Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد که برداشت غلات در این کشور امسال از مرز ۱۳۱ میلیون تن عبور خواهد کرد که یکی از بزرگترین برداشت های این کشور پس از رکورد ۱۳۵.۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ محسوب می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، وزارت کشاورزی روسیه اعلام کرد که برداشت غلات در این کشور امسال از مرز 131 میلیون تن عبور خواهد کرد که یکی از بزرگترین برداشت های این کشور پس از رکورد 135.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن در سال 2017 محسوب می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور گفت: امروز می توانیم در مورد پایان فصل برداشت در روسیه صحبت کنیم. غلات تقریباً به طور کامل خرد شده اند. بنابراین، با اطمینان می توان گفت که در سال 2020 کشاورزان ما یکی از مهمترین برداشت ها را در تاریخ معاصر این کشور صورت داده اند.

آخرین آمار از پیش بینی های قبلی فراتر رفته است. این وزارت خانه در ماه سپتامبر پیش بینی کرده بود که برداشت غلات امسال به 122.5 میلیون تن برسد.

تولید محصولات کشاورزی در روسیه طی شش سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است. این کشور به لطف افزایش برداشت و قیمت گذاری جذاب موفق شده است بیش از نیمی از بازار جهانی گندم را به خود اختصاص دهد و به بزرگترین صادر کننده غلات در جهان تبدیل شود.

از اوایل سال 2000، سهم روسیه از بازار جهانی گندم چهار برابر شده است. در سال 2018-2019، روسیه 35.2 میلیون تن گندم به بازار جهانی صادر کرد.

تداوم صادرات غلات روسیه با وجود شیوع ویروس کرونارشد 2.4 درصدی تولید غلات جهان در 2019/ فائو: ذخیره غلات جهان در سطح خوبی است

پیش بینی شده است که این کشور با برداشت گسترده غلات، رهبری خود را در بازار جهانی گندم در سالهای آینده حفظ کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی اقتصاد اخبار روسیه کشاورزی اقتصاد اخبار روسیه برداشت غلات بازار جهانی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعداله منصوری سطح کشت کلزا را بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: انتظار داریم سطح برداشت دانه کلزا نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار باشد که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ هزار هکتار افزایش نشان می‌دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا، نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۱۰ هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در نهایت از سطح ۸۸ هزار هکتار حدود ۱۴۰ هزار تن کلزا برداشت شد.

منصوری تناسب قیمت تضمینی این محصول در مقایسه با گندم، توزیع به موقع نهاده‌ها و بذر و وعده به موقع پرداخت پول محصول تحویلی کشاورزان با مرجع مشخص را از دلایل استقبال کشاورزان از کشت کلزا در سال زراعی جاری دانست.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه‌های کلزا، گفت: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی و انجمن صنایع روغن‌کشی ایران انجام می‌شود و نقش نهاد‌های دولتی اعم از سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران در حداقل خواهد بود و اگر در منطقه‌ای بخش خصوصی برای خرید ورود نکرد، این نهاد‌ها اقدام به خرید تضمینی خواهند کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد؛ ورود بخش خصوصی در موضوع خرید کلزا با روند منطقی و معقول پیش برود و پرداخت بهای محصول کلزاکاران با حمایت دست‌اندرکاران سپری شود و بتوان با اطمینان خاطر برای برنامه کشت سال زراعی آینده آماده شد.

وی با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های کلزا از مزارع کشور اذعان داشت: در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام برداشت آغاز شده و تاکنون روند خوبی داشته است.

منصوری افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان، زارعانی که محصول‌شان را تحویل داده‌اند، ۲۰ درصد بهای محصول را دریافت کرده‌اند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، حدود نیمی از سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام و حدود ۳۰ درصد مزارع استان خوزستان تاکنون برداشت شده است.

وی در مورد توزیع بذر کلزا نیز تصریح کرد: برای سال زراعی جاری نزدیک به ۲ هزار تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شد که از این میزان حدود ۷۰ درصد بذر هیبرید تولید داخل و مابقی بذر آزاد افشان بوده و به میزان محدودی هم بذر هیبرید وارداتی برای ایجاد تنوع اراقام داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان