Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:34:12 GMT

نمایندگان اظهارت رئیس جمهور ترکیه را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۵۹۲۷

نمایندگان اظهارت رئیس جمهور ترکیه را محکوم کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن سخیف خواندن اظهارات رئیس جمهور ترکیه این اظهارات را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی  درتذکری در  ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (23اذر)مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس جمهور ترکیه گفت: به نظرم وی، خودش هم متوجه نشد که چه گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است آقای اردوغان حداقل یک بار تاریخ را مرور کند.

همچنین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ،نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در تذکری با تاکید بر یکپارچگی ملت بافرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی گفت: هم نوا با ده ها هزار شهید و جانباز مدافعین این مرز و بوم از جمله خطه شهیدپرور آذربایجان ندا سر می دهیم «آذربایجان جانباز، از انقلاب، ایران و رهبری جدا نمی‌شود» ، و این سخنان تفرقه افکنانه را محکوم می کنیم.

در ادامه جلسه  امروز عبدالعلی رحیمی مظفری نیز در تذکری ضمن سخیف خواندن اظهارت رئیس جمهور ترکیه گفت: : به آقای اردوغان می‌گوییم که اگر بسیاری از نمایندگان جواب شما را ندادند دلیلش این بود که فرزندان غیور آذربایجان با زبان شما جوابتان را دادند.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نیز اظهارات اردوغان را مداخله جویانه عنوان کرد و گفت: بنده اظهارات رئیس جمهور ترکیه در موقعیت مرزی ملت ایران را  محکوم می کنم. بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی تاکید می کنم که روح و دل و قلب مردم آذربایجان با امت اسلام گره خورده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دخالت در موقعیت مرزی هر کشوری بی جا است ، اظهار داشت: در جریان جنگ تحمیلی شاهد بودیم چه میزان از مردم آذربایجان مدافع میهن اسلامی بوده اند. هرگز نمی توانند اتحاد و انسجام مردم آذربایجان با ملت ایران را برهم بزنند.ا دادند و همین کفایت می‌کند.

همچنین محمد رضا صباغیان ،نماینده بافق و مهریز با بیان اینکه اظهارات اردوغان باعث اخلال به اتحاد جهان اسلام و منطقه می شودگفت:  به ایشان توصیه می کنم یکبار دیگر تاریخ را بخوانند تا موضع گیری های دقیق تری داشته باشند.

مجتبی یوسفی ،نماینده اهواز نیز در تذکری نیز ضمن محکوم کردن اظهارات اردوغان گفت: توجه آقای اردوغان را به آمار شهدای ترک زبان ایران جلب می کنم که برای جلوگیری از جدایی یک وجب از خاک ایران اسلامی به خوزستان آمده و شهید شدند. آذربایجان از ایران جدایی ناپذیر بوده و این آرزو را به گور می برند.

جبار کوچکی نژاد،نماینده رشت نیز در تذکری ضمن تشکر از ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان برای وحدت و یکپارچگی  در برابر سخنان رئیس جمهور ترکیه گفت: این وحدت و هماهنگی باعث عقب نشینی اردوغان شد.

همچنین علی بابایی کارنامی ،نماینده ساری در تذکری تاکید کرد: از حضور و گفتمان سازی مردم ایران در مقابل شعر خوانی رئیس جمهور ترکیه تشکر می کنم. مردم ایران با یکرنگی و اتحاد بار دیگر نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند.

 

ادامه دارد...

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: اظهارات محکومیت اردوغان مجلس مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور ترکیه مردم آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد