Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: برش استانی و اعتلای اختیارات ویژه به شورای برنامه ریزی و توسعه استان و توجه به اعتبارات مرتبط به مناطق کمتر توسعه یافته و توجه به معیشت کارکنان از ویژگی های مهمی لایحه ۱۴۰۰ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مهرداد عرب اول» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای یا طرح های عمرانی   سال 99 ( هم اعتبارات جدول 10-1که مربوط به 31 استان و  هم سایر ردیف های متفرقه در طول سال به استان ) حدود 2 هزار و 962 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان  مدیریت و برنامه ریزی  سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در مجموع هزار و 463 میلیارد تومان تخصص یافته است از این رقم حدود 857 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه توسط خرانه معین استان در اختیار دستگاه های اجرایی براساس مصوبات کمیسیون تخصیص قرار می گیرد.

 

عرب اول یادآور شد: در نه ماه گذشته 606 میلیارد تومان تخصیص نقدی را دریافت کرده ایم که خوشبختانه شرایط تخصیص نقدی ما در مقایسه با  سال گذشته و سنوات قبل بسیار مطلوب و رضایت بخش است که در جهت اجرای پروژه های عمرانی و  پرداخت حقوق نیروهای شاغل در طرح های عمرانی هزینه شده است.

 

وی افزود: اتفاق خوبی که امسال افتاد توافق نامه ای را مبنی بر اتمام 50 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 127 میلیارد تومان با سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله کرده ایم. 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این نوید را می دهیم که برای اولین بار است 50 پروژه عمرانی تا پایان سال و برخی تا پایان سال مالی برج چهار 1400  تخصیص آن به طور کامل در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهیم.

 

عرب اول خاطرنشان نمود: تاکید شده دستگاه های اجرای بدون هیچ  عذر و بهانه ای  نسبت به تکمیل پروژه ها اتمام ویژه داشته باشند.

 

وی به لایحه 1400 اشاره کرد و افزود: براساس آنچه که دولت به مجلس ارائه کرده است کل منابعی که در لایحه 1400 دیده شده، 2 میلیون 436 هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ یک میلیون و 563 هزار میلیارد تومان آن مربوط به  بودجه شرکت های دولتی و بانک ها است و 930 هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه عمومی دولت است که از این مقدار   841 هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت است و 88 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدهای اختصاصی دولت است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۸۴۱ هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت در سه مصرف عمده تعریف شده است، ۶۳۷ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت های پرسنلی و اعتبارات هزینه ای ، 104 هزار میلیارد تومان مربوط به اعتبارات تملک دارای سرمایه های عمرانی  است و 100 میلیارد تومان مربوط به تملک دارای های مالی است.

 

عرب اول یادآور شد: اگر بودجه 1400 را  با بودجه سال 99 مقایسه کنیم در مجموع اعتبارات کلان بودجه کشور 20 درصد رشد داشته و در منابع عمومی دولت 47 درصد رشد داشته ایم.

 

وی افزود: اعتبارات هزینه ای از 426 هزار میلیارد تومان رشد به 637 هزار میلیارد تومان اعتباری نسبت به سال گذشته داشته ایم یعنی 46 درصد رشد اعتباری نسبت به سال گذشته داشته ایم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان یادآور شد: منابع و مصارف عمومی که برای لایحه تعریف شده ۸۴۱ هزار میلیارد تومان است که بخشی مربوط به اعتبارات هزینه ای است و بخشی مربوط به تملک است و بخشی مربوط به تملک دارایی های مالی است.

 

 عرب اول به ویژگی بودجه استانها در لایحه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت:  ارائه برش استانی از اعتبارات استان در سطح کشور اولین ویژگی است چیزی حدود 49 درصد از بودجه عمومی دولت ائم از جاری و عمرانی مربوط به استانها است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصوبات کمیسیون تخصیص نقدی منابع و مصارف عمومی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان میلیارد تومان مربوط هزار میلیارد تومان عمومی دولت عرب اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول ۲۱ با عنوان توزیع اعتبارات نیروهای مسلح را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو برای آن پیش‌بینی کردیم و این بودجه برای تقویت بنیه دفاعی کشور است.

کد خبر 6092799 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • ایرادات «لایحه برنامه هفتم توسعه» رفع شد
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳