Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@23:04:05 GMT

روسیه : کارایی واکسن «اسپوتنیک وی» اثبات شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۴۴۴۸

آفتاب‌‌نیوز :

واکسن اسپوتنیک وی توسط صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و با همکاری وزارت دفاع این کشور در موسسه پزشکی گامالیا ساخته شده است.

کوناشنکوف به رسانه‌های روسی گفت: در شبکه‌های اجتماعی و منابع اینترنتی روسی زبان که از خارج تأمین مالی می‌شوند یک سری «تحقیقات» شبهه تحلیلی و شهادت‌های کذب «شاهدان» درباره «خطر» واکسن روسی یا «امتناع» همگانی از واکسیناسیون، از جمله در نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوی تصریح کرد: این وزارت می داندکه چه ابزار و منابعی از خارج برای بی اعتبار کردن این واکسن روسی در حال فعالیت هستند.

به گفته وی «کارشکنی خبری» نه کارایی واکسن روسی را کم و نه «شفابخشی» مشابه‌های خارجی را زیاد می‌کند.

«اسپوتنیک وی» اولین واکسن کووید -۱۹ است که وزارت بهداشت آن را در اواسط اگوست (شهریور) به ثبت رساند. در تابستان این واکسن با موفقیت دو مرحله تحقیقات روی داوطلبان در گروه سنی از ۱۸ تا ۶۰ سال را پشت سر گذاشت. در داوطلبان مصونیت ایجاد شد و آنتی بادی «سارس- کووید ۲»(SARS-CoV-۲)پ دید آمد.

به گفته مقامات بهداشتی روسیه هم اکنون تست‌های بعد از ثبت در حال انجام است. واکسیناسیون نیز آغاز شد. تاکنون ۱۵۰ هزار نفر که از گروههای با آسیب پذیری بالا هستند، نظیر پزشکان، معلمان و کارکنان خدمات اجتماعی واکسینه شده اند.

در آینده نزدیک روس‌ها این امکان را خواهند داشت که با یک واکسن دیگر داخلی به نام «اپی واک کورونا» مرکز علمی «وکتور» نووسیبیرسک در مقابل ویروس کرونا واکسینه بشوند. تولید واکسن‌های روسی دیگری نیز در جریان است.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (تشکیلات سرمایه گذاری کننده در ساخت واکسن کرونا) هم پیشتر از کشورهای غربی برای اتهامات بی‌اساس به واکسن کرونای روسی «اسپوتنیک ۵» انتقاد کرده بود.

کریل دمیتریل گفت: کشورهای غربی دائماً اتهامات بی اساس به واکسن اسپوتنیک ۵ وارد می‌کنند و ادعاهای آنها در این مورد متناقض یکدیکر است.

رقابت شدید میان غرب و مسکو در باره واکسن از همان اولین روزهای ثبت نخستین واکسن کرونا در جهان توسط روسیه در تابستان امسال آغاز و جنگ رسانه‌ای غرب علیه این دستاورد روسیه شکل گرفته است و همچنان ادامه دارد.

واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا با واکسن اسپوتنیک وی از شنبه هفته گذشته در مسکو آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسکو واکسن کرونا واکسن روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد