومی غیردولتی مشغول فعالیت شد.

حیدری، در خصوص مشکلات اقتصادی کتابخانه‌ها عمومی استان نیز بیان‌کرد: دولت فقط ۵۰ درصد از اعتبارات نهاد کتابخانه‌ها را پرداخت می‌کند و مابقی اعتبارات این نهاد از طریق سایر دستگاه‌ها جذب می‌شود.

او اضافه کرد: هنوز افزایش ۵۰ درصدی حقوق کتابداران بعنوان قشر زحمتکش، دغدغه‌مند و فرهنگی جامعه به دلیل نبود منبع مشخص از سوی نهاد کتابخانه‌ها با آنان پرداخت نشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ابراز امیدواری کرد: امسال با رایزنی‌های متعدد مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش شده که در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات بسیار خوبی برای نهاد کتابخانه‌ها عمومی به تصویب برسد تا بخشی از مشکلات ساختاری کتابخانه‌ها و مسایل اقتصادی و معیشتی کتابداران نیز رفع شود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی ارشاد اسلامی کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی، صبح شنبه در جلسه بازآفرینی شهری کرمان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر کرمان به عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

وی، با بیان اینکه ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه‌ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان، از جمله نیازهای شهر کرمان می‌باشد تصریح کرد: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

علی بابایی، ضمن تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری گفت: این مناطق از ظرفیت مطلوبی در جهت تأمین مسکن نیز برخوردار می‌باشند.

وی، همچنین با مطلوب دانستن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است افزود: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگر است که نیازهای مردم از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

کد خبر 6089952

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد