Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، بررسی های انجام شده توسط تام مک کی و دروف مروترا خبرنگاران سایت گیزمودو نشان می دهد تعداد قابل توجهی از مدارس در ایالت های مختلف آمریکا ابزار هکری و جاسوسی سایبری پلیس فدرال آمریکا را خریداری می کنند تا بتوانند گوشی های دانش آموزان را هک کنند و عکس ها و متون ذخیره شده در آنها را مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابزار هکری اف بی آی به مدیران مدارس امکان می دهد تا حتی عکس ها و پیام های پاک شده از گوشی های دانش آموزان را مشاهده کنند. این کار اگر چه به بهانه حفاظت از دانش آموزان و کمک به آنها صورت می گیرد اما موجب نقض حریم شخصی و امنیت آنها شده و دسترسی مدیران مدارس به تمامی اطلاعات موجود در گوشی های دانش آموزان را ممکن می کند.

از جمله ابزار هکری که مورد استفاده مدیران مدارس در امریکا قرار می گیرد می توان به ابزار تولید شده توسط شرکت صهیونیستی Cellebrite اشاره کرد که همکاری های گسترده ای با نیروهای پلیس محلی و فدرال آمریکا دارد. این ابزار نفوذ به انواع گوشی های هوشمند و استخراج داده از آنها را ممکن می کند.

نکته قابل تامل دیگر گرانی این ابزار است. برخی مدیران مدارس برای خرید این ابزار تا ۱۲ هزار دلار هزینه کرده اند و این نگرانی وجود دارد که نشت ابزار یاد شده به خارج از اف بی آی در نهایت موجب شود که آنها به دست افراد خلاف کار و خود مجرمان هم بیفتد.

اف بی آی تنها در صورت دریافت حکم قضایی مجاز به استفاده از ابزار یادشده است. اما مدیران مدارس بدون اینکه هیچ گونه مجوز قضایی دریافت کرده باشند از گوشی های دانش آموزان جاسوسی می کنند. از همین رو نگرانی در مورد تبعات این اقدامات روز به روز در حال افزایش است.

کد خبر 5094587

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت سایبری حاکمیت سایبری جاسوسی اطلاعاتی اف بی آی ایالات متحده امریکا واکسن کرونا حاکمیت سایبری ویروس کرونا فناوری فضایی شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی شرکت اسپیس ایکس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری فیس بوک ایالات متحده امریکا انگلیس گوگل امنیت اطلاعات گوشی های دانش آموزان مدیران مدارس اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره چگونگی وضعیت تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده، اظهار کرد: در سیل اول و دوم ۳۶۸ مدرسه در عرصه دیواره‌ها و بعضی از قسمت‌های مدارس دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ مدرسه در طرح شهید عجمیان با مشارکت گروه‌های جهادی معلمان و دانش‌آموز و گروه‌های قومی بهسازی، مرامت‌سازی و شاداب‌سازی شد، تصریح کرد:، اما این امر به معنای این نیست که مشکلات اتفاق‌افتاده به‌طور کامل رفع شده است و بر اساس آمار کسب‌شده ۷ تا ۸ مدرسه به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

اجرای ویژه طرح شهید عجمیان پس از پایان امتحانات خرداد

پرنیان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه اختلالی به آموزش دانش‌آموزان وارد نشده است، ابراز کرد: آموزش دانش‌آموزان در مکان‌های عمومی از جمله مسجد انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ مدرسه‌ای در این مناطق تعطیل نیست. مدارسی که به دلیل حجم بالای آب میسر به بازگشایی نباشند، به مکان‌های عمومی انتقال داده می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایان امتحانات خرداد دانش‌آموزان، تشریح کرد: پس از پایان امتحانات نهایی نوید می‌دهیم که طرح شهید عجمیان را در قالب ویژه‌تری جهت رفع این مشکلات اجرا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • کاریکاتور/ کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک