Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس ابلاغ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قانون صدور چک به صورت مرحله به مرحله اجرائی خواهد شد.

بر اساس این قانون، پذیرش و کارسازی برگه چک های مربوط به دسته چک های ارائه شده به مشتریان پس از تاریخ بیستم دی ماه سال جاری که در وجه حامل صادر شده اند ممنوع است. همچنین برگ چک های مربوط به دسته چک های ارائه شده به مشتریان پس از تاریخ بیستم دی ماه سال جاری همچنان تا اطلاع ثانوی امکان انتقال به اشخاص از طریق ظهر نویسی یا ثبت در سامانه صیاد را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون اصلاح قانون چک در آبان ماه 1397 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تصویب توسط شورای نگهبان در دوازدهم آذرماه همان سال به بانک‌ها ابلاغ شد. بر همین اساس بانک مرکزی اجرای کامل و صحیح قانون را در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر عمده مقدمات مربوط به اجرای این قانون فراهم شده است، لکن به دلیل تغییرات بنیادین در رویه صدور، انتقال، وصول و سایر عملیات مربوط به چک در قانون جدید و آثار و تبعات آن و همچنین به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا برای کسب و کارها مقرر شد اجرای این قانون به صورت تدریجی انجام شود تا ضمن فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مستمر، زمینه آگاهی افراد جامعه از قواعد جدید چک میسر شود.

پربیننده ترین واریز مرحله دوم وام یک میلیونی کرونا/ ۶.۹میلیون نفر مشمول دریافت وام شدند صدور چک در وجه حامل ممنوع است/ توزیع دسته چک‌های جدید از یک ماه آینده قانون جدید صدور چک به صورت مرحله‌ای اجرایی می‌شود چک صیادی گامی بزرگ در راستای اجرای قانون جدید شرایط جدید صدور و وصول چک

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دسته چک بانک تجارت صدور چک قانون جدید چک صدور چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا