Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود میرلوحی، درباره آخرین تحولات جریان سیاسی اصلاح‌طلبی پیرامون انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: من مدتی قبل پیش‌بینی کردم که تا پایان ماه آذر یا اواسط دی‌ماه جریان اصلاحات بتواند روی یک سازوکار روشنی برای انتخابات به جمع‌بندی برسند. البته هنوز مشخص نیست که این سازوکار همان ساختار شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود یا مجموعه و ساختار جدیدی مورد توافق قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: من معتقدم جریان اصلاح‌طلب، یک جریان گسترده‌ای است که می‌تواند در شرایط کنونی جامعه، ظرفیت مناسبی برای شناسایی، بازتاب و پیگیری مطالبات مردم ایجاد کند و نقطه اتکای این ظرفیت دیدگاه این جریان مبنی بر پیگیری اصلاحات در درون نظام و در چارچوب قانون اساسی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار داشت: در مقابل این رویکرد جریان اصلاح‌طلب دو جریان دیگر فعال هستند، یک جریان که راضی از وضع موجود است، همین جریان اصولگرا هستند که حتی اگر می‌بینیم در جاهایی اعتراضاتی را هم مطرح کرده و انتقاد می‌کنند آن هم از این زاویه است که چرا ما در آن جایگاه حضور نداریم، در غیر اینصورت با قوه‌قضاییه، صداوسیما و سایرنهادها همراهی دارند و بخش عمده انتقادات خود را خطاب به دولت مطرح می‌کنند. یک جریان دیگر هم وجود دارد و آن براندازها شامل سلطنت طلب‌ها و منافقین هستند که در دوره حضور ترامپ شاهد بودیم که چقدر به رفتارهای او دل بسته بودند و در زمین او فعالیت کردند تا بتوانند کاری از پیش ببرند اما خوشبختانه ترامپ هم سرنگون شد.

وی ادامه داد: جریان اصلاح‌طلب در برابر آن‌ها فعالیت دارد و معتقدند که باید اشکالات موجود را در چارچوب قانون اساسی پیگیری کرد و به مرحله انجام رساند.


میرلوحی در پاسخ به اینکه گفته‌ می‌شود اصلاحات دیگر قادر به جلب آرا و اقبال مردم نخواهد بود، بیان داشت: علیرغم این صحبت‌ها که شنیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد که مردم با صندوق رای قهر کرده‌اند، اما اکنون هم که مردم با صندوق رای قهر کرده‌اند شرایط به گونه‌ای نیست که در مقابل آن جریانی که طی سه انتخابات در سال های ۹۲ تا ۹۶ به آن‌ها پاسخ «نه» داده‌اند، رضایت وجود داشته باشد. همچنین مردم در مقابل براندازان که در سال های ۹۶ تا ۹۸ تلاش کردند اعتراض‌شان نسبت به شرایط اقتصادی را به سوی شعارهای براندازانه منحرف کنند، واکنش منفی نشان دادند و بیشتر جنبه نارضایتی اقتصادی مطرح شد.

وی ادامه داد: لذا با توجه به این پیشینه در سال‌های اخیر اگر جریان اصلاحات بتواند خود را به‌روز رسانی کرده و با مانیفست جدید و روزآمد که منطبق بر خواسته‌های به‌روز مردم باشد، وارد عرصه شود قادر خواهد بود که سهم و نقش خود را داشته باشد. البته این مساله مستلزم این است که انتخابات به صورت مشارکتی برگزار شود اما اگر در انتخابات آتی هم مانند انتخابات ۹۸ هدف صرفاً نتیجه باشد، مشخص است که مردم پای صندوق‌های رای نخواهند آمد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که مردم نه با زور و نه با خواهش و تمنا حاضر به حضور پای صندوق رای نیستند. در نتیجه این مهم است حتی اگر اجرای خواسته‌ مردم امکان‌پذیر نبود حداقل به خواست آن‌ها توجه شود.

این فعال سیاسی در پایان گفت: مردم اکنون مجلس فعلی را می‌بینند و متوجه هستند که سکوت آن‌ها چه بازتابی داشته است و نتیجه‌اش این شده که آقای قالیباف با کمتر از ۲ میلیون رای در مقابل رئیس‌جمهوری که ۲۴ میلیون رای از مردم گرفته‌ است، می‌گوید من نماینده مردم هستم و بعید هم نیست که در انتخابات ۱۴۰۰ به‌ عنوان مثال ۵ میلیون رای کسب کنند و طی چهار سال پس از آن بگویند که ما منتخب مردم هستیم و رای مردم را داریم. در نتیجه بعید است که با توجه به مجلس کنونی، مردم در انتخابات آتی هم تصمیم به سکوت بگیرند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قالیباف پارسی خبر فعال سیاسی جریان اصلاح میلیون رای اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است

ایسنا/مازندران مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سوادکوه گفت: برگزاری انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی به معنای مبارزه با دیکتاتوری و اسناد فضای مردم‌سالاری دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اسدی ۱۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، شاخص‌های انتخاب اصلح و نماینده‌ی در تراز انقلاب اسلامی را، تبیین کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات امامین انقلاب اسلامی، وجود تضارب آراء و انتقادها، باعث سازندگی و پیشرفت خواهد شد. البته این اختلافات سلیقه باید در چارچوب انقلاب و آرمان‌های آن باشد.

وی، شرکت در انتخابات را امری شرعی، ملی و بر اساس دموکراسی عنوان کرد و گفت: رعایت اخلاق اسلامی و انسانی مهمترین معیار یک نامزد نمایندگی مجلس است.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: جلوگیری از تخریب و ایجاد اختلاف از سوی کاندیداها و هواداران آن‌ها، معیار دیگری است که باید رعایت شود. همچنین کاندیداها نباید قول و وعده‌های خلاف واقع دهند.

وی، رعایت اصول اخلاقی در مناظره‌ها و تبلیغات را شرط دیگر کاندیداهای تراز انقلاب دانست و گفت: شهروندان به شعارهای نمایندگان دقت کنند. بسیاری از وعده‌های داده‌شده، در اختیار و شرح وظایف نمایندگان نیست و می‌تواند ملاک خوبی برای شناخت کاندیدای اصلح باشد.

اسدی، دلسرد نکردن مردم از فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از شاخص‌های انتخاب نماینده در تراز انقلاب عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور ۹۰ کاندیدای نمایندگی در مجلس در سراسر کشور برای ۲۲ حوزه انتخابیه و انتخاب نماینده برای ۴۵ کرسی مجلس، روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در استان مازندران نیز در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ، ۴ نفر در مرحله دوم در حال رقابت هستند که ۲ نفر به مجلس راه می‌یابند.

۱۰ حوزه‌ انتخابیه اصلی و فرعی، ۵ فرمانداری و ۵ بخشداری با مرکزیت فرمانداری قائمشهر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. همچنین ۴۱۶ شعبه اخذ رای برای مرحله دوم انتخابات در نظر گرفته شده است که ۳۰۸ شعبه ثابت، ۱۰۸ شعبه سیار، ۱۹۵ شعبه شهری و ۲۲۱ شعبه روستایی برای اخذ آراء در نظر گرفته شده‌ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • زندگی لاکچری قالیباف زیر ذره بین /رضاخان حزب اللهی‌ها، تکنوکرات می‌شود؟ /۵ پرده از زندگی سیاسی رئیس مجلس
  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی؛ نان در «اتوبوس»!
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی: ظاهرا این روزها نان در «اتوبوس» است
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»