Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@06:45:04 GMT

فرزند آیت‌الله یزدی: پدرم عاشق امام خمینی (ره) بود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۶۸۰۸

فرزند آیت‌الله یزدی: پدرم عاشق امام خمینی (ره) بود

خبرگزاری ایلنا: حمید یزدی فرزند آیت الله یزدی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما در خصوص ویژگی‌های شخصیتی این عالم روحانی صحبت کرد و گفت: پدرم در خانواده حتی زمان‌هایی که مناسب مهم دولتی هم داشتند، در کار‌های منزل به مادر کمک می‌کردند و به نظرم آقایان باید از این شخصیت‌ها الگو بگیرند.

حمید یزدی فرزند مرحوم آیت الله یزدی که مهمان امروز برنامه " یه روز تازه " بود، درباره شخصیت پدر بزرگوار خود گفت: ایشان از ابتدای نوجوانی به تحصیل علاقه‌مند بودند، در یک مقطعی در اصفهان درس می‌خواندند و بعد با شایستگی‌های اساتید در او کشف کرده بودند، به قم رفته و در حوزه علمیه قم به تحصیل ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سن ۲۰ یا ۲۱ سالگی ازدواج کردند، یک آشنایی دور با مرحوم مادر ما داشتند و به عبارتی غریبه نبودند. قبل از انقلاب دائما در دایره مبارزات حضور داشتند و همیشه مورد تعقیب ساواک یا شهربانی بودند. به گونه‌ای که ما خیلی نمی‌توانستیم پدر را از نزدیک ببینیم. من در آن زمان‌ها ۱۵ ساله بودم و به خاطر دارم که ایشان دائما مورد تعقیب بودند و زندگی آرام به این معنا که کنار فرزندان یا خانواده باشند نداشتیم. همیشه معتقد بودند که باید با رژیم طاغوت مبارزه کرد. عاشق امام خمینی (ره) و از شاگردان برجسته ایشان بودند و به پیروی از مکتب امام وارد مبارزه با رژیم پهلوی شدند.

یزدی با بیان اینکه دائما پدر از این شهر به آن شهر تبعید می‌شدند اظهار کرد: در فرصت‌هایی ما هم نزد ایشان می‌رفتیم البته مادر و فرزندان کوچکتر از من همیشه همراهشان بودند. بعد از انقلاب هم آن آسایشی که همه خانواده دارند را ندیدیدم. زیرا مسئولیت و کار‌های ایشان بیشتر شد که همه آن کار‌ها را با عشق و علاقه انجام می‌دادند.

وی در خصوص ارتباط خود با مرحوم آیت الله یزدی گفت: ارتباط من و دیگر فرزندان با پدر علاوه بر رابطه پدر و فرزندی، بسیار صمیمانه و دوستانه بود. مادر مرحوم ما همیشه در مقاطع مختلف، در سختی‌ها و ملامت ها، وقتی پدر در زندان یا تبعید بودند، ایشان را همراهی می‌کردند و به عبارتی خانه به دوش بودند. بعد از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت، زیرا منزل ما در قم بود و پدر اکثرا به تهران می‌آمدند.

یزدی تصریح کرد: عشق پدر به حضرت امام (ره) توام با بینش و بصیرت بود. به خصوص در مسائل عرفانی و فسلفه از شاگردان برجسته ایشان و آیت الله بروجردی بودند. ایشان شجاع و بی پروا بودند، اما شجاعتشان همراه با بصیرت بود. هر زمان که لازم بود بدون ترس وارد مسائل می‌شدند و حرف خود را بیان میکردند. یک نکته‌ای هم بگویم که در خانواده حتی زمان‌هایی که مناسب مهم دولتی هم داشتند، در کار‌های منزل به مادر کمک می‌کردند و به نظرم آقایان باید از این شخصیت‌ها الگو بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: بنده به کار مرغداری مشغول هستم، دو برادر کوچکتر از قضات خوشنام هستند، برادر بزرگترم از زمان انقلاب به کشاورزی مشغول شده و خواهر هم در زمینه خاصی فعالیت ندارند.

گفتنی است " یه روز تازه " کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح روی آنتن می‌رود.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرزند آیت الله یزدی امام خمینی آیت الله یزدی کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود