Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، اقدام یک‌جانبه دولت ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی، مانع از تلاش‌های سازمان ملل برای حل این مناقشه شده و خطر آغاز دور جدیدی از خشونت‌ها را به همراه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه، با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که تصمیم واشنگتن برای به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی می‌تواند تلاش‌های سازمان ملل متحد برای حل و فصل این مناقشه را با مشکل روبرو کرده و منجر به آغاز دور جدیدی از خشونت‌ها در منطقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه روسیه این تصمیم ایالات متحده را یک اقدام یک‌جانبه دیگر ارزیابی کرد که امنیت و ثبات مناطق دیگر جهان را در معرض تهدید قرار می‌دهد، و تأکید کرد: «دولت دونالد ترامپ، با این تصمیم تلاش کرده تا چارچوب حقوق بین المللی در خصوص به رسمیت شناخته شدن صحرای غربی که تعیین وضعیت نهایی این سرزمین را از طریق برگزاری همه پرسی در نظر گرفته است، را تضعیف کند. این موضع گیری جدید ایالات متحده می‌تواند تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل این مناقشه را به طور جدی با دشواری مواجه کند پیچیده کند، روابط طرفین درگیر در این مناقشه را تیره کرده و در نهایت باعث شود تا دور جدیدی از خشونت‌های مسلحانه در منطقه صحرا-ساحل تحریک شود.»

همانطور که وزارت امور خارجه روسیه یادآور شده است، مواضع اصولی مسکو در رابطه با مسئله صحرای غربی این است که راه حل درازمدت و عادلانه آن فقط بر اساس اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در چارچوب تشریفات منطبق با اصول و اهداف منشور سازمان ملل امکان پذیر خواهد بود.

این وزارتخانه تأکید کرد که راه رسیدن به این هدف هم صرفاً از طریق از سرگیری مذاکرات مستقیم بین مغرب و جبهه پولیساریو (جبهه مردمی طرفدار استقلال صحرای غربی از مغرب) با میانجی‌گری سازمان ملل متحد ممکن است.

در خاتمه این بیانیه آمده است: «ما معتقد هستیم که طرف‌های درگیر در این مناقشه قادر به یافتن راه حل‌هایی هستند که منافع امنیت و ثبات منطقه را برآورده سازند و از بین بردن این کانون تنش می تواند به جلوگیری از توقف طرح‌های همگرایی مغرب، برقراری تعامل جمعی وموثر در مبارزه با چالش‌های امنیتی مشترک و در وهله نخست - تروریسم و ​​جرایم سازمان یافته فرامرزی، کمک کند.»

روز پنجشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اسرائیل و مغرب در خصوص برقراری روابط دیپلماتیک کامل توافق کرده‌اند و آن را یک دستاورد بزرگ برای صلح در خاورمیانه خواند. ترامپ همچنین اعلام کرد که بیانیه‌ای را برای به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی امضاء کرده است.

قرارداد تسلیحاتی یک‌میلیارد دلاری دولت آمریکا با مغربآمریکا در آستانه فروش 4 فروند پهپاد به مغرب قرار دارد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا قاره آفریقا اخبار روسیه اخبار آمریکا قاره آفریقا اخبار روسیه خارجه روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی صبح امروز در سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد حضور یافت.

در این گفتگو ۱۸ نفر از شهروندان استان مسائل و مشکلات خود در حوزه‌ها و موضوعات مربوطه از جمله انتقال محل خدمت، وام خوداشتغالی، تسهیلات بانکی، موافقت اصولی، خدمات شهری، مجوز ساخت و ساز، طرح اقدام ملی مسکن، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی شهرهاو طرح و پیشنهادات در حوزه احیای دریاچه ارومیه با استاندار آذربایجان‌غربی مطرح و محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی نیز دستور بررسی، پیگیری و اقدام سریع به دستگاه‌های متولی را صادر نمود.

دیگر خبرها

  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • اوقات شرعی شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج