Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید جواد ساداتی نژاد» روز شنبه در پایان بازدید از طرح های کشاورزی و دام و طیور شهرستان زرندیه که سایر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو  او را همراهی می کردند به خبرنگاران گفت: بررسی مشکلات شهرستان های ساوه و زرندیه در حوزه کشاورزی، دام و طیور، منابع طبیعی و محیط زیست از اهداف این سفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در آغاز این سفر از واحدهای گلخانه ای هیدرپپونیک در زرندیه بازدید کردیم که با توان جوانان منطقه به سطح قابل قبولی از تولید در بوته رسیده اند.
ساداتی نژاد اظهار کرد: بیشترین مشکلات حدود ۴۰۰ روستای ساوه و زرندیه در مورد مالکیت بر اراضی است که امیدوارم در این سفر بتوانیم راهکاری مناسب برای حل این مشکل دیرینه پیدا کنیم.
وی افزود: طبق نقشه های کاداستر، منابع طبیعی بر بسیاری از اراضی مالکیت دارد و در حوزه روستاها تعارض هایی در خصوص مالکیت کشاورزان بر مستثنیات از یک سو و سازمان منابع طبیعی را شاهد هستیم؛ از این رو باید با مذاکره این مشکلات را یک بار برای همیشه در سطح کشور برطرف کنیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی با تهیه نقشه های کاداستر برای افزون بر یک میلیون هکتار از اراضی در سطح کشور پیشرو است و با استفاده از این منابع اطلاعاتی می توان چالش های احصای مالکیت، اخذ سند و تغییر کاربری اراضی را رفع و رجوع کنیم.
وی با اشاره به بازدیدی که از یک واحد تولید خوراک دام در زرندیه انجام شد، اظهار داشت: با توضیحاتی که مسئولان این کارخانه ارائه کردند به این نتیجه رسیدیم که اگر نهاده ها به کارخانه ها اختصاص و از این طریق خوراک آماده را به صورت متوازن و استاندارد در بین مرغداری ها توزیع کنیم حدود ۱۵ درصد در واردات نهاده های دامی کشور صرفه جویی خواهد شد که علاوه بر انجام یک فعالیت اقتصادی منجر به افزایش ظرفیت تولید گوشت بر اساس میزان مصرف خوراک می شود و امیدواریم با همراهی وزارت جهاد کشاورزی این مسأله محقق شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: با توجه به ظرفیت های چشمگیر این شهرستانها در حوزه های کشاورزی، باغداری، دام و طیور و صنایع تبدیلی و همچنین نزدیکی به پایتخت و فرودگاه امام خمینی (ره)، تاکنون به صورت شایسته ای از این منابع برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال و معیشت شهروندان بهره برداری لازم صورت نگرفته است.
حجت الاسلام «محمد سبزی» اظهار داشت: در همین راستا امروز میزبان رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و همچنین معاونین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو در ساوه و زرندیه هستیم تا مشکلات یاد شده و همچنین مواردی از قبیل تسهیل در صدور اسناد مالکیت کشاورزان و اجرای طرح های آبخیزداری را بررسی و به نتیجه برسانیم.
وی افزود: در بسیاری از روستاهای ساوه و زرندیه به خصوص بخش خرقان منابع زیادی از آبهای سطحی وجود دارد که با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری می توان نسبت به ذخیره آنها و ارتقای ظرفیت منابع زیرزمینی و توسعه کشاورزی اقدام کرد و امیدواریم اجرای این طرح ها مورد موافقت اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گیرد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش مرکزی شهرستان زرندیه چاههای متعددی وجود دارد که در مواردی بیش از ۳۰۰ خانوار از یک چاه ارتزاق می‌کنند و نباید نسخه واحدی در زمینه تعدیل منابع آبی این چاهها پیچیده شود تا خرده مالکان در این بین متضرر نشوند.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه به شهرستان ساوه سفر می کنند تا از یک کارخانه فرآوری انار در شهر صنعتی کاوه، گلخانه های شهر آوه، سد الغدیر و چند طرح در بخش نوبران بازدید کنند.

قرار است جلسه بررسی مشکلات شهرستان های ساوه و زرندیه در حوزه کشاورزی عصر امروز در فرمانداری برگزار شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ساوه زرندیه کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ساوه زرندیه کشاورزی اراضی کشاورزی مجلس شورای اسلامی ساوه زرندیه کشاورزی اراضی کشاورزی اخبار کنکور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس مجلس شورای اسلامی ساوه و زرندیه منابع طبیعی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام آتش سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان شهید فهمیده، یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید مبارکی به محل فوق اعزام شدند.

ابوالفضل اسدی گفت: این حادثه احتمالا به علت کنترل نشدن اتصالات لوله گاز و نشت آن رخ داده و بر اثر آن منزلی در خیابان شهید فهمیده به آتش کشیده شد.

وی گفت: با رسیدن ماموران ایستگاه شهید مبارکی و با توجه به احتمال وجود خطرات احتمالی بر اثر نشت گاز از طریق اتصالات، اقدام به اجرای عملیات اطفای حریق و سپس ایمن سازی محل حادثه کردند.

خراب شدن بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن

بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن بر اثر وقوع سیل بخشی از آن خراب شد

رئیس اداره منابع و آبخیزداری بردسکن گفت این بند خاکی مربوط به اداره منابع طبیعی نمی‌باشد و توسط مردم در سنوات قبل ساخته شده است که به لحاظ منابع طبیعی غیر مجاز و غیر اصولی بوده است.

اقبالی افزود: آب‌های خارج شده در پایین دست وارد پخش سیلاب کبودان شد و بحرانی را بوجود نیاورد.

هدف دشمن برای ترویج فساد در ایران، تضعیف اعتقادات مردم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فریمان  در جمع پایوران و فرهنگیان بسیجی گفت: همه انبیا و پیامبران برای حفظ شئونات و دین در معرض امتحان الهی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سلیمانی گفت: دشمن اعتقادات و فرهنگ ایرانی‌اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ترویج فساد و فحشا در جامعه بخصوص بین نوجوانان و جوانان است و می‌بایست با جهاد تبیین به دنبال ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشیم و نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: ما به‌عنوان خدمتگزار در بسیج مأموریت داریم ضمن خودسازی، در معنویت افزایی و بصیرت دهی به آحاد پاسداران، نیرو‌های وظیفه، بسیجیان و جامعه نقش‌آفرینی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند
  • حل مشکلات سهمیه آب مطالبه کشاورزان قزوینی