Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:09:15 GMT

بودجه 1400 متناسب با وضعیت مردم نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۱۵۶۵

بودجه 1400 متناسب با وضعیت مردم نیست

فریادی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بودجه 1400 متناسب با وضعیت کشور نیست وباید مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "علی فریادی" کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت: در بودجه 1400 ایرادات زیادی وجود داشته ومتناسب با شرایط کشورمان ایران  در سال آینده نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: دولت باید واقعیت ها و مشکلات مردم را در بودجه در نظر بگیرد اما می بینیم که برای سال آینده اعتبار برای هزینه های جاری دولت افزایش یافته است .

فریادی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین مشکلات بودجه سال آینده فروش توهمی نفت وهمچنبن ایجاد وابستگی بیشتر به نفت است که تورم را افزایش خواهد داد.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات اصلی بودجه 1400 تداوم کسری بودجه در سال آینده است که برنامه خاصی برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته نشده است واین مساله می تواند باعث شود تا دولت همانند امسال دست به درآمد زایی از روش هایی مانند بورس بزند که ضرر زیادی برمردم وارد کرد.

وی عنوان کرد: امروز از لحاظ شاخص های اقتصادی در کشور مشکلات زیادی وجود دارد که برنامه ریزی ها باید حول محور رسیدن به ثبات اقتصادی وتثبیت قیمت ها باشد وهمچنین مشکلات اقتصادی کشور به صورت واقعی دیده شود.

کارشناس مسائل اقتصادی یادآورشد: امروز وضعیت دستمزدها در خانوارها با هزینه  ها متناسب نیست ، ازدواج کاهش یافته و مسکن دچار رکود است ولی برنامه خاصی برای معضلات اساسی وجود ندارد.

فریادی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها در سال آینده باید نوید بهبود وضعیت معیشتی مردم را بدهد وارزش پول ملی را برگرداند ولی گویا این چنین نیست و بودجه سال آینده متناسب با وضعیت کشور در نظر گرفته نشده است.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: قطعا مجلس نمی تواند چنین بودجه ای برای سال آینده را تصویب کند وباید مورد بازنگری قرار گیرد زیرا ممکن است دولتی که بعد از انتخابات سرکار بیاید با مشکلات زیادی روبه رو سازد.
 
انتهای پیام/ر

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل اقتصادی سال آینده بودجه 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۱۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش

دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش‌گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش‌گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم پنج استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام کرده است.

این در حالی‌ است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود